Představit destinace mimo Prahu. To byl hlavní cíl prezentace Česka na National Geographic Traveller Food Festivalu v Londýně ve Velké Británii. CzechTourism ji ve spolupráci se statutárním městem Brno, Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a Národním vinařským centrem expozici zajistil už potřetí. Letos větší než v minulosti a také s větším zásahem. Festivalu se během dvou červencových dnů zúčastnilo víc než 7 000 lidí.
National Geographic Traveller Food Festivalu se konal v londýnském v Business Design Centru. V expozici Česka bylo možné seznámit se s tuzemskou gastronomií. Nejen o ní získat informace, fotografie či videa, ale také ji ochutnat. Konkrétně víno či unikátní koktejly.
„Myslím, že se nám hlavní cíl prezentace, tedy zvýšit zájem o tuzemské regiony mezi obyvateli Velké Británie a dalšími návštěvníky londýnského festivalu, podařilo splnit. A to i díky skvělým partnerům, za jejichž spolupráci moc děkujeme,” říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Velké díky patří i našemu zahraničnímu zastoupení pro Velkou Británii a produktovému managementu. Vše dohromady přineslo účastníkům veletrhu jedinečný zážitek spojený s Českem. A právě o to šlo: motivovat zahraniční turisty k návštěvě Česka už letos na podzim v kontextu s tzv. city breaky.”
„Protože víme, že zážitky fungují, nabídly jsme jich na stánku Česka hned několik. Barman z Brna připravoval lahodné koktejly a představil tak toto moderní město a jeho kulinářskou scénu. Národní someliérka Klára Kollářová zase nabídla ochutnávku českých vín. Mnoho návštěvníků veletrhu překvapila, neměli totiž tušení, že Česko je vinařskou destinací,” říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Katarína Hobbs a dodává: „Jedním z vrcholů prezentace byla řízená degustace ve Wine and Spirit Theatre. Tam jsme představili Česko jako destinaci pro vinařskou turistiku a oslovili tak současně až 60 účastníků veletrhu.”
Reakce? Řada návštěvníků National Geographic Traveller Food Festivalu uvedla, že se do Česka vypraví. Zájem kromě Brna a Jižní Moravy projevili o Prahu, ale také o tuzemské lázně, cyklistiku, turistiku nebo třeba o ve Velké Británii velmi populární pozorování ptáků a vodní turistiku. V obdobných akcích proto chce zahraniční zastoupení CzechTourismu pro Velkou Británii pokračovat i v budoucnosti, kromě vinařské turistiky se chce věnovat třeba cestování vlakem.
Letošní prezentaci na National Geographic Traveller Festivalu navíc v Londýně, a to rovněž v rámci PROPED, předcházelo Czech Soirée. Akce, kterou zahraničních zastoupení CzechTourismu pro Velkou Británii připravilo ve spolupráci s českými partnery a českou ambasádou, měla připomenout letošních 30 let vzniku samostatné České republiky a České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zúčastnilo se jí víc než 100 lidí, od zástupců cestovatelského sektoru, přes tvůrce digitálního obsahu, novináře po podnikatele z dalších oblastí hospodářství. Zazněla aktuální turistická nabídka Česka s důrazem na jižní Moravu. Součástí byla i škola čepování piva od britské pobočky Budějovického Budvaru či živá swingová hudba včetně výuky základních swingových tanečních kroků.
(tz)