dd mProdukty dm značek dmBio a alverde získaly ocenění pečetí Green Brands. Tou jsou označené produkty, které přispívají k trvale udržitelnému rozvoji, ochraně přírody a klimatu. V České republice se pečeť Green Brands uděluje s dvouletým intervalem od roku 2018, letos jsou ceny udělovány podruhé.

Pečeť Green Brands získávají značky, které jednají v duchu trvalé udržitelnosti. V roce 2020 ocenění dostaly i dm značky dmBio a alverde. „Důraz na ohleduplnost a odpovědné chování vůči životnímu prostředí byly vždy důležitou součástí filozofie společnosti dm. Ocenění si proto velice vážíme. Vnímáme jej zároveň jako závazek do budoucna a pobídku k dalším krokům směrem k trvalé udržitelnosti,“ komentuje Martina Horká, jednatelka společnosti dm. Certifikaci uděluje nezávislá porota odborné brand-marketingové organizace Green Brands v mezinárodní spolupráci s ústavy pro výzkum trhu a veřejného mínění a s institucemi zabývajícími se ochranou životního prostředí, klimatu a trvalé udržitelnosti.
alverde a dmBio: trvale udržitelné značky z dm

Jako zelená nit se vinou principy trvalé udržitelnosti značkou alverde více než 30 let. Značka alverde je také certifikována pečetí NaTrue, která garantuje vysokou kvalitu přírodních kosmetických produktů. Suroviny použité při výrobě musí být přírodního původu, nebo v bio kvalitě. Při samotné výrobě musí být užívány prostředky, které jsou šetrné k životnímu prostředí.

Trvalá udržitelnost neklade nároky pouze na suroviny, ale také na obaly produktů. Od července 2018 jsou obalové tuby produktů alverde vyrobené z nejméně 50 % z recyklovaného materiálu. Informaci o výši podílu recyklátu v obalu a jeho další recyklovatelnosti jsou dostupné na zadní straně produktů. Značka alverde získala již v roce 2013 německou obalovou cenu v kategorii „Kosmetické a hygienické obaly“ za ekologicky šetrné skládací krabice. Ty jsou 100% recyklovatelné a až z 80 % jsou vyrobeny z recyklovaného materiálu. Barvy, které jsou na obalech přírodní kosmetiky alverde použité, neobsahují minerální oleje, a jsou vyrobené výhradně z obnovitelných rostlinných surovin.

Značka dmBio nabízí od roku 2015 kvalitní biopotraviny za nízkou cenu. Suroviny pro přípravu dmBio produktů jsou ve 100% biokvalitě. Značka tak splňuje přísná kritéria Nařízení EU, které předepisuje v případě biopotravin 95% podíl složek v biokvalitě. Část sortimentu dmBio získala také certifikaci Demeter, kterou se označují produkty biodynamického zemědělství. Udělení tohoto certifikátu je podmíněno splněním velmi přísných pravidel, které daleko přesahují směrnice pro ekologické zemědělství. 

Obdobně jako alverde hledá také dmBio v kategorii potravin alternativy trvale udržitelného balení. Například vnitřní fólie čokolád dmBio je zhotovena z kompostovatelného celofánu, který je vyráběn z obnovitelných surovin.

O společnosti dm drogerie markt Česká republika
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 232 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer, Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3.393 spolupracovníků. V obchodním roce 2018/2019 vykázala dm v České republice obrat ve výši 10,584 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio, trend IT UP či nejnovější SEINZ.

www.dm.cz 

www.facebook.com/dm.cesko