Návštěvníci si užili atrakce a ještě mohli přispět SOS dětským vesničkám 1Již několik let podporuje společnost E.ON SOS dětské vesničky. Pomáhá jim finančně a dodává do jejich areálů také úsporná energetická řešení. Letos pomohli i dlouholetí zákazníci E.ONu. Více než 6 500 z nich darovalo svůj věrnostní bonus na dobročinné účely. Ohroženým dětem dohromady přispěli dvěma miliony korun, které jim společnost E.ON vyplatí.

„V E.ONu pečujeme nejen o naše zákazníky, ale snažíme se, aby svět byl lepším místem i pro ty, kteří to nejvíce potřebují. Věříme, že i naši klienti chtějí pomáhat druhým. V posledních letech posíláme odměny a poděkování našim věrným zákazníkům. Letos jsme odměnili ty, kteří od nás bez přerušení odebírají elektřinu či plyn déle než pět let. Jednou z možností bylo, aby svůj benefit poslali na dobročinné účely, konkrétně SOS dětským vesničkám,“ přibližuje Claudia Viohl, generální ředitelka skupiny E.ON v České republice.

Prostředky získané v rámci věrnostní kampaně využijí SOS dětské vesničky na různé projekty. Více než 1,2 milionu korun poputuje do programu Plné bříško. Ten pomáhá dětem, jež dočasně či úplně přišli o svou původní rodinu a potřebují akutní péči tet - pečovatelek. Děti tak dostanou vše, co by jim jinak zajistila rodina, jako je pravidelná strava, čisté a suché oblečení pro danou roční dobu, bezpečí čtyř stěn a oporu dospělého člověka.
Příspěvek 348 000 korun podpoří psychologickou a terapeutickou péči. Díky ní mohou ohrožené děti pracovat se svými emocemi v bezpečném prostředí. Získají tak odstup od traumatických zážitků a postupně uzdraví svou psychiku.
Dalších 420 000 korun pomůže programu SOS Přístav. Projekt podporuje pěstounskou péči dětí, které nemůžou vyrůstat ve své rodině. Kromě odborné pomoci poskytuje i takzvané odlehčovací služby. To znamená, že pro děti zajistí volnočasové aktivity, aby si pěstouni mohli odpočinout, načerpat síly, věnovat se ostatním dětem v rodině nebo využít čas pro své vzdělávání.

Roadshow Vánoce s dobrou energií zavítala do osmi měst

Peníze získané v rámci věrnostní kampaně však nebyly jedinou letošní pomocí E.ONu směrem k SOS dětským vesničkám. Energetici například plánují v příštím roce instalují energeticky úsporné řešení v podobě solární elektrárny v hodnotě 600 tisíc korun na střechy domků v SOS dětských vesničkách v Brně.

V létě se na deseti místech po celé České republice konala i tematická roadshow S dobrou energií jako v bavlnce, která přiblížila pomocí únikové hry možnosti energetického šetření v domácnostech. „A tím naše letošní spolupráce rozhodně nekončila. O adventních víkendech jsme naplánovali tour s názvem Vánoce s dobrou energií. Dohromady jsme přijeli do osmi měst na našem distribučním území,“ říká Lucie Streitová z oddělení marketingu E.ON Energie. Návštěvníky čekala sváteční atmosféra, mohli podpořit SOS dětské vesničky, na kole štěstí si vytočit zajímavý dárek, vyzkoušet koulovanou nebo se nechat zvěčnit ve fotokoutku.

Finanční prostředky, kterými veřejnost přispěla v rámci zimní tour, připočtou pořadatelé k výtěžku z letní akce. Společnost E.ON pak celkově vybranou sumu zdvojnásobí a předá ji SOS dětským vesničkám. „Už nyní také plánujeme spoustu dalších aktivit na podporu SOS dětských vesniček v příštím roce 2023,“ uzavírá Lucie Streitová.

(tz)