Foto z předávání společnéPomoc tam, kde je potřeba – to je cíl nového charitativního projektu sítě drogerií ROSSMANN s názvem KDE SRDCE POMÁHÁ. V rámci jeho první vlny, která proběhla na jaře letošního roku, zákazníci společně přerozdělili jeden milion korun. Svými nevyčerpanými body ve věrnostním programu ROSSMANN CLUB přispěli na drogistické zboží pro lidi v nouzi, pomoc seniorům a sportovní protézy pro nadějného 14letého parahokejistu Filipa. Druhé kolo projektu bude probíhat od 26. srpna a podpoří děti s vážnými zdravotními problémy.

Od 15. dubna do 15. června 2020 se zákazníci mohli zapojit do hlasování v mobilní aplikaci věrnostního programu ROSSMANN CLUB a libovolný počet svých nevyčerpaných bodů věnovat tam, kam by pomoc podle nich měla putovat. Nejvíce zákazníky zaujal příběh 14letého parahokejisty Filipa z Litvínova, který v dětství přišel o obě nohy pod kolenem. Společně Filipovi věnovali finanční prostředky v hodnotě přes 564 tisíc korun. Tuto částku ROSSMANN předal Nadačnímu fondu KlaPeto, který pořídí sportovní protézy pro Filipa a za zbývající peníze poskytne pomoc dalším handicapovaným dětem.

„V rámci charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ se chceme zaměřit na všechny lidi, kteří se ocitli v nelehké životní situaci. V prvním kole hlasování nakupující sami ovlivnili výši finanční podpory. Je skvělé vidět, kolika lidem záleží na osudech těch, kteří v životě neměli tolik štěstí,“ říká Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN.

Více než 233 tisíc korun bylo předáno organizaci Elpida zaměřující se na pomoc seniorům. Částka částečně pokryje náklady spojené s provozem bezplatné krizové linky či vytvořením podmínek pro on-line výuku. Více než 200 tisíc korun od svých zákazníků pak ROSSMANN předal také České federaci potravinových bank, která pro lidi v sociální či materiální nouzi zajistí produkty denní potřeby.

Druhá vlna se zaměří na pomoc dětem se zdravotními problémy

Druhé kolo hlasování v projektu KDE SRDCE POMÁHÁ bude zahájeno 26. srpna a poběží do 22. září 2020. V tomto kole se ROSSMANN ve spolupráci s neziskovými organizacemi DEBRA ČR, Helppes a Nadace Naše dítě zaměřuje na pomoc konkrétním dětem s vážnou zdravotní diagnózou a na zlepšení jejich každodenního života. Stejně jako v prvním kole mohou zákazníci v mobilní aplikaci ROSSMANN CLUB věnovat libovolný počet svých nevyčerpaných bodů příběhu, který je nejvíce zaujme.

Ošetřovací materiál pro Vojtíška

Šestiletý Vojta se narodil s nemocí motýlích křídel. Kůži po celém těle má tak křehkou, že ji poraní 

i neopatrný dotek. Trápí ho bolestivé puchýře, v pusince se mu tvoří spousta boláků, přes zraněný jícen nemůže dobře polykat, srůstají mu prstíky na rukou do pěstiček. Vojtíšek je přes všechna trápení hodně aktivní dítě, má rád pohyb a společnost. Ačkoli na základní ošetřovací materiál zdravotní pojišťovna přispívá, je potřeba pravidelně pořizovat další speciální krytí, desinfekce a masti, které již hrazeny nejsou. Cílem je vybrat minimální částku 200 000 Kč, která pomůže pokrýt náklady
na pořízení tohoto speciálního ošetřovacího materiálu.

Asistenční pes pro Nikolku

Nikolka trpí dětskou mozkovou obrnou s větším postižením dolních končetin. Ačkoli se pohybuje na invalidním vozíčku, snaží se žít a sportovat jako zdravé děti. Cílem je vybrat cca 250 000 Kč na výcvik zlatého retrievera Freddieho v asistenčního pejska, který by Nikolce pomohl k větší soběstačnosti a samostatnosti, ale hlavně byl kamarádem, o kterého se bude Nikolka moci starat, povídat si s ním a hrát.

Automobil a neurorehabilitace pro Mirka

Mirek byl do svých 7 let zcela zdravý kluk. Poté se však začal jeho zdravotní stav zhoršovat a byla mu diagnostikována vzácná nemoc Neuromyelitis optica. Vyžaduje celodenní péči, nechodí, postihla ho ztráta zraku, má závažnou kyfoskoliózu a také další zdravotní komplikace v důsledku jeho diagnózy. Rodina by potřebovala příspěvek ve výši 250 000 Kč na automobil, neurorehabilitace a další hygienické a zdravotnické pomůcky.

Celý projekt je součástí dlouhodobé strategie sítě drogerií ROSSMANN, která propojuje charitativní činnost s dalšími aktivitami společnosti a je také úzce spojena s celkovou komunikací značky ROSSMANN. A život je krásnější. Více informací o charitativním projektu můžete najít na webu www.rossmann.cz/pomahame a na sociálních sítích ROSSMANN Česká republika.

(tz)