Kvalitních, chutných a zdravých výrobků z mléka najdete na trhu nepřeberné množství. Čím tedy zaujmout, aby lidé kupovali ty vaše? V Polabských mlékárnách a.s. Poděbrady vsadili na mléčné bary, které v bývalém Československu byly velmi rozšířené a oblíbené. Více se dozvíte v rozhovoru s Ing. Drahomírou Vybíralovou, obchodní a marketingovou ředitelkou.
Čím se Polabské mlékárny dokáží odlišit od konkurence?
Naše společnost je významným výrobcem a dodavatelem tvarohu, tvarohových specialit, sýrů, řeckých jogurtů a dalších dobrot. Nebojím se tvrdit, že jsme v oboru opravdoví profesionálové. Produkujeme kvalitní mlékárenské výrobky, působíme v celé České republice a naše výrobky exportujeme i do některých zemí Evropy. Zpracováváme mléko výhradně od českých farmářů. Považujeme za samozřejmý a minimální standard, že veškeré činnosti vedou k produkci zdravotně nezávadných a bezpečných výrobků za trvalého dodržování požadavků legislativy, zásad HACCP, správné výrobní a hygienické praxe.
Zaměřujete se na spotřebitele všech věkových skupin, nebo převažuje sortiment například pro seniory, děti, nemocné, a podobně?
Zaměřujeme se na spotřebitele všech věkových skupin. Naše portfolio je široké, takže si u nás každý najde svůj oblíbený výrobek. Například mezi dětmi je velmi populární Tvaroháček nebo Bio Matylda, diabetik ocení Ovofity. Řecké jogurty a skyry jsou vyhledávané mezi zákazníky, kteří preferují vysoký obsah bílkovin a nízký obsah tuku.
Jste propagátory nových, zdravých produktů, které dříve Češi neznali. Jak přijali skyr? Chutnají jim vaše řecké jogurty? Máte v záloze další novinky?
Podle reakcí, které máme od zákazníků (ochutnávky výrobků, Milko Mléčné bary, propagační akce, facebook atd.), víme, že výrobky chutnají, lidé se vracejí k jejich koupi, a to nás velmi těší. Řecké jogurty se mezi spotřebiteli staly velmi oblíbené hned po zavedení do prodeje. Snažíme se trh překvapovat novinkami – například letos jsme zavedli úplně novou kategorii. Je to Dip z řeckého jogurtu, jde o první mléčný chlazený výrobek v této skupině.
Co pro vás a zákazníky znamená řada bioproduktů?
V rámci biovýroby podporujeme životní prostředí s ohledem na ekologický způsob chovu a pohody hospodářských zvířat. Podporujeme bioprodukci také ve smyslu nového životního stylu – nejen mladí lidé se vracejí k přírodě, vyhledávají potraviny označené bio. Produkujeme kvalitní potraviny s vysokou nutriční hodnotou, bez jakýchkoliv kontaminantů, protože v rámci bioprodukce se vyhýbáme používání látek a postupů, které životní prostředí zatěžují a zvyšují riziko kontaminace potravního řetězce. Výrobou biopotravin také podporujeme drobné zemědělce v ekologickém způsobu zemědělství, a současně tím rovněž jejich sociální a ekonomický rozvoj. Vidíme obrovský přínos i potenciál v šetrnosti zpracovatelského postupu k životnímu prostředí a ve zdravotní nezávadnosti biopotravin.
V čem je jedinečný váš mléčný bar a jak hojně je navštěvován?
Otevřením Milko Mléčných barů jsme chtěli nejen propagovat naše výrobky tak trochu jiným způsobem, ale zároveň i obnovit typicky českou tradici mléčných barů, která v dnešním hektickém životním stylu téměř vymizela. Nabízíme možnost nejen si pochutnat na kvalitních mléčných výrobcích, ale i zastavit se, zpomalit a uvědomit si krásy života. V současné době můžete navštívit již pět Milko Mléčných barů – k prvnímu baru, který byl otevřen roku 2013 v Poděbradech, přibyly bary v Jičíně, Městci Králové, Varnsdorfu a Nymburku.
ptal se Pavel Kačer