Vychází to z rozsáhlého průzkumu realizovaného největším českým internetovým obchodníkem KASA.cz.Průzkum spotřebitelské spokojenosti s jednotlivými značkami vychází z více než desítky tisíc textových hodnocení zákazníků KASA.cz, kteří si v roce 2008 zakoupili prostřednictvím internetových obchodů KASA.cz a HEJ.sk produkty z nabídky spotřební elektroniky a tudíž s nimi mají praktické zkušenosti.
S produkty SONY vyjádřili respondenti největší spokojenost a zároveň uvádějí tuto značku jako jednoznačnou preferenci při potencionálním nákupu dalšího zboží z oblasti spotřební elektroniky.Z maximálních 5 bodů obdržela tato značka od českých zákazníků známku 4,64, od slovenských dokonce 4,83.Se shodným skóre (4,59) zaujímají druhé a třetí místo českého žebříčku značky Canon a Panasonic. Na Slovensku se na druhé pozici se známkou 4,81 umístila společnost Asus a třetí příčku obsadil Logitech, který zákazníci ohodnotili známkou 4,57.Z celkového hodnocení vycházely v Česku jednotlivé značky lehce pozitivněji než na Slovensku, kde zákazníci přistupují k produktům kritičtěji. Konkrétní hodnocení