Společnost dm drogerie markt si 23. listopadu ve Španělském sále Pražského hradu převzala dvě ocenění Národních cen České republiky. Společnost se stala absolutním vítězem Národní ceny kvality České republiky a zvítězila i v programu EXCELENCE mezi konkurencí z podnikatelského sektoru. Ministerstvo průmyslu a obchodu a Rada kvality České republiky tak společnost dm odměnili za její dlouhodobou filozofii, kterou je nejen péče o zákazníky, ale také o spolupracovníky.
Národní cena kvality je v Česku každoročně společnostem udělována na základě toho, jak kvalitně plní potřeby zákazníků, klientů a zaměstnanců. Letos toto ocenění převzala společnost dm drogerie markt. „Získání obou cen nás nesmírně těší, obzvláště v roce, kdy slavíme 30 let působení na českém trhu. Ocenění potvrzuje vysoký standard služeb společnosti dm, zároveň je pro nás závazkem do budoucna,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Kromě Národní ceny kvality České republiky pro absolutního vítěze přebrala společnost ocenění i v programu EXCELENCE, kde dopadla nejlépe mezi konkurencí ze soukromého sektoru.
Národní ceny patří mezi nejstarší a nejprestižnější ocenění, které společnosti v České republice mohou získat. V letošním 22. ročníku mezi sebou soutěžilo celkem 46 organizací ve třech hlavních kategoriích – kvalita v rodinném podnikání, kvalita v programech START a EXCELENCE a společenská odpovědnost a udržitelný rozvoj. Hodnotí se všechny parametry organizace, od kvality řízení, přes ekonomické výsledky, vztah k zákazníkům, spolupracovníkům a k životnímu prostředí až po úroveň výsledného produktu.
Pro zákazníky první volbou
Cílem dm drogerie dlouhodobě zůstává neustálé zlepšování stávajících služeb. Jejich kvalitu potvrzuje nejen udělené ocenění, ale také věrnost zákazníků, pro které je dm první volbou ve svém segmentu1.
„Jedinečný vztah se zákazníky je něco, na čem si drogerie dm zakládá. Pomáhá nám v tom nejen strategie dlouhodobých cen, cenově příznivé produkty dm značek, ale rovněž příjemné prostředí prodejen a přátelský personál,“ vysvětluje Peroutka. Dodává, že mezi zákazníky je oblíbený zejména věrnostní program dm active beauty, který má přes 2,3 milionu členů. Při uplatnění slev plynoucích z věrnostního programu ušetřili zákazníci za uplynulý obchodní rok více než 4 procenta z ceny všech nákupů.
Vztahy se zákazníky posiluje společnost například i pomocí aplikace Moje dm. Ta spojuje nakupování s věrnostním programem a nabízí historii nákupů, novinky v sortimentu, podrobné informace o produktech a také možnost vytvořit si a sdílet s blízkými nákupní seznam. Protože chce společnost dm své zákazníky ještě více inspirovat, přidala do své aplikace dmLIVE, nový formát živého vysílání. Během pravidelných živých přenosů moderátorka divákům společně s kvalifikovanými odborníky nebo známými influencery předává rady a tipy, jak používat vybrané kosmetické prostředky.
Patří mezi nejoblíbenější zaměstnavatele
Společnost dm může být pro ostatní firmy inspirací jak v péči o zákazníky, tak o spolupracovníky. To dokazuje řada ocenění v oblasti HR. Mezi ty nejvýznamnější patří například ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele v sektoru retail. Na webu Atmoskop.cz společnost dm obsadila 2. místo v anketě Férový zaměstnavatel 2022 v kategorii Férový zaměstnavatel s dobrou atmosférou nad 500 zaměstnanců.
Odborné poroty hodnotí kladně též vzdělávací programy, které podporují jak odborný, tak osobnostní rozvoj spolupracovníků. Minulý rok za svůj projekt SVĚT UČENÍ: Vzdělávací platforma dm-Lernwelt získala společnost dm 2. místo v soutěži Klubu zaměstnavatelů „Cena personalistů za nejlepší HR projekt“.
(tz)