IMG_2816.jpgPodnikání žen je svéráznou kategorií lidské činnosti. Ženy mají totiž k businessu jiný vztah než muži. Myslí více srdcem, k cíli je vedou často emoce. Podle nejrůznějších odborníků právě emoce do businessu patří, stejně jako intuice.

Jak podnikají majitelky kosmetických salonů? Baví je to? Jsou spíše kosmetičkami, nebo manažerkami s vytříbeným obchodnímu duchem? Podlehly podmanivému kouzlu účetnictví, marketingu, vytváření strategických plánů k získání věrné klientely? Nebo se spíše děsí daňového přiznání, rozčiluje je nadměrná byrokracie? Asi každá z více než 300 „šéfových“, které u nás spolupracují se značkou francouzské kosmetiky GERnétic, má svůj vztah k businessu nastaven trochu jinak. Všechny si však uvědomují, že bez dobrého obchodu, marketingu a řady dalších znalostí se dnes neobejdou. Jak se snaží jejich podnikatelského ducha podpořit generální zastoupení značky? Na to jsem se zeptala výkonné ředitelky LK SERVIS, generálního zastoupení GERnétic pro ČR a SR, Ing. Andrey Trčkové:

K tomu, abyste podpořili u svých kosmetiček podnikatelský tah na branku, podnítili jejich vynalézavost, jste uspořádali loni v listopadu výroční setkání v Multifunkčním centru zámku Lednice. S odstupem času již můžete hodnotit...

Myslím, že záměr vyšel. Náš Odborný Česko Slovenský Výroční kongres GERnétic splnil očekávání. Mnohé z přítomných žen povzbudil, poučil, dodal inspiraci. Měli jsme řadu vynikajících řečníků z oboru krásy, zdraví, výživy, genetiky a marketingu, kteří dokázali získat pozornost a působili velmi interaktivně. Mezi přítomnými účastníky se vedly živé diskuze, vyměňovaly se zkušenosti, obhajovaly názory.

gernetic-produkty_2500

Mnohé oslovila emocionalita Any Laporte, prezidentky Laboratories GERnétic Synthèse a nynější majitelky značky, manželky zesnulého zakladatele Dr. Alberta Laporte. Jaké byly ohlasy na její vystoupení a bezprostřednost, s níž mezi vás zavítala?

Nejen já, ale všichni jsme byli nadšeni. Tato energická žena dokáže právě svými emocemi probudit nadšení snad v každém člověku. Je to silná osobnost s instinktivním smyslem pro mezilidské vztahy i vztahy obchodní. Skvěle ovládá prodejní techniky kosmetických produktů. Klíčem k úspěchu v podnikání je u ní skutečná vášeň pro značku, kterou stvořil ze svých výzkumů a bádání její choť Albert Laporte. Myslím si, že naše kosmetičky velice zaujala a dala jim podněty k přemýšlení. Mnohé o jejím vystoupení posléze živě hovořily, vyfotografovaly se s ní na památku. I naše kosmetičky si uvědomují, že úspěch nepřijde z nebe, ale že je nutné o něj usilovat. A nestačí mít jen skvělý produkt, nýbrž také ho umět nabídnout. Tedy přemýšlet o marketingu, nebát se, zabývat se vztahy mezi lidmi.

Nenaříkají kosmetičky na to, že je konkurence na poli kosmetiky příliš velká?

Nenaříkají, ale někdy si to možná myslí. Abychom je povzbudili, zařadili jsme na kongresu jako jednu z přednášek tu, která se jmenovala Marketing a PR pro kosmetické salony – jak udělat ze svých klientů fanoušky? Autorkou vystoupení byla Ing. Eva Klánová, jednatelka společnosti Press21 s.r.o. Odborným pohledem jsme chtěli naznačit, že i malá firma či firmička nebo živnostník nemusí zoufat a stále jen opakovat, že na reklamu nemá prostředky, zejména finanční. Často dnes nejde o peníze, ale o nápady, jak lépe vstoupit do povědomí klientů, jak je zaujmout. Jednou to může být nezvyklá vlídnost, jindy malý dárek, potřetí rada nad zlato, vysoká empatie, viditelné výsledky, někdy zase zaboduje vkusně naaranžovaná květina ve váze, neobvykle vypravený katalog produktů, snaha porozumět duši klientky.

gernetic_200

Jenže ani to nemusí okamžitě fungovat. Na mnohé z nás se dnes valí řada pochmurných zpráv, lidé jsou pod vlivem nejistot, strachu, všelijakých internetových informací, jimiž občas mohou podlehnout i silné osobnosti, natož křehké kosmetičky, jejichž výdělky zdaleka nedosahují hvězdných výšek přesto, že práce je to nadmíru vyčerpávající...

