denkmit vollwaschmittel na bílé prádlo.jpgSpolečnost dm drogeriemarkt s.r.o. nabízí svým zákazníkům celou řadu privátních značek, které se za dobu své existence staly velmi oblíbené. Mnoho zákazníků se již mohlo přesvědčit o jejich kvalitě. Loňské léto byl oceněn opalovací krém Sundance jako vítěz testu a na konci roku získal ocenění prací prášek Denkmit.

Nezávislý časopis dtest každý měsíc testuje určité výrobky a vítěz získává oprávnění nosit logo vítěze testu. V létě získal opalovací krém Sundance toto ocenění, nyní se dm raduje podruhé.
Mezi velkou konkurencí obstál prací prášek Denkmit a stal se naprostým vítězem testu mezi pracími prášky. Pro zákazníky dm je tento úspěch dalším důkazem, že příznivá cena nevylučuje vysokou kvalitu zboží.
Prací prášek Denkmit porazil konkurenci na plné čáře. Nejen, že na účinnou prací dávku stačilo pouze 67,5 g prášku, což snížilo cenu jedné prací dávky na pouhé 4 Kč. Je to až o polovinu méně, než u ostatních výrobků. Stal se tak nejen nejlepším, ale zároveň nejlevnějším pracím práškem.
Co se týče účinnosti praní, dtest hodnotil všechny testované prášky v několika kategoriích. Hodnotila se účinnost praní na mastné skvrny, pigmentové skvrny, bílkovinné skvrny, škrobové skvrny a rostlinné skvrny. Testované prací prostředky zápasily celkem s patnácti nejrůznějšími druhy skvrn. Není bez zajímavosti, že Denkmit si jako jediný dokázal poradit s nepříjemnými mastnými skvrnami. I ostatní skvrny zvládl tento prací prášek dobře, nejlépe ze všech testovaných vypral pigmentovo-mastné skvrny.
Druhá část textu se zabývala vlivem pracích prášků na tkaniny. Testoval se bělící efekt, zamezení inkrustace a zachování barev. Zde ovšem platila nepřímá úměra - čím lepší byl bělící efekt prášku, tím horší byl vliv na barvy tkanin. Proto by zákazník měl vždy zvlášť vybírat prací prostředky určené na barevné prádlo a neobsahující bělidla. Inkrustace způsobuje usazování nerozpustných látek minerální povahy na vláknech tkaniny a její tvrdnutí a poškozování. Denkmit účinně zamezuje inkrustaci, čímž zároveň šetří tkaninu a zvítězil tak v obou kategoriích - jak v účinnosti praní, tak ve vlivu na tkaniny.

Na výsledku testu se účinnost praní podílela 70 %, vliv na tkaniny 30 %. Cena se na výsledné známce nepodílela. Jelikož Denkmit zvítězil v obou kategoriích, získal ocenění Vítěz testu. Zároveň byl také nejlevnějším pracím prostředkem při přepočtu hmotnosti prací dávky vůči ceně balení - tzv kompaktace, která byla nejnižší.

Výsledek nezávislého testu ukazuje, že privátní značka společnosti dm Denkmit může zdatně konkurovat i největším výrobcům pracích prášků a pro dm je velkým úspěchem a pro zákazníky důkazem, že privátním značkám dm mohou důvěřovat.


O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. otevřela v roce 1993 svou první prodejnu v České republice. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Prodejny zásobuje po celé České republice z logistického centra v Jihlavě. Celkem v dm pracuje bezmála 1 900 spolupracovníků. V obchodním roce 2009/2010 zvýšila dm v České republice svůj obrat o více než 12 % na 5 370 mil. Kč a upevnila tak své postavení na trhu. dm je velmi úspěšná v prodeji svých privátních značek, jako jsou značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit a Sundance a další.

(tz)