Tisková konference na klinice plastické chirurgie FORMÉ clinic v Praze uprostřed Václavského náměstí v sedmnáct hodin v jeden nedělní podvečer. Nezvyklý čas na pracovní setkání s novináři. Mělo však důvod. Jindy ukázat veškeré prostory, kde se proměny zevnějšku, ale možná i korekce sebevědomí a pohledu na svět, odehrávají, nelze. Je stále plno, provoz je nepřetržitý. Spolumajitelka a ředitelka kliniky Andrea Šifnerová je nadšená ze všeho, co tady dělá. Jak nový projekt rozhýbala, s jakými špičkovými lékaři navázala spolupráci, jak báječný tým sester se odhodlal začít s něčím, co teprve mělo prokázat svou životaschopnost. Její vztah sdílejí ostatní s ní. Příjemně mne to překvapilo, a tak jsem se zeptala:
Plastická chirurgie není jen termín z televizních seriálů, ale obor, který mnoha lidem dokázal navrátit sebevědomí, vylepšit zdraví, dopomoci k tělesné i duševní pohodě. I to byly důvody, proč jste založila se svým partnerem před pár lety soukromou kliniku FORMÉ clinic v Praze? Nebo těch přání bylo více?
V první řadě jsem chtěla klientům nabídnout péči na nejvyšší úrovni, adekvátní k částkám, které za operaci a pobyt platí. Pak také samozřejmě využít nasbíraných zkušeností, negativních i pozitivních. Jako první myšlenku jsme měli vytvořit krásné a pohodové místo, kam se budou klienti rádi vracet a kde budou spokojení i zaměstnanci.
Na nedávném setkání s novináři jste hovořila o tom, že v roli zdravotní sestry jste vnímala prostředí českých nemocnic spíše jako pacient, tedy smutnýma očima, a stejně jako on jste si přála i něco na tomto pohledu změnit. I proto vznikl váš podnikatelský projekt...
Soukromá a státní sféra se nedá srovnávat z mnoha pochopitelných důvodů. Spíše jsem nabyla pocitu, že ač se budu snažit ve státním sektoru sebevíc, systém mě semele. Proto jsem jej opustila a rozhodla se realizovat v sektoru soukromém. Na naše operace se klienti těší. A to je podle mne úžasné.
Nabízíte nadstandardní péči a řadu vychytávek, které přispívají k naprostému komfortu. Od jídelníčku až po vybavení léky, pokud člověka čeká návrat letadlem do vlasti...
Je to nutnost. Je to přesně ten článek, který jiné kliniky vynechávají nebo mu nevěnují pozornost. V první řadě vždy je a bude perfektní operatér, skvělé sestry a dobře naladěný klient. V další však opomíjená „cesta“ klienta. Je třeba si jej hýčkat od prvního kontaktu až po dohojení poslední jizvičky. Bio strava, damaškové povlečení a taxi jsou již standard, my se soustředíme i na to, zda-li má klientovi kdo pomoci se zavazadly a zda-li ví o svém zákroku a pooperační péči naprosto vše.
Velká část vaší klientely je zahraniční a přijíždí na základě referencí. O čem vypovídají děkovné dopisy?
Děkovné dopisy nás těší a motivují. Také nám ukazují správný směr a nastavují vysokou laťku. Zahraniční klienti jsou vesměs mnohem náročnější právě na péči a servis. Spokojený zahraniční klient znamená, že bylo vše na sto procent. Tedy perfektní satisfakci.
Vaši specialisté však někomu zákrok dokonce rozmlouvají, pokud usoudí, že zájemce nemíří správným směrem. Ctíte tedy etiku až do nejvyšších pater?
Etika je prvořadá a v dalším případě i menší alibizmus. Nemůžeme pomoci tomu, kdo je přesvědčený o nějakém problému, který nemá. Takový klient nebude spokojený nikdy, bude se k nám jako nespokojený vracet a bude žádat další zázrak či nemožné. Nelze mu pomoci, a proto je vhodné jej odmítnout.
Vím, že jste zakoupili unikátní přístroj, s jehož pomocí můžete omladit i dámské intimní partie. Jak náročný je to zákrok a k čemu vlastně dopomůže? Vyžaduje hodně trpělivosti a času?
Náročný není vůbec, z mého pohledu ani finančně, ani časově. Jde o čtyři po sobě jdoucí sezení s odstupem pět až deset dní. Výsledky jsou znatelné ihned, finální se dostavují po dvou měsících. Zjednodušeně: obnovujeme kolagen pod kůží, ten se postupem věku vytrácí. Kůže získá růžový nádech a pevnost. Zlepší vzhled, stáhne povolené partie, omladí pokožku a zvýší libido. Neporušujeme integritu kůže, sezení nebolí, je dokonce příjemné. Samé benefity, žádné komplikace.
Na webu jsem se dověděla o přenosu tuku do rukou – k čemu to slouží? Aby ruce vypovídaly o tom, že je ženě méně let než ve skutečnosti?
Přenos vlastního tuku do rukou je pro specifickou klientelu. Jde o klientky starší, které mají „kostnaté“ ruce. Promiňte mi ten výraz, ale laicky je to nejlepší připodobnění. Pokud jsou dámy velmi štíhlé a starší, jejich ruce nevypadají ku jejich spokojenosti. Je to způsobeno úbytkem tuku v podkoží, a tím i kolagenu. Doplněním tuku do těchto partií získáme zdravější vzhled a vyplníme propadliny.
Operace nehradí zdravotní pojišťovny, také ne každý se odhodlá. Klientela ze strany žen, které se musí díky své profesi zabývat svým vzhledem, ale určitě roste. Co naznačují podnikatelky a manažerky, co nejvíce potřebují? Rády by se zbavily přebytečných kilogramů, nebo dvojité brady, převislých víček?
Manažerky, podnikatelky mám já osobně jako klientky nejraději. Vědí, že za krásu se platí, na druhou stranu chtějí za své finance maximum, což si myslím, je v pořádku. Jejich pracovní tempo je velké, stresující. Méně spí, hodně pracují, ale zároveň o sebe dbají. Často nás navštěvují kvůli různým formám omlazení. Výplně, botoxy, lifty obličeje, víčka. Takže tedy převážně operace v obličeji. Je trend vypadat stále mladě, nestárnout. To samozřejmě není možné, přirozené. Je tu tenká linie mezi tím, co je v pořádku a co už zachází do extrému. Na klinice aplikujeme například jen určitý počet jednotek botoxu v jednom sezení nebo veškeré zákroky klientkám prezentujeme jako startovací můstek. Vedeme je k anti-agingu, ke správné stravě, k dostatku spánku a hlavně k duševnímu relaxu. To vše je k udržení efektu po estetickém zákroku či plastické operaci nezbytné.
Bojují s časem, jak jim dokážete vyjít vstříc? Je klinika v provozu celý týden?
V počátcích jsme fungovali pouze v pracovní dny, kapacita konzultací a operací však byla plná. Nyní jsme přistoupili k víkendovým termínům. Musím však podotknout, že nemůžeme slibovat obcházení přírody a tělesných pochodů. Hojení vyžaduje svůj čas, nelze je předběhnout. Po zákrocích si musí dáma uvědomit cenu zdraví a nastavit si řádný odpočinek. Nechat se alespoň jednou za život okolím opečovávat a hýčkat.
Vy sama víte, co práce v businessu obnáší. Máte dvě malé děti. Co se vám osvědčilo při zvládání rodiny a podnikání? Je nadšení a touha plnit si sny dostačující?
Dlouho jsem bojovala s přesvědčením, že musím vše zvládat sama, bez pomoci okolí. Pochopila jsem, že to není prospěšné, ani mně a firmě, ani dětem. Začala jsem postupně práci delegovat, což byla má největší dosavadní výzva. Nestydím se přiznat, že jsem lepší ředitelka než matka. Klinika je naše první dítě. Přesto dětem věnuji sto procent zbylého času. Nutno říci, že bez partnera, který funguje naprosto ve všem stejně jako já, by náš režim nebyl možný. Dokázal se postarat o děti od jejich narození nebo mě zastoupit v práci. Naším snem bylo mít místo plné spokojených přátel, zaměstnanců, klientů a pomáhat lidem prožít tu změnu, operaci, co nejlépe.
Mnoho žen se vstoupit do businessu bojí. Vy jste do něj skočila rovnýma nohama. Co byste doporučila ostatním?
Mě práce naprosto naplňuje, na klinice se cítím nejlépe. Jsem obklopena přáteli. Začátky lehké samozřejmě nebyly, bojujete s financemi a lidmi, kteří vám nevěří. Pokud je vám 26 let a tvrdíte, že budujete kliniku v centru Prahy, nestanete se oblíbenou ani chápanou. To jsem však naštěstí neměla čas sledovat. Opravdu jsme šli do všeho s velkým respektem a vervou. To doporučuji všem. Pokud věnujete svému snu vše, dáte do začátku obrovské nasazení a vidíte cíl v cestě, nemůžete neuspět. Také mě motivoval můj partner, který je na klinice finančním ředitelem. Vždy, když jsem mu říkala, že už nemůžu, nelitoval mě, ale jen odvětil: „Když myslíš, že už nemůžeš, ještě třikrát můžeš.“ A měl pravdu!
otázky připravila Eva Brixi