Každý dobrý zaměstnavatel pamatuje nejen na spokojenost, ale i zdraví svých lidí. Také Česká spořitelna má propracovaný zdravotní a preventivní program, který poskytuje zaměstnancům dobré zázemí. Hovořili jsme o tom s Ing. Pavlou Havlíčkovou, HR specialistkou ČS.
Jak pamatuje České spořitelna na zdraví těch, kteří u ní pracují?
Poskytujeme zaměstnancům pravidelnou preventivní zdravotní péči. Máme pozice rozděleny do různých pracovních pásem. Každé z nich obsahuje jinou úroveň zdravotní péče, je to velmi individuální. Máme i vlastního poskytovatele, s nímž programy realizujeme. Zavedli jsme benefitový systém, jenž se jmenuje Cafeteria. Zaměstnanci dostávají každoročně příspěvek, který mohou libovolně využít na sportovní a kulturní činnost, mohou odjet do lázní a podobně. Myslím si, že díky Cafeterii si každý vybere, co mu je blízké.
Čemu dávají lidé přednost?
Sledujeme, že zaměstnanci hojně využívají lékárny. Když se dívám do statistiky, kam jejich body směřují, pak je to právě tam na nákup různých zdraví podporujících prostředků.
Máte přehled o tom, v jakém zdravotním stavu jsou lidé v České spořitelně?
Každý člověk musí při nástupu projít preventivní zdravotní prohlídkou. Po několika letech se prohlídka pravidelně opakuje. Pracovní pozice, na něž je vynakládána větší zátěž, ať už po psychické, nebo fyzické stránce, jsou ještě pod důkladnější a častější kontrolou.
Pracujete s výsledky, jež opakovanými kontrolami zaměstnanců získáte?
To ne, ale dělá nám radost, když naši zaměstnanci zůstávají v dobré zdravotní kondici.
připravil Pavel Kačer