Pro ty nejmenší, pro školáky i pro uživatele v kancelářích se stala značka Kores sázkou na jistotu. Gumy, fixy, lepicí a další pomůcky nejen dobře slouží svému účelu, ale svým designem i názvem vycházející vstříc dětské fantazii a estetice. I proto slaví na náročných trzích úspěch. S obchodní a marketingovou ředitelkou společnosti Kores, Janou Hubálkovou, jsme si povídali nejen o těchto produktech a jejich prodeji, ale i o snech a přáních.
Značku KORES mám neodmyslitelně spojenou se školními pomůckami. Ale jak mohou uspět fixy, pastelky a plastelíny proti chytrým telefonům a tabletům, s nimiž se děti kamarádí už od nejmenšího věku?
Děti byly, jsou a budou kreativní. A pokud jsou jim vytvořeny podmínky pro kreativní rozvoj, budou raději tvořit než si hrát na tabletu. Je to samozřejmě i věcí rodičů, kam chtějí své potomky směřovat. Já sama mám dvě malé děti a společně si užijeme spoustu legrace při malování, lepení a vystříhávání... I Kores má letos jednu novinku, a sice dotykové pero pro tablety. Je to ale spojeno s krásnou výukovou aplikací pro děti ve věku 3–6 let, kde se učí psát písmenka a číslice nebo mohou malovat a vymalovávat.
Konkurenci dělá i levné zboží z Číny. Proč rodiče i jejich potomci dávají přednost českým výrobkům?
Ano, levných produktů z Číny je u nás opravdu hodně. Naštěstí se ale více a více zákazníků přiklání ke kvalitním a bezpečným produktům za přijatelnou cenu. Jsou to pak především rodiče malých dětí, kteří dávají přednost ověřeným českým výrobkům, u kterých si mohou být jisti jejich nezávadností. V neposlední řadě se v minulých letech zvýšil také zájem o výrobky, které jsou šetrné vůči životnímu prostředí, což čínské výrobky většinou nejsou.
Kores má výrobní závod v jihočeském Strmilově, kde se vyrábějí např. všem známé lepicí tyčinky či korekční strojky. Jsme držiteli certifikátů kvality ISO 9001 a ISO 14001. Jsme pyšní, že vyrábíme Kores produkty v Čechách a myslím si, že obdobně to vnímají i naši zákazníci.
Můžete uvést největší novinky, jež KORES připravil pro nový školní rok?
Největší novinkou z řady školních potřeb jsou bezpochyby vodové barvy Kores Akuarellos, které uvádíme na trh ve dvou velikostech.
Od konkurence se liší především praktickým balením, které lze využít jako malířskou paletu, a dále jasnými sytými barvami s vysokým obsahem pigmentu. Další horkou novinkou je plastelína, která potěší i menší děti předškolního věku. Její předností je především měkkost, snadno se tvaruje a nešpiní, což ocení především maminky malých výtvarníků. Pro školáky jsme si dále připravili nové pryže Verve originálního ergonomického tvaru a obyčejné tužky v nových designech. Chtěli jsme navázat na velmi úspěšnou lepicí tyčinku Dráček, a proto jsme postavičky z obalu této tyčinky použili také pro potisk nových tužek. Poslední novinkou, kterou bych ráda zmínila, jsou prstové barvy Dedi Kolor ve čtyřech barvách, ideální pro předškolní výchovu.
Jak jste obohatili trh s kancelářskými potřebami?
V posledních letech jsme rozšířili sortiment o několik nových produktových kategorií. Kromě lepení, korekce, samolepicích bločků a lepicích pásek nově nabízíme již zmíněné obyčejné tužky a kuličková pera, dále pak zvýrazňovače a popisovače, které od letošního roku produkujeme v našem jihočeském výrobním závodě. A samozřejmě nadále rozšiřujeme i naše základní kategorie produktů, především tekutá lepidla a suché korekční strojky. Krásnou novinkou letošního roku je např. designový korekční strojek Scooter Black&White.
Rozšířili jste výrobní kapacity v České republice. Co to znamená pro vás, vaše zaměstnance a zákazníky?
K prvnímu rozšíření výroby došlo již v roce 2008, kdy jsme do Čech přesunuli výrobu lepicích tyčinek. Byla to pro nás velká výzva, kterou jsme zvládli. Od letošního roku ve Strmilově vyrábíme i kulaté zvýrazňovače, permanentní popisovače a popisovače na bílé tabule. Všechny tyto produkty uvádíme na trh v novém atraktivním patentovaném designu. Jsme hrdí na to, že se další produkty Kores mohou pyšnit českou vlaječkou. V jižních Čechách tak nabízíme pracovní příležitost více než stovce lidí. A naši zákazníci oceňují, že stále více Kores produktů vyrábíme v Čechách, s českou kvalitou a s českým duchem.
Být úspěšný ve vašem podnikání, k tomu nestačí mít jen kvalitní a cenově přijatelné produkty. V čem podle vás spočívá umění obchodu a marketingu?
Mít kvalitní a cenově přijatelné produkty je základ. V Praze máme dvanáctičlenný obchodní a marketingový tým, většina těchto lidí pracuje ve firmě více než deset let. Snažíme se nejen prodávat, ale především nabízet svým zákazníkům přidanou hodnotu. Samozřejmostí je podpora prodeje v podobě různých marketingových či PR akcí, které připravujeme vždy na míru podle daného distribučního kanálu a zákazníka. Velmi si ceníme nadstandardních vztahů, které máme s našimi klienty za ta dlouhá léta vybudovány. Snažíme se o maximální orientaci na zákazníka a o individuální přístup ke každému z nich.
Co vám udělá největší radost a jak se vám plní velká přání?
Velkou radost mi například udělalo ocenění Czech Superbrands Award 2014, které naše společnost získala v loňském roce. Komise expert Brand Council programu Czech Superbrands oceňuje značky v daném regionu na základě preference zákazníků a hodnocení odborné poroty. Já jsem ve své podstatě velmi pozitivní a optimistický člověk. A přání si vizualizuji jako již zrealizovaná. Jednoduše si nepřipouštím prohru. Miluji svoji práci, je to de facto moje druhá rodina. A pokud vidím spokojené zákazníky, používající naše Kores produkty ve školách, kancelářích, v ordinacích nebo na úřadech, mám velkou radost a vím, že naše práce má smysl.
hodně splněných přání popřál Pavel Kačer