Lidl se letos poprvé zapojí do tradiční celorepublikové sbírky pořádané občanským sdružením Život dětem, která se koná pod názvem Srdíčkové dny a také do benefičního projektu Srdce pro děti. V týdnu od 5. do 11. prosince 2011 budou moci zákazníci obchodního řetězce Lidl přispět na pomoc těžce nemocným dětem. Výtěžek sbírky bude oznámen v přímém přenosu galavečera Srdce pro děti 17. prosince od 20.00 hod. na TV Prima.
„Jsme potěšeni, že se společnost Lidl rozhodla podpořit naši činnost a zapojit do celorepublikové sbírky všechny své prodejny. Jsme přesvědčeni, že se nám díky tomu podaří vybrat dost peněz, které pomohou přesně tam, kde je zapotřebí," řekla Maria Křepelková, předsedkyně občanského sdružení Život dětem, a dodala: „Každý finanční příspěvek umožní alespoň na chvíli proměnit těžký životní úděl vážně nemocných dětí v úsměv. A to je hlavní poslání našeho sdružení."
Výtěžek sbírky je určen na pomoc konkrétně nemocným dětem:
• s EB nemocí tzv. "motýlích křídel"
• se svalovou atrofií a dystrofií
• s mozkovou obrnou
• s mukopolysacharidózou
• s autismem
• pro děti po těžkých popáleninách
• pro děti postižené onkologickým onemocněním
• dětem bez střeva
U každé pokladny v prodejně Lidl bude k dispozici pokladnička. Přispěje-li zákazník částkou alespoň 30 Kč, získá pro štěstí unikátní samolepku s logem vzájemné spolupráce občanského sdružení Život dětem a společnosti Lidl. Při zakoupení samolepky u pokladny zákazník obdrží slosovatelný letáček o 50 vstupenek pro dvě osoby na benefiční koncert, jímž sbírka vyvrcholí.
„Společnost Lidl působí po celé Evropě a je známá svým odpovědným přístupem ke svému okolí - jak lidem, tak k přírodě. Je proto zcela samozřejmé, že jsme se rozhodli podpořit charitativní projekt, který pomůže těžce nemocným dětem," řekl Michal Farník, jednatel společnosti Lidl, a doplnil: „Věřím, že tento náš záměr přijde podpořit řada lidí a výsledná částka pomůže mnoha dětem zkvalitnit jejich nelehký život."
(tz)