Společnost Kaufland dlouhodobě pracuje na zlepšování opatření k ochraně klimatu a snižování množství plastového odpadu. Ve spolupráci s influencerkou Jitkou Nováčkovou nyní zmapovala životní cyklus obalových fólií používaných při přepravě zboží i možnosti jejich recyklace a dalšího využití. Použitá fólie není odpadem ale dále využitelnou surovinou.
Průhledná strečová fólie je neodmyslitelnou součástí logistického procesu. S její pomocí fixují zaměstnanci v našich distribučních centrech zboží na dřevěných paletách nebo ve speciálních kovových paletách, které společnost Kaufland v loňském roce zařadila do svého logistického procesu.
Společnost Kaufland si v rámci strategie REset Plastic stanovila řadu ambiciózních cílů v oblasti snižování množství plastového odpadu a neustále hledá cesty, jak použité plasty znovu využít. V případě obalových fólií vytvořila uzavřený cyklus, během kterého dostane obalovaný materiál jinak určený k likvidaci druhou šanci na využití.
Při vybalování zboží na prodejně se rozdělí obalová fólie na čirou a barevnou. Ty jsou pak poslány zpět do distribučního centra, přičemž v kamionu slouží jako výplň dříve nevyužitého prostoru. V distribučním centru jsou bigbagy s čirou fólií slisovány a odeslány ke zpracování a recyklaci do partnerské společnosti Mateo Packing.
„Po obdržení balíků slisované fólie nejprve materiál vyčistíme a následně zpracujeme na plastový granulát. Ten poté rovnou využijeme při tvorbě pytlů na odpadky, které od nás společnost Kaufland odebírá pro využití ve svých provozech,“ říká Václav Krajíček, jednatel společnosti Mateo Packing.
„Tento postup nám umožňuje znovu využít fólie, které by se jinak staly odpadem. Díky spolupráci s Mateo Packing se nám ale podařilo vytvořit uzavřený životní cyklus obalové fólie. Po použití se obalová fólie zrecykluje a vyrobí se z ní odpadkové pytle, které znovu využíváme na našich prodejnách,“ říká tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR Renata Maierl.
(tz)