Na trh lázeňských služeb vstoupila letos v létě nová značka Ensana. Patří tradičnímu pojetí lázeňství ve spojení s nejnovějšími vědeckými poznatky týkajícími se přírodní léčby minerálními prameny v regionu Mariánských Lázní. Jinými slovy jde o nové obchodní označení hotelů s lázeňskými službami skupiny Danubius Health Spa Resorts. Má klientům usnadnit orientaci při volbě pobytu a jeho zacílení. Připomeňme ještě, že v dnešní době je Ensana největší evropský provozovatel léčebných lázní. Nabídka kombinace rozmanitých přírodních zdrojů, lékařské odbornosti a uceleného zdravotního konceptu přináší hostům podmínky pro vyladění kondice i návod na lepší styl života. Poskytuje servis založený na tradici, letité praxi, lékařské erudici, a stále zdokonalovaného komplexního léčebného programu k tomu, aby se zdraví lidí zlepšilo. Není průkaznějšího poslání. Podrobnosti ke vzniku značky Ensana popsala Ing. Patrície Irlveková, ředitelka marketingu společnosti Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s.
Začali jste budovat novou značku Ensana. Proč? Čím se bude vyznačovat?
Nová značka Ensana sdružuje lázeňské hotely v Mariánských Lázních patřící do společnosti Léčebné lázně Mariánské Lázně. Dříve byla tato skupina členem řetězce Danubius Hotels Group, nyní se vytvořila nová značka Ensana, zaměřená pouze na lázeňské hotely. Pod značkou Danubius zůstaly hotely městské. Značkou Ensana jsme chtěli odlišit městské hotely od hotelů, kde se poskytuje lázeňská léčba z přírodních léčivých zdrojů. Vyznačuje se právě důrazem na kvalitu lékařské péče, lékařskou erudici, tradici a poskytováním procedur z místních přírodních léčivých zdrojů. Tímto se chceme vymezit ke konkurenci, která provádí wellness programy.
A co vás vedlo k takovému názvu, co představuje?
Název Ensana vychází z latinských slov pro „zdraví“ a „léčení“, a odráží tak primární cíle celé skupiny našich lázeňských hotelů. Společnost se zaměřuje na spojení léčivé síly místních přírodních zdrojů s odbornými lékařskými znalostmi, aby podpořila zdraví a životní pohodu všech našich hostů.
Jaké atributy péče přinese klientům lázní?
Ještě vyšší kvalitu medicínských služeb, mezinárodní zkušenost, nejnovější analýzy. Lékaři a ostatní zdravotní pracovníci si budou moci vyměňovat zkušenosti a poznatky z lázeňské léčby v našich čtyřech zemích, Slovensku, Maďarsku, Rumunsku i Anglii.
Pro koho je značka určena? Pouze pro samoplátce?
Značka Ensana je určena pro všechny, kteří hledají kvalitu lázeňských a medicínských služeb. V našich lázních léčíme pojištěnce českých zdravotních pojišťoven, ale i samoplátce z České republiky a dalších zemí. Ze zahraničních hostů přijíždějí nejvíce hosté z Německa, Ruska, Izraele, Ukrajiny, Kazachstánu, USA a dalších zemí. Celkem nám přijeli už hosté z 92 států světa. V současné době pozorujeme nárůst pobytů mladších generací a tam se i trochu mění charakter léčby. Mladší generace je více aktivnější, zajímá se o živý zdravotní styl, přírodní kosmetiku, a vyhledává různé volnočasové pohybové aktivity, na které se Ensana v budoucnosti hodlá zaměřovat.
Přinese větší spolupráci hosta s lékařem, hlubší diagnostiku nebo prvky celostní medicíny?
Samozřejmě, počítáme s tím, že lékař bude tou hlavní osobou při léčení klienta. Každému po vyšetření lékař stanoví individuální léčebný plán, který se zaměří na všechny zdravotní problémy dotyčného. Nezapomínáme ani na laboratorní vyšetření klienta, které je důležitou součástí léčby. Hlubší diagnostiku lékař použije pro lepší stanovení plánu léčebných procedur.
Předpokládáte, že budou tento typ služeb více využívat ženy, nebo muži?
Naše dlouholeté zkušenosti ukazují, že lázeňskou léčbu využívají především ženy.
Jakou roli v případě Ensany budou hrát minerální prameny?
Minerální prameny jsou a pořád budou nejdůležitější součástí lázeňské léčby v Mariánských Lázních. Minerální voda ze zdejších pramenů se používá k pitné léčbě, inhalacím, a hlavně ke koupelím. Naši předci budovali lázně právě tam, kde se nacházejí přírodní léčivé zdroje, a lázeňství je ta část medicíny, která využívá k léčbě přírodní léčivé zdroje.
ptala se Eva Brixi