Souhlasím s vámi, ale na druhé straně podnikat znamená být odvážná. A kdo je odvážný, na výsledek nemusí dlouho čekat. Každý, kdo do businessu vstupuje, má své sny, naděje, touhy. Součástí filozofie GERnétic je dívat se do budoucnosti a překonávat hranice. Platí to pro nás všechny. Myslet inovativně, hledat nové přístupy – nejen nové produkty, ale i vlastní cesty za zákazníkem. V tom je to kouzlo, výzva, příležitost. Mnohé majitelky salonů láká možnost seberealizace, nezávislost, snaha něčeho dosáhnout. Tak proč za tím nejít?

Jedním ze směrů GERnétic je spolupráce s lázněmi a wellness hotely. Jak se vyvíjí?

Velice pěkně, mám z toho radost. Působíme např. v Alžbětiných Lázních v Karlových Varech, v Lázních Lednice, v síti hotelů Morris nebo v lázních Kúpele Lúčky na Slovensku.
Klienti zde mohou absolvovat tělové procedury s léčebným efektem na vysoké odborné úrovni. Lázeňské domy se tak přiřadily k 25 000 kosmetických salonů po celém světě, kde se s naší kosmetikou lze setkat. Je to další důkaz o tom, že vize, víra i dosavadní výsledky mají v posilování GERnétic na českém a slovenském trhu své opodstatnění. Samozřejmě – obchodní úspěchy jsou především o velmi intenzivní práci, osvětě, a někdy také o malém štěstí.

K podpoře značky jste letos vyhlásili soutěž Hvězda GERnétic Česko 2017 a Hviezda GERnétic Slovensko 2017. Oč v ní půjde?

Svým způsobem bychom rádi navázali na podněty, které získaly naše kosmetičky právě při lednickém setkání. Mnoho z nich si tam uvědomilo, že i jejich podnikání lze profesionalizovat, rozšiřovat, zdokonalovat. Že nejde jen o odborné znalosti, ale rovněž o to, jak se s nimi zachází. Soutěž zve k tomu, aby se kosmetičky přihlásily a všem ukázaly, že jsou právě ony ty nejlepší. Cílem je ocenit jejich profesionální přístup a podpořit nadšení. Soutěž má několik kol a absolutní vítězka získá prestižní titul Hvězda GERnétic Česko 2017 (resp. Slovensko). Pro ty nejlepší jsou připravena různá ocenění, dárky a výhody – přípravky GERnétic, marketingová a PR podpora, Akademie GERnétic apod.
Hodnotit se bude vzdělání, znalosti o GERnétic – filozofie, produkty, účinky. Jak dobře daná kosmetička reprezentuje značku, jaké služby dokáže nabídnout, jak vystupuje, jak komunikuje s klientkami. Kdo bude nejlepší, se dozvíme na podzim.

Známost značky GERnétic posiluje, roste počet klientů, kteří se vracejí. Je to výsledek dlouhodobé komunikace s kosmetičkami, výsledek pravidelných odborných školení, podnětů k podnikání?

Těch faktorů je několik. Jednak stoupá počet lidí, kteří o sebe chtějí i potřebují dbát a oceňují kvalitu. Především žen, ale i mužů, jichž v našich salonech skutečně přibývá. Zejména těch, kteří se pohybují v businessu. Vědí, že první dojem z toho, jak člověk vypadá, boduje. Váží si vlastních hodnot a vědí, že krása souvisí se zdravím. Ženám se to připomínat nemusí, ty spíše zápolí s časem, i když se nám ukazuje, že se jich stále více přiklání k tomu, co jim řadu let říkáme: každá by si měla udělat čas sama na sebe. Kdo to již umí, ocení výhody i přínos. No a samozřejmě se úročí aktivity, které souvisejí s tím, že GERnétic je na čes­kém trhu již 21. rokem.

Co by měla udělat žena, dejme tomu 50+, která přišla o zaměstnání a má svůj nevyřčený sen: vybudovat svůj vlastní kosmetický salon...

Je to jednoduché. Sen přetvořit ve skutečnost. Pro práci s kosmetikou GERnétic je důležitá znalost lidského těla, výhodu tedy mají zdravotní sestry nebo fyzioterapeutky. Pokud nemáte vzdělání v oboru, je potřeba absolvovat rekvalifikační kosmetický kurz. Po získání živnostenského listu se pak můžete obrátit na naše zastoupení na Praze 6, Slánská 381/10. Vše vysvětlíme, poradíme s prvními kroky. Kontakty najde každá zájemkyně na www.gernetic.cz. Rádi ji přivítáme mezi sebe. V naše produkty a služby věříme, protože víme, že fungují a pomáhají kosmetičkám být skutečnými profesionálkami ve svém oboru.

ptala se Eva Brixi

Doteky GERNÉTIC

Rok 2017 se nese ve znamení Doteků GERnétic. Něžné, hřejivé, magické, uklidňující, osvobozující, povzbuzující, profesionální, krášlící, léčivé, příjemné, báječné, nezapomenutelné. Ano, to všechno jsou doteky GERnétic, které jen naše kosmetičky umí, a které jejich klientky zbožňují…