Léto už je na dosah a spolu s ním přichází čas výletů, zážitků a lásky. Kofola letos pozve lidi do svých Kofokin, podpoří vybrané festivaly a pro zamilované připravila speciální náramky s vytištěnou osobní přezdívkou. Navíc, pro všechny nadšené výletníky a obzvlášť pro sběratele dřevěných Turistických známek je tady letní hra, ve které se vydají po stopách slavných milenců. Speciální edice Turistických známek pracuje s motivem přezdívek a je součástí kampaně Láska má 1000 jmen.
Doba už opět umožňuje vyrazit na výlety, posedět na restauračních zahrádkách a byť s omezeními, tak i pořádat kulturní akce. Kofola se k tomuto oživení letní sezóny připojuje celou sérií aktivit.
V kempech, restauracích a hospodách v Česku i na Slovensku chystá promítání pod širým nebem v Kofokinech. Kdo má rád netradiční suvenýry, může letos v létě s Kofolou získat originální náramek s přezdívkou nebo dřevěné Turistické známky ze speciální edice. Na webu kofola.cz/protebe jsou všechny aktivity zaznačené v přehledné mapě a další neustále přibývají.
Turistické známky připomenou příběhy slavných milenců
Ve spolupráci s oficiálním vydavatelem Turistických známek vytvořila Kofola jejich speciální edici se slavnými páry české a slovenské historie. Každá dvojice bude k dostání v oblasti, ke které měly vybrané osobnosti silný vztah. Hledači Turistických známek se tak dozví například to, ve kterém městě se potkal lázeňský Švihák Johann Wolfgang von Goethe se svou poslední múzou Ulrike. Nebo jaká něžná slova volila pro Petra Voka z Rožmberka jeho milá Zuzana. Sedm českých párů doplňuje jeden slovenský - Ľudovít Štúr a jeho láska, šlechtična Adela Ostrolúcka. Na zadní straně každé Turistické známky je QR kód, který odkazuje na audionahrávku s příběhy milenců. Namluvil je známý herec Igor Chmela.
Turisté známky získají ve stovkách provozoven, kde se během výletu zajdou osvěžit točenou Kofolou. Kompletní přehled zapojených provozoven, rozmístění známek podle regionů a tipy na zajímavé aktivity obsahuje interaktivní mapa na webu kofola.cz/protebe. Kofola chce tímto způsobem podobně jako v loňském roce podpořit lokální turistiku i místní podniky. „Turistické známky od nás provozovatelé získávají zdarma a jejich vydávání, stejně jako zisk z nich, je plně v jejich rukou. Známky navazují na kampaň Láska má 1000 jmen a věnují se tématu přezdívek. Láska i se všemi milými a hravými jmény podle nás kvetla vždy a všude,“ říká marketingový manažer Kofoly Břetislav Koláček.
Kdo chce nasbírat celou sadu, musí projet Česko křížem krážem a zaskočit i na Slovensko. „S Kofolou jsme českou turistiku podporovali již v loňském roce. Těší nás, že spolupráce byla natolik úspěšná, že se letos rozšířila jak do počtu známek, tak i k našim sousedům na Slovensko. Věříme, že si lidé užijí letní výlety naplno a že je putování po stopách slavných milenců bude bavit,” doplňuje David Holub, jednatel společnosti Turistické známky.
Promítání pod širým nebem: Kofokina uvedou premiéru Mstitele
Romantiku v letním kině si díky Kofole užijí návštěvníci kempů i restaurací po celé zemi. Kofokina nabídnou v létě více než stopadesát promítání domácích i zahraničních snímků pod širým nebem. „Atmosféra letních kin je neopakovatelná. Proto jsme s nimi loni začali a letos jejich počet dál rozšířili. Navštívíme obce a města napříč celým Českem i Slovenskem. Kromě zážitků pro návštěvníky jde také o naši podporu provozovatelům hospod a restaurací čepujících Kofolu, kteří tímto získávají zajímavý program,“ říká ke konceptu Daniel Chmela, event manažer společnosti Kofola ČeskoSlovensko.
Kofokina letos dokonce budou dějištěm premiéry filmu Mstitel, nespoutané umělecké komedie o bohémovi s ryze českým jménem Antonín Dvořák. Komedie vznikla na základě scénáře, jenž dostal do kolen ty nejlepší herce z české a slovenské scény, a ti kývli na to, aby se stali součástí tragikomikého a kouzelného příběhu.
Scénář a režie: Lucia Klein Svoboda; Hrají: Jaroslav Dušek, Hana Vagnerová, Petr Čtvrtníček, Pavla Tomicová, Milan Šteindler, Lukáš Pavlásek, Iva Pazderková, Roman Luknár, Miroslav Táborský a další.
Více informací o letošních aktivitách Kofoly najdete na webu www.kofola.cz/protebe, případně ve slovenské variantě www.kofola.sk/preteba.
Turistické známky - vzpomínky s vůní dřeva
Jsou suvenýrem a zároveň potvrzením o dosažení Turistického známkového místa. Vznikly v Jeseníkách před 25 lety.
Číslovaná řada sleduje hřebeny hor, toky splavných řek, mapuje hrady, zámky, historická města, přírodní rezervace, technické památky, vinařské obce…
Webové stránky, mobilní aplikace i každoročně tištěný atlas fungují jako živý průvodce po přírodních a kulturních památkách České republiky a dalších zemí.
Celý systém je s velkou péčí dále rozšiřován. O vzniku nových Turistických známkových míst rozhodují v internetovém hlasování sami sběratelé.
(tz)