Maminky, které oslaví svůj svátek již tuto neděli, jsou častými návštěvníky autocenter AAA AUTO, největšího tuzemského prodejce s ojetými vozy. Za ojetý vůz utrácí v průměru 209 797 korun, což je o téměř 10 tisíc více než Slovenky ve stejné kategorii.
57% si pak pořizuje prostorné automobily kombi, SUV nebo MPV, aby zajistily pohodlnou a bezpečnou přepravu své rodiny. Nejoblíbenějšími kombíky jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia nebo Volkswagen Passat, z SUV vede Kia Sportage a v případě MVP pak Volkswagen Touran. Vyplynulo to z dlouhodobé prodejní analýzy skupiny AURES Holdings.
„Ženy, obzvláště maminky, jsou již dlouhou dobu významnou skupinou našich zákazníků. Ještě před třemi lety byly výrazně skromnější a za automobil příliš neutrácely. Stačil jim menší vůz. V dnešní době, kdy je automobil nejbezpečnějším dopravním prostředkem, a to hlavně se zvýšeným rizikem nákazy koronaviru, roste i jeho význam u maminek. Nadpoloviční většina vybírá větší vozy, aby mohly s dětmi podnikat výlety kdykoli, a to i přesto, že jde často o druhý vůz v rodině,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Karolína Topolová. Maminky za vůz utratí letos v průměru 209 797 korun, což je o 44% vice než před pěti lety, kdy téměř polovinu prodaných aut v autocentrech AAA AUTO tvořily hatchbacky. Dnes tvoří více než polovinu prodejů ženám ve věku 25 až 40 let vozy kombi, SUV nebo MPV.
Mezi nejoblíbenější modely patří jako u mužů Škoda Octavia a Fabia. Na třetí pozici je pak Volkswagen Passat. 54% aut je v benzínové variantě, což je v pětiletém srovnání pokles. „Maminky pomalu začínají přicházet na chuť i hybridním automobilům. Stále jde o pouhé jedno procento z celkových prodejů, ale v porovnání s loňskem jde o významný nárůst,“ doplnila Topolová. Významný nárůst obliby zaznamenala automatická převodovka, kterou volí 30% maminek. Před pěti lety byl zájem poloviční. Barvu vozu ženy ve většině případů neřeší, čemuž odpovídá i čtvrtina prodaných aut v různých odstínech šedé, pětina v bílé a šestina v černé.
(tz)