Komerční banka od 1. ledna 2011 výrazně rozšíří nový koncept pro stanovení cen svých služeb. Cílem změn je cenově zvýhodnit takové chování klientů, které je pro klienty pohodlné a zároveň pro banku nákladově optimální. Změny se dotknou transakcí platební kartou, v průběhu roku 2011 pak bude koncept rozšířen také na další skupiny bankovních operací.
Základní myšlenkou představených změn je fakt, že klient bude schopen sám svou aktivitou ovlivnit konečnou výši poplatků, kterou bance za dané časové období zaplatí. Komerční banka v rámci nového konceptu odměňuje klienty, aniž by je nutila koupit si jakýkoli produkt či službu, aby na výhodnější cenu dosáhli.
„Ve středu zájmu nové cenové politiky Komerční banky stojí aktivita klienta, nikoli nějaký konkrétní produkt. Nově může například každý klient Komerční banky dosáhnout toho, že získá veškeré výběry platební kartou z bankomatu KB zdarma. Ať už využívá jakýkoli běžný účet nebo balíčkové konto," uvedla Monika Truchliková, zástupkyně výkonného ředitele pro marketing a business development Komerční banky.
Hlavní změny od 1. ledna 2011 jsme připravili pro držitele platebních karet KB. Bez ohledu na typ platební karty získá každý její uživatel za každou platbu kartou u obchodníka jeden výběr z bankomatu KB zdarma. Průměrně aktivní a racionální klient tak bez problémů získá všechny výběry z bankomatů KB zdarma. Nemusí přitom vlastnit žádnou z prestižnějších karet, jak tomu bylo doposud.
Celý koncept je mimořádně transparentní a z klientského pohledu flexibilní. „Záleží pouze na klientovi, kdy v průběhu daného měsíce platby nebo výběry uskuteční; v okamžiku výběru z bankomatu je mu poplatek naúčtován, ale až do konce měsíce má prostor tyto výběry pokrýt platbami u obchodníků a v následujícím měsíci dostane celou sumu poplatků za výběry zpět na svůj účet," popsal princip fungování konceptu MojeOdměny Jozef Ryšavý, vedoucí Marketingového plánování a řízení cen.
Již od letošních prázdnin odměňuje Komerční banka absolventy vysokých škol a vrací jim poplatek za vedení účtu. „Od spuštění konceptu MojeOdměny v červnu 2010 jsme odměnili již více než 11 tisíc klientů Komerční banky. V průměru získal každý zpět na poplatcích více než 200 Kč. Celkem jsme již na odměnách vyplatili více než 2,2 milionu korun," doplnil Jozef Ryšavý.
Od 1. ledna 2011 dochází také k výraznému snížení cen prestižních platebních karet. Roční poplatek za vedení zlaté karty se sníží na 2 990 Kč (ze stávajících 5 000 Kč, resp. 4 000 Kč dle typu účtu). Stříbrnou kartu pak klienti KB získají od 1. ledna 2011 již za 990 Kč ročně (místo stávajících 3 500 Kč, resp. 2 500 Kč). Snížení ceny za vedení prestižních karet se dotkne stávajících i nových klientů KB.
Poplatek za vedení embosované platební karty snižuje KB ze stávajících 700 Kč na 490 Kč ročně. „U vybraných platebních karet dochází také k úpravě pojistných limitů tak, aby odpovídaly reálným potřebám a reálnému využití klienty," doplnila Monika Truchliková.
Změny se dotknou také Expresní linky KB. „Expresní linka je především non-stop službou s asistencí telefonních bankéřů. Cena transakce provedené prostřednictvím Expresní linky se od ledna 2011 zvyšuje na 14 korun, přičemž cena transakce přes internetové bankovnictví Mojebanka zůstává pro občany i podnikatele na 4 korunách," uvedla Monika Truchliková.
Dále dochází ke zrušení poplatku za nenahlášený výběr hotovosti a ke zrušení poplatku za navýšení limitu povoleného debetu na běžném účtu.
Výrazné snížení se týká také poplatku za vklad nadměrné hotovosti přes přepážku na účty podnikatelů a firem, a to ze stávajících min. 750 Kč (0,15 % z objemu vkladu) na jednotný poplatek 75 Kč.
Plné znění sazebníku KB platného od 1. 1. 2011 naleznete na www.kb.cz.
(tz)