Jeden z největších kavárenských řetězců v Evropě, Coffeeshop Company se chce do dvou až tří let stát trojkou na českém trhu kaváren. V letošním roce chce franšízový řetězec, který má zatím na našem trhu sedm kaváren, otevřít další tři nové. „V letošním roce plánujeme v Česku otevřít zhruba tři kavárny a dostat se tak na deset provozoven. V České republice předpokládám, že můžeme sehrát svoji úlohu a můžeme být v horizontu dvou až tří let trojkou, čtyřkou na trhu," řekl manažer rozvoje Coffeeshop Company v Česku Marek Hofmann. Coffeeshop Company otevřel na konci loňského roku v Praze svou celkově 200. kavárnu. „Na Slovensku jsme jedničky na trhu, stejně tak v Maďarsku. Na maďarském velmi tradičním trhu máme deset kaváren," uvedl Pavol Jakubec, majitel licence na kavárny Coffeeshop Copany pro čtyři země střední Evropy. Coffeshop Company působí také v Polsku, kde ale zatím nemá snahu hrát větší roli. „V Polsku máme rozvoj pomalejší než jinde. Jsou tam velké sítě, které tam fungují dlouhodobě, takže nemáme tendenci se na tamním trhu výrazněji prosazovat, ale jen lehce," uvedl Pavol Jakubec. Coffeshop Company buduje v Česku síť kaváren od konce roku 2007. V současné době provozuje sedm kaváren, po dvou v Liberci a v Praze, po jedné pak v Plzni, Ostravě a Jihlavě. Atmosféra kaváren navazuje na vídeňskou tradici podávání kávy spojenou s novými trendy přípravy kávových specialit „Společnost Tizia, která je vlastníkem licence, plánuje další dlouhodobý rozvoj v České republice a to vlastních kaváren i ve spolupráci s franchisovými partnery," uvedl Marek Hofmann. Koncept kaváren Coffeeshop Company vznikl před deseti lety v Rakousku. Založila jej rodina Schärfů, která se kavárenstvím a výrobou kávy zabývá více než 60 let. V současné době se síť kaváren Coffeeshop Company se svými 200 kavárnami řadí mezi největší kavárenské řetězce v Evropě. Své kavárny provozuje v deseti zemích Evropy, především Rakousku, Německu, Polsku, Slovensku a Maďarsku. Téměř 40 kaváren má také v USA, rozvíjí se i v Egyptě.
/tz/