IMG_0657_pp.jpgPro ty nejmenší, pro školáky i pro uživatele v kancelářích se stala značka Kores sázkou na jistotu. Gumy, fixy, lepicí a další pomůcky nejen dobře slouží svému účelu, ale svým designem i názvem vycházející vstříc dětské fantazii a estetice. I proto slaví na náročných trzích úspěch. S obchodní a marketingovou ředitelkou společnosti Kores, Janou Hubálkovou, jsme si povídali nejen o těchto produktech a jejich prodeji, ale i o snech a přáních.

Značku KORES mám neodmyslitelně spojenou se školními pomůckami. Ale jak mohou uspět fixy, pastelky a plastelíny proti chytrým telefonům a tabletům, s nimiž se děti kamarádí už od nejmenšího věku?

Děti byly, jsou a budou kreativní. A pokud jsou jim vytvořeny podmínky pro kreativní rozvoj, budou raději tvořit než si hrát na tabletu. Je to samozřejmě i věcí rodičů, kam chtějí své potomky směřovat. Já sama mám dvě malé děti a společně si užijeme spoustu legrace při malování, lepení a vystříhávání... I Kores má letos jednu novinku, a sice dotykové pero pro tablety. Je to ale spojeno s krásnou výukovou aplikací pro děti ve věku 3–6 let, kde se učí psát písmenka a číslice nebo mohou malovat a vymalovávat.

Konkurenci dělá i levné zboží z Číny. Proč rodiče i jejich potomci dávají přednost českým výrobkům?

Ano, levných produktů z Číny je u nás opravdu hodně. Naštěstí se ale více a více zákazníků přiklání ke kvalitním a bezpečným produktům za přijatelnou cenu. Jsou to pak především rodiče malých dětí, kteří dávají přednost ověřeným českým výrobkům, u kterých si mohou být jisti jejich nezávadností. V neposlední řadě se v minulých letech zvýšil také zájem o výrobky, které jsou šetrné vůči životnímu prostředí, což čínské výrobky většinou nejsou.

Kores má výrobní závod v jihočeském Strmilově, kde se vyrábějí např. všem známé lepicí tyčinky či korekční strojky. Jsme držiteli certifikátů kvality ISO 9001 a ISO 14001. Jsme pyšní, že vyrábíme Kores produkty v Čechách a myslím si, že obdobně to vnímají i naši zákazníci.

Můžete uvést největší novinky, jež KORES připravil pro nový školní rok?

Největší novinkou z řady školních potřeb jsou bezpochyby vodové barvy Kores Akuarellos, které uvádíme na trh ve dvou velikostech.

Od konkurence se liší především praktickým balením, které lze využít jako malířskou paletu, a dále jasnými sytými barvami s vysokým obsahem pigmentu. Další horkou novinkou je plastelína, která potěší i menší děti předškolního věku. Její předností je především měkkost, snadno se tvaruje a nešpiní, což ocení především maminky malých výtvarníků. Pro školáky jsme si dále připravili nové pryže Verve originálního ergonomického tvaru a obyčejné tužky v nových designech. Chtěli jsme navázat na velmi úspěšnou lepicí tyčinku Dráček, a proto jsme postavičky z obalu této tyčinky použili také pro potisk nových tužek. Poslední novinkou, kterou bych ráda zmínila, jsou prstové barvy Dedi Kolor ve čtyřech barvách, ideální pro předškolní výchovu.

30102_vodove_barvy_akuarellos_2936

Jak jste obohatili trh s kancelářskými potřebami?

V posledních letech jsme rozšířili sortiment o několik nových produktových kategorií. Kromě lepení, korekce, samolepicích bločků a lepicích pásek nově nabízíme již zmíněné obyčejné tužky a kuličková pera, dále pak zvýrazňovače a popisovače, které od letošního roku produkujeme v našem jihočeském výrobním závodě. A samozřejmě nadále rozšiřujeme i naše základní kategorie produktů, především tekutá lepidla a suché korekční strojky. Krásnou novinkou letošního roku je např. designový korekční strojek Scooter Black&White.

Rozšířili jste výrobní kapacity v České republice. Co to znamená pro vás, vaše zaměstnance a zákazníky?

K prvnímu rozšíření výroby došlo již v roce 2008, kdy jsme do Čech přesunuli výrobu lepicích tyčinek. Byla to pro nás velká výzva, kterou jsme zvládli. Od letošního roku ve Strmilově vyrábíme i kulaté zvýrazňovače, permanentní popisovače a popisovače na bílé tabule. Všechny tyto produkty uvádíme na trh v novém atraktivním patentovaném designu. Jsme hrdí na to, že se další produkty Kores mohou pyšnit českou vlaječkou. V jižních Čechách tak nabízíme pracovní příležitost více než stovce lidí. A naši zákazníci oceňují, že stále více Kores produktů vyrábíme v Čechách, s českou kvalitou a s českým duchem.

Být úspěšný ve vašem podnikání, k tomu nestačí mít jen kvalitní a cenově přijatelné produkty. V čem podle vás spočívá umění obchodu a marketingu?

Mít kvalitní a cenově přijatelné produkty je základ. V Praze máme dvanáctičlenný obchodní a marketingový tým, většina těchto lidí pracuje ve firmě více než deset let. Snažíme se nejen prodávat, ale především nabízet svým zákazníkům přidanou hodnotu. Samozřejmostí je podpora prodeje v podobě různých marketingových či PR akcí, které připravujeme vždy na míru podle daného distribučního kanálu a zákazníka. Velmi si ceníme nadstandardních vztahů, které máme s našimi klienty za ta dlouhá léta vybudovány. Snažíme se o maximální orientaci na zákazníka a o individuální přístup ke každému z nich.

Co vám udělá největší radost a jak se vám plní velká přání?

Velkou radost mi například udělalo ocenění Czech Superbrands Award 2014, které naše společnost získala v loňském roce. Komise expert Brand Council programu Czech Superbrands oceňuje značky v daném regionu na základě preference zákazníků a hodnocení odborné poroty. Já jsem ve své podstatě velmi pozitivní a optimistický člověk. A přání si vizualizuji jako již zrealizovaná. Jednoduše si nepřipouštím prohru. Miluji svoji práci, je to de facto moje druhá rodina. A pokud vidím spokojené zákazníky, používající naše Kores produkty ve školách, kancelářích, v ordinacích nebo na úřadech, mám velkou radost a vím, že naše práce má smysl.

hodně splněných přání popřál Pavel Kačer