2017-07-11_150642(1).jpgKvalitní ubytování je pro Čechy nejzásadnějším faktorem, podle kterého se rozhoduje při výběru letní dovolené téměř 60 % lidí, důležitá je pro ně také cena. Při volbě prázdninového bydlení postupují tuzemští zákazníci podobně jako při koupi nemovitosti - hlavní roli hrají fotografie a detailní popis ubikace. Více než čtvrtina respondentů pak musela někdy řešit reklamaci dovolené, protože ubytování ve skutečnosti neodpovídalo uvedeným informacím. Tyto a další výsledky přinesl poslední výzkum Raiffeisen stavební spořitelny.

Již odzvonilo katalogům cestovních kanceláří, v současné době se největší popularitě v České republice těší portály shromažďující informace o různých ubytovacích zařízeních, jako jsou například Booking nebo Trivago. K oblíbeným stránkám patří také Airbnb s nabídkou ubytování v soukromí. Ať už jde o dovolenou v zahraničí nebo v tuzemsku, vyhledává přes tyto a jiné podobné weby 56,8 % Čechů. Na srovnávacím portálu si zájemce o dovolenou může jednoduše navolit cílovou destinaci, termín nebo například cenovou relaci, v níž by se ubytování mělo pohybovat. Právě cenu považuje třetina (34,3 %) respondentů za druhý nejdůležitější faktor.

 

O finálním výběru pak rozhodují především fotografie a popis pokojů, vybavení či dalších služeb. „Internet nabízí mnohem více prostoru na prezentaci a lidé si tak mohou udělat o prostředí, kde se chystají strávit dovolenou, lepší obrázek - mají možnost dopředu si prohlédnout a podrobně přečíst, jak bude jejich bydlení vypadat. Při výběru svého ubytování na cestách tak postupují vlastně velmi podobně jako při nákupu nemovitostí," komentuje výsledky Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny a dodává, že údaje od poskytovatele ubytování nejsou to jediné, podle čeho se mohou rozhodovat. V současné době si lze například prostřednictvím Google Maps či jiných aplikací prohlédnout i lokalitu, v níž se vybraný hotel nachází, blízké pláže či zajímavá místa v okolí.

 

Ne vždy ale člověk dostane opravdu to, za co si zaplatí, což potvrdila více než čtvrtina (27,2 %) respondentů, která již musela v minulosti ubytování na dovolené reklamovat. Zhruba polovinu (51,1 %) z těchto reklamací způsobilo neodpovídající ubytování či vybavení pokoje nebo apartmánu. V ostatních případech pak lidé reklamovali kvalitu služeb (31,1 %) a stravy (17,8 %).

 

„Pokud s ubytováním nejste spokojení, řešte to s personálem na recepci či s vedením hotelu ihned po příjezdu. Mnoho lidí si reklamaci nechává až na návrat domů a dovolenou si zbytečně pokazí tím, že ji stráví tam, kde jim to nevyhovuje. Přitom hotel může mít volný pokoj lépe odpovídající vašim představám, který vám může nabídnout," uzavírá Lenka Molnárová.

(tz)