47 dmSpolečnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně jedinečný přístup k výrobě drogistických produktů, které jsou nejen klimaticky neutrální, ale také neutrální k životnímu prostředí. Negativní dopady na životní prostředí při jejich produkci a likvidaci byly během vývoje pečlivě analyzovány, sníženy a kompenzovány kromě emisí CO2 i v dalších čtyřech oblastech souvisejících s životním cyklem produktů.

To umožňuje tyto produkty vyrábět s co nejlepší možnou ekobilancí. Novou řadu nazvala dm drogerie Pro Climate a dočkají se jí privátní značky jako alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE či Sanft&Sicher. V první fázi bude na český trh postupně uvedeno hned 14 produktů neutrálních k životnímu prostředí.

Společnost dm drogerie si dala za cíl podpořit vhodné podmínky pro život budoucích generací a věří, že se v této oblasti stane průkopníkem nejen mezi drogeriemi na českém i evropském trhu. Toho chce společnost dosáhnout například právě pomocí zařazení produktů se sníženým dopadem na životní prostředí a také jejich zvýhodněnou prezentací. Nejedná se ale zdaleka o první kroky, již v minulosti se dm uchýlila ke snížení spotřeby plastů a naopak zvýšení podílu recyklovaného materiálu v obalech, zavedení širší nabídky tuhých produktů v papírových krabičkách a zařazení plnicích stanic na ekodrogerii do prodejen.

„O ekologický vývoj produktů usilujeme dlouhodobě. Nyní se nám podařilo po velkém počtu jednotlivých výrobků vytvořit celou produktovou řadu, která je neutrální k životnímu prostředí,“ popisuje Martina Horká, jednatelka společnosti dm. „Nevyhnutelné dopady výroby a likvidace produktů na životní prostředí kompenzujeme v pěti kategoriích: klimatická změna, eutrofizace, okyselování, oxidační smog a narušování ozonové vrstvy. Prostřednictvím projektů obnovy přírodních zdrojů tak přispíváme k vyrovnání ekologické bilance. Tím jsou naše produkty neutrální k životnímu prostředí a přispívají i k jeho ochraně,“ dodává Horká.

Komplexní analýza životního cyklu produktů

Oproti klimaticky neutrálním produktům kompenzujícím pouze emise CO2 kompenzují Pro Climate produkty neutrální k životnímu prostředí dopady hned v pěti oblastech, které vznikají během celého životního cyklu produktu – od získávání suroviny přes výrobu a distribuci produktu až po jeho likvidaci. „Dopad na životní prostředí snižujeme v nejvyšší možné míře již při vývoji produktů optimalizací výrobního procesu. Zohledňujeme i výběr použitých přísad nebo složení obalů,“ vysvětluje vědecký přístup profesor Matthias Finkbeiner z Technické univerzity v Berlíně.

Aby byly kompenzovány nevyhnutelné dopady výroby a likvidace produktů na životní prostředí, vypočítávají se pro každý produkt environmentální náklady. Výslednou částku investuje dm do několika oblastí v Německu, které byly negativně ovlivněny průmyslovou činností nebo těžbou. Kompenzační společnost HeimatERBE tyto oblasti spravuje a revitalizuje, případně co nejlépe zhodnocuje.

Z dlouhodobého hlediska tak vznikají ekologicky cenné biotopy, které pomáhají podporovat biologickou rozmanitost a vyrovnávat se s dopady klimatických změn.

„Pokud se nám podaří přesvědčit zákazníky, aby používali produkty Pro Climate neutrální k životnímu prostředí, budeme moci zahájit kompenzační projekty i v dalších zemích,“ uzavírá téma ambiciózního konceptu Martina Horká.

K tématu Pro Climate se více dozvíte na dm.cz/proclimate

O společnosti dm drogerie markt Česká republika

Společnost dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 239 prodejen zásobuje po celé České republice ze svých logistických center v Jihlavě a Divišově. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer, Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3 534 spolupracovníků. V obchodním roce 2019/2020 vykázala dm v České republice obrat ve výši 11,483 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio, trend IT UP či nejnovější SEINZ.

(tz)