Dovolená bývá příležitostí pustit pracovní starosti z hlavy a přemýšlet o všem možném, nač během všedních dnů nezbývá příliš času. Třeba jak lépe pečovat o sebe sama. U vody listujeme katalogy, nabídkami firem, lelkujeme s mobilem v ruce, prohlížíme nejrůznější e-shopy, rádi objednáme novinku, necháme se svést zajímavou reklamou. V klidu se také tu a tam vydáme za nákupy. Co vybrat z nabídky drogerie ROSSMANN, na to jsem se ptala Mgr. Olgy Stanley, manažerky komunikace:
Léto bývá pobídkou k hubnutí, tedy i k dodržování zdravějšího životního stylu. Promítá se tento trend také do nabídky ROSSMANN?
Ano, určitě. Zákaznice vyhledávají veškeré produkty, které se vyznačují přírodním složením, z potravin je to hlavně sortiment zdravých snídaní a zdravého mlsání. Je obecně známo, že se v létě snažíme být více v kondici, a tak vyhledáváme takové výrobky, které nám to umožní. Ten, kdo nakupuje u nás, si má vždy z čeho vybrat, ať už v kategorii zdravá výživa, dekorativní kosmetika, péče o tělo, produkty pro děti, nebo spotřební zboží. Stoupající zájem je právě o zdravou výživu, a to nás velmi těší. Zákazníky navigujeme přímo v prodejnách, digitální komunikací i v tisku, spoléháme také na spolupráci s bloggery či naše soutěže na sociálních sítích. Pokud jde o oblibu značek tohoto segmentu, dominuje enerBIO, zákazníci si neváhají připlatit za kvalitu. Sortiment zdravé výživy si mohou zakoupit v jakékoli z našich 138 prodejen, včetně té největší, právě otevřené v pražském obchodním domě Máj (ještě nedávno My Národní).
Jakými letními novinkami jste letos překvapili?
Jasně vede kokosová mouka, ale také „zabodovala“ přírodní sladidla. Poptávka se zvedá i po výrobcích od českých lokálních dodavatelů. Nárůsty prodeje jsou velmi významné.
Oč je v tomto sortimentu průběžně velký zájem?
Třeba o zdravé tyčinky do kabelky nebo o snídaňové kaše. Mimo jiné jsou to příklady zdravého stravování i mlsání, které navíc šetří čas, což dokážou ocenit zejména ti, kteří ho mají opravdu málo.
Projevují zájem o zdravý životní styl i muži, kteří chodí nakupovat?
Už ano. Zdaleka tento trend není záležitostí jen ryze ženskou. Muži začali vyhledávat značku Well Mix, která obsahuje instantní nápoj s obsahem proteinů nebo proteinové tyčinky se sníženým obsahem cukru. Velmi jim zachutnalo sušené hovězí maso nebo sušená masa v tyčince se švestkou nebo meruňkou značky Jim Jerky. Nakloněni jsou všem možnostem, jež nabízejí vyšší obsah proteinů.
Zajímavou proměnou prošly ovocné a zeleninové nápoje. Čím se ty ve vašich prodejnách vyznačují?
Zeleninové nápoje náležejí ke stále oblíbenějším, hlavně ty bez chemických přísad. Přírodní šťáva enerBIO z červené řepy, to je lahůdka. Snažíme se, a nejen ji, propagovat i mezi svými zaměstnanci například v kancelářích.
Zmínila jste značku enerBIO. Co ale nejvíce chutná vám?
Já jsem i v létě čokoládová. Značka Das Exquisite je ta, které neodolám. Zkouším také například veganské tyčinky s příchutí manga, kokosu nebo raw tyčinky, které dobře zasytí. Přiznám se, že i já si raději připlatím za kvalitu, než abych konzumovala produkty s rychlým cukrem.
A co byste doporučila těm, kteří věčně pospíchají, takříkajíc jako pohotovostní rezervu pro pracovní den i na dovolenou?
Kromě rychlého občerstvení, kdy člověk utíká z jedné schůzky na druhou a nestihne třeba oběd, se hodí v podstatě skoro cokoli, co náš sortiment zdravé výživy obsahuje.
Ráda bych v této souvislosti před dovolenými upozornila i na naše miniatury. To jsou kosmetické přípravky v menším balení, takže si můžete vzít vše potřebné a ušetříte místo ve svém zavazadle. Stávají se velmi vyhledávanými. Malý lak na vlasy, menší balení krému na ruce, opalovací krémy atd. Tento sortiment umísťujeme poblíž pokladen. Najdete zde i náš opalovací krém Sunozon s ochranným faktorem 50, který na výtečnou prošel hodnocením dTest.
za rozhovor poděkovala Eva Brixi