Společnosti Procter & Gamble a Makro počátkem září v České republice zahájily novou iniciativu. Poskytnou prostřednictvím programu P&G Čistá voda dětem pitnou vodu v oblastech s jejím nedostatkem. P&G se celosvětově spojil se Skupinou Metro, jejíž součástí je i česká síť Makro, v níž nyní může každý od 6. září do 17. října nákupem produktů P&G na program Čistá voda dětem přispět. Zakoupení jednoho výrobku bude znamenat jeden den čisté vody pro potřebné.
V současné době nemá téměř miliarda lidí na světě přístup k pitné vodě a 1000 dětí denně zemře v důsledku nemocí způsobených pitím kontaminované vody. Vzhledem k alarmujícím číslům se P&G již dlouhodobě angažuje v této oblasti a Skupina Metro se rozhodla připojit.
Ambasadorkou se v Česku stala herečka Andrea Růžičková, která popisuje své zážitky z Afriky, kam se podívala v zimě 2016: „Záhy po příjezdu mi došlo, že si opravdu musím rozmyslet i činnosti, které jsou pro nás Evropany běžné, protože v oblasti s těžko dostupnou pitnou vodou například i obyčejné uvaření kávy představuje aktivitu na několik hodin. Samozřejmě čas, který by mohly děti ušetřit díky lepší dostupnosti pitné vody, by mohly věnovat něčemu úplně jinému, ať už návštěvě školy, domácím úkolům, nebo jen dětským hrám, o které by určitě neměly být připraveny kvůli vážnějším starostem.“
„Dítě by mělo správně přijmout litr až dva tekutin denně, záleží na jeho váze. Při požívání kontaminované vody hrozí dětem celá řada vážných onemocnění, často provázených trávicími potížemi, které dětský organizmus velmi vysilují a jsou pro něj velmi nebezpečné,“ dodala
MUDr. Kateřina Konopásková, dětská lékařka.
„Čistá pitná voda může pomáhat zachraňovat životy a také je mění. Zdravé děti mohou spokojeně růst a navštěvovat školu. Díky nezávadné vodě mohou jejich rodiče pracovat a zlepšit situaci celé rodiny,“ vysvětlil motivaci k založení programu Čistá voda dětem manažer korporátní komunikace Procter & Gamble Matej Podobnik.
Program Čistá voda dětem běží od roku 2004. Vědci z P&G vyvinuli speciální čisticí balíčky, které z vody odstraňují patogenní mikroorganizmy a rozptýlené částečky. Prášek se nasype do vody, pět minut se míchá, pak se voda přefiltruje a za 20 minut je použitelná k pití. Díky balíčkům už bylo poskytnuto prostřednictvím partnerských charitativních organizací 12 miliard litrů pitné vody v 85 zemích světa, kde se lidé potýkají s nedostupností pitné vody. Až do 17. října poputují do programu finanční prostředky vybrané díky nákupům produktů P&G v prodejnách Makro po celé České republice. Týká se to P&G značek, jako jsou plenky Pampers, vložky Always, produkty vlasové péče Head & Shoulders a Pantene, výrobky pro péči o domov a o tkaniny Ariel, Lenor a Jar nebo produkty pro muže Old Spice a Gillette.
„V březnu jsme na Světový den vody spustili globální program Water Initiative, jehož cílem je udržitelnější zacházení s vodou vzhledem k jejímu nedostatku po celé planetě. Chceme také pomoci zachraňovat dětské životy, proto jsme se spojili s P&G a programem Čistá voda dětem. Doufáme, že se zapojí co nejvíce zákazníků a společně poskytneme zdravotně nezávadnou vodu co nejvíce lidem,“ doplnila Romana Nýdrle, manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry CR. (tz)