PENNY GALLERY INTERIORS BAKERY 002V závěru roku 2022 dokončilo PENNY modernizaci své prodejní sítě, do které investovalo více než 1,5 miliardy korun. Nyní mohou zákazníci ve všech více 400 prodejnách využívat výhod rychlého a pohodlného nakupování v přátelském a příjemném prostředí. Současně modernizace přinesla významné snížení energetické náročnosti prodejen.

„Vše, co děláme, děláme pro naše zákazníky. Cílem této modernizace bylo vytvořit pro ně příjemné prostředí pro rychlé každodenní nákupy a současně místo, kde se s námi rádi setkávají. Během posledních let jsme ukázali, že diskontní prodejny mohou nabízet srovnatelné nebo i příjemnější prostředí než běžné supermarkety. Přetvořili jsme PENNY v moderní diskont 21. století a jsme hrdí na to, že jdeme vlastní cestou a v této oblasti patříme mezi leadry trhu,“ okomentoval dokončení modernizace Mathias Mentrop, jednatel PENNY odpovědný za rozvoj prodejní sítě a dodává: „Postupně jsme také do celého procesu přenášeli i naše zkušenosti z výstavby nových prodejen. Díky tomu nyní naše prodejny nabízím zákazníkům i našim zaměstnancům příjemnější prostředí, ale jsou také mnohem méně energeticky náročné.“

Standardní modernizace každé prodejny trvala 5 dní. Modernizace samotná začala na prodejně v Praze na Lehovci a od té doby PENNY každoročně přestavělo do nového konceptu více než 70 prodejen. Přestavbu své sítě pak završilo na konci roku 2022. „Samotný koncept se neustále vyvíjel. Postupem času jsme přišli s jeho druhou a třetí generací. Měnil se design, hledali jsme například také materiály s vyšší odolností, které poskytují lepší komfort zákazníkům i zaměstnancům, měnilo se rozložení prodejny tak, aby poskytovalo potřebný prostor pro manipulaci se zbožím i pro samotné nakupování. Vývojem prošlo také LED osvětlení a nyní máme unikátní velmi úsporná světla navržená jen pro naše prodejny. Začali jsme také využívat ještě úspornější chladící a mrazící technologii, a tak dále,“ popisuje Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení PENNY. „Postupem času jsme koncept i na základě reakcí zákazníků a zaměstnanců vypilovali až do současné podoby. Také jsme výrazně zlepšili zázemí pro zaměstnance, v němž si nyní mohou v průběhu náročného dne odpočinout s veškerým potřebným komfortem.“

Energetické úspory díky výměně interního i externího osvětlení a chladící i mrazící technologie znamenají na jedné prodejně po její modernizaci v závislosti na použitých technologiích přibližně 75 MWh ročně. Celkově jen díky tomu PENNY ušetří a neodebere tak z veřejné sítě více než 50 000 MWh elektrické energie ročně, což je průměrná spotřeba bezmála 17 000 českých domácností.

Nyní se PENNY soustředí na rozvoj své prodejní sítě a výstavbu nových prodejen. V loňském roce otevřelo 12 nových prodejen po celé zemi. Mezi ty nejnovější patří unikátní ekologicky šetrná prodejna ve Skutči na Chrudimsku a architektonicky ojedinělá prodejna v Českém Krumlově. V letošním roce pak PENNY plánuje otevřít dalších 15 nových obchodů, když už nyní se mohou těšit obyvatelé Zásmuk nebo Pardubic, kteří se dočkají v následujících týdnech.

(tz)