PartyLite je nejen ve světě, ale také v České republice známá společnost především pro to, jak dokáží její výrobky proměnit atmosféru a prostředí domova, zasedací místnosti či kanceláře, hotelové haly nebo kavárny. Každou sezonu přináší něco nového, čím si zákazníci mohou udělat radost. Lucie Záleské, zastávající pozici Sales Director pro Českou republiku, Slovensko a Polsko, jsme se proto zeptali, jak v PartyLite k obměně trendů přistupují.
PartyLite je společnost, která udává trendy v oblasti bytových doplňků a vůní. Čím se řídíte, podle čeho dokážete určit, jakým směrem půjde vývoj?
Trendy vytváříme ve spolupráci s předními parfumérskými domy, které pro nás sestavují vůně na míru. Náš trh a zákazníky velice dobře známe, a jsme proto schopni určit, jakým směrem se vývoj v našem sortimentu má ubírat tak, abychom se dokázali odlišit od konkurence, ale přitom nabízeli takovou paletu vůní, která uspokojí všechny zájemce. V kompozici vůní vždy najdou něco známého, ale také složky a jejich kombinace, jež vůni učiní unikátní. Velkým trendem je také vůně personalizovat každému jednomu zákazníkovi na míru. Ostatně proto jsme také vytvořili program, díky kterému si může člověk vytvořit vůni přesně podle sebe. Ze dvou až tří vonných verzí si namíchá svou Signature kombinaci, která vystihuje vkus, preference a překračuje hranice, které by jinak byly výrobcem předem narýsované. My v PartyLite totiž podporujeme tvořivost lidí a chápeme, že sebevyjádření je pro člověka důležité stejně dobře v módě jako při tvorbě útulného prostředí.
Změnil se vkus zákazníků za posledních pět let? Co jim vonělo v roce 2012 a jakou vůni upřednostňují dnes?
Preference se mění s tím, jak jsou lidé otevření novým zkušenostem. Po čase se vonná varianta mnohdy může zdát stereotypní a prostor domova si žádá oživení. To také vidíme na vývoji prodejních čísel. Ale pak jsou zde rovněž určité stálice, které mezi vůněmi zůstávají na špici. Výběr závisí v tomto ohledu hodně také na demografických údajích zákazníků a kultuře. A tak se nedá úplně jednoduše říci, zda a kam se trend posunul. Mohli bychom však říci, že zájem je o sofistikovanější vonné kompozice, které se rozvíjejí s každým zažehnutím svíčky. To potvrzuje také počet aromatických ingrediencí, jež v našich svíčkách najdete. Mnohdy se dostáváme až na těžko uvěřitelná čísla atakující hranici několika desítek složek.
Liší se vkusem Češi, Poláci a Američané?
Víte, v tomto ohledu je hrozně těžké generalizovat. Každá země má své vlastní kulturní zázemí. A z ní se rodící vkus. Nicméně útulnost domova a vřelou atmosféru chápeme velice podobně. A tak volíme vždy takové vůně, které nám dojem útulnosti a příjemné atmosféry dokáží umocnit. V USA jsou to hodně gurmánské vůně s vanilkou, které symbolizují teplo krbu, pečení koláčů atd. Ty se nejvíce prodávají v zimním období. Tím jsem narazila na další faktor, který se vkusem značně souvisí. Pro každé roční období volíme specifické typy vůní. Proto v našem sortimentu kromě gurmánských vůní naleznete také ovocné, květinové, svěží, tropické. Je zajímavé podívat se, jak vůně vnímají ženy a jak muži. Něžné pohlaví je mnohdy uchváceno svěžími „mužskými“ variantami, kdežto silnější protějšky jsou příznivci těch květinových.
Jaké novinky jste si pro letošní zimní sezonu připravili?
Přichází období Vánoc, to jsou pro nás nejdůležitější svátky roku. Plamen svíčky symbolizuje teplo, které na severní polokouli všichni v chladném období roku potřebujeme. Představuje také naději a světlo, to, že se všichni sejdeme v kruhu svých nejbližších, rodiny i přátel. Mezi vůněmi pro nás toto období charakterizují například Skořicové dřevo, Stříbrná bříza, Bílý jantar, Zimní ovoce nebo Modrý smrk. Ale ke sváteční atmosféře se také váží doplňky, jež docela promění interiér – dekorativní kryty na skleněné soudečky, lucerničky a svícny. Najdete zde motivy typicky vánoční, ať už jde o použité barvy, nebo symboly.
A co byste z vašeho sortimentu doporučila pro ozvláštnění kanceláře, domácí pracovny, abychom byli v pohodě a uvolnili se ze stresu, který nás stále provází?
Pokud jde o kancelář, jíž s nikým nesdílíte, pak bych nechala volnou cestu fantazii a vytvořila si Signature vůni, která pro vás bude představovat významný krok k příjemné pracovní atmosféře. Jde o to, abyste se s vaší vůní cítili dobře, svěže, pohodlně. Zkrátka, aby byla vaší ideální společnicí celých osm a více hodin, které v práci trávíte. Pokud však budete prostor sdílet s dalšími lidmi, zkuste výběr správné vůně pojmout jako malý teambulding a volte takové varianty, které budou příjemné všem, nebo je alespoň budou kolegové vnímat neutrálně a vůně je nebudou rušit.
Zaznamenala jsem, že se design svíček během posledního roku a půl značně změnil. Co vedlo k tomuto posunu a jaké benefity z toho plynou?
Ano, skleněné soudečky dříve bývaly menší, barevně rozdílné a mívaly jeden knot. Ale naši zákazníci si přáli větší požitek z vůně za kratší čas. A tomu se design musel přizpůsobit. Dnes je skleněný soudeček vybaven třemi knoty, díky nimž se rychleji vytvoří vonné jezírko a aroma se uvolní již během několika minut. Vůně je rovněž intenzivnější. Nejčerstvější změna se týká vosku. Ten je stále stejně kvalitní, vyrobený z rostlinných zdrojů, obsahuje vonnou esenci v celém svém objemu. Ale ve svíčce se třemi knoty je bílý. Na povrchu skleněné nádobky jsou pak dekorativní potisky, které mají umocnit dojem z vůně. To má dva důvody. Naše skleněné soudečky se lépe kombinují s paletou doplňků, jež k nim nabízíme. A pak také lépe vyniknou v interiéru. Navíc naše zákazníky změna a z ní vyplývající možnosti tvořit velice baví.
ptala se Kateřina Šimková