d mPůsobit ve svém okolí vždy příkladně a jednat zodpovědně patří k základním pilířům filozofie společnosti dm drogerie markt. S těmito principy se ztotožňuje také celá řada jejích zákazníků. To dokázala také tříměsíční kampaň „Vědomá volba“, která poukazovala na skutečnost, že změna chování směrem k udržitelnějšímu způsobu života je možná a může začít i nákupem produktu ohleduplnějšího k životnímu prostředí.

„Zelené“ produkty na vzestupu

Kampaň postupně představila šetrné alternativy konvenčních produktů zejména ze sortimentu pracích a čisticích prostředků, přírodní kosmetiky a v poslední fázi zaměřila svou pozornost na výhody biopotravin. Produkty, které svým složením přispívají k trvalé udržitelnosti, zákazníci dm snadno poznají díky zeleným cenovkám, jimiž jsou produkty označeny přímo v prodejnách dm. Smysl tohoto značení popisují i krátká online videa, která jsou dostupná na youtube kanálu nebo sociálních sítích. „Zákazníky chceme vést k vědomému nakupování. Nabídnout jim jednoduchou cestou možnost volby mezi tradičními produkty a produkty šetrnými k životnímu prostředí a zároveň jim ulehčit orientaci v prodejně při jejich výběru,“ dodává k tomuto kroku Martina Horká, jednatelka společnosti dm. Ze strany zákazníků se značení produktů zelenými cenovkami setkalo s ohlasem, jak dokládá i meziroční nárůst prodeje takto označených výrobků. Těch nakoupili zákazníci dm přibližně o 4,5 milionů víc než v loňském obchodním roce. To představuje bezmála 30% nárůst obratu v kategorii šetrných prostředků úklidu domácnosti a v případě přírodní kosmetiky, konkrétně sortimentu péče o pleť a tělo, se jedná dokonce o rekordní 32% meziroční nárůst obratu.

Rozšiřování plnicích stanic

Jedním z velkých témat trvale udržitelného chování je omezení plastového odpadu. V duchu kampaně Vědomá volba tak přistoupila společnost dm k opatřením, jejichž cílem je snížení produkce plastu. Již v dubnu pod mottem „méně plastu, více úcty k přírodě“ zahájila společnost dm zkušební provoz plnicích stanic na certifikovanou stáčenou drogerii značky Yellow & Blue. „Díky pozitivnímu ohlasu ze strany zákazníků se počet prodejen vybavených těmito stanicemi, kam si zákazníci mohou přijít natočit prací nebo čisticí prostředek do opakovaně naplnitelných láhví, bude rozšiřovat,“ komentuje Martina Horká. V současné chvíli jsou již dostupné ve čtyřech prodejnách dm v Praze. V roce 2020 plánuje společnost dm navýšit počet prodejen s plnicí stanicí tak, aby byly dostupné v každém krajském městě.

Omezení plastu v prodejnách dm

Ve všech prodejnách dm, které disponují aquamaty, byly postupně nahrazeny plastové kelímky na vodu jejich ekologicky šetrnější variantou z povoskovaného papíru. Ukončeno bylo také vydávání balonků v prodejnách. „Balonky jsou s ohledem na dobu jejich využití pro životní prostředí zbytnou zátěží, ohrožují živočichy a v přírodě se rozkládají i několik let. Dětem jsme se rozhodli zpříjemnit pobyt v prodejnách dm zábavnými prvky, jako jsou houpací koník a hrací kostka, ty se nachází již ve většině prodejen,“ doplňuje Martina Horká.

Jedním z posledních rozhodnutí je úplné odstranění jednorázových plastových a nylonových tašek. Prodej těchto tašek byl v prodejnách dm ukončen v říjnu 2019. Tento krok ročně ušetří přírodu před 63 tunami plastového odpadu. „Preferujeme využívání opakovaně použitelných tašek. Zákazníkům našich prodejen nabízíme například varianty vyrobené z 80 % z recyklátu. Dále mohou vybírat z pestré nabídky fair traide bavlněných tašek,“ přibližuje Martina Horká. Opotřebovanou či jinak znehodnocenou bavlněnou tašku lze navíc v prodejnách dm zdarma vyměnit za novou. Jedním nákupem tak zákazník získá bavlněnou tašku na celý život.

O společnosti dm drogerie markt Česká republika

dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 232 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer, Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3.393 spolupracovníků. V obchodním roce 2018/2019 vykázala dm v České republice obrat ve výši 10,584 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio, trend IT UP či nejnovější SEINZ.

(tz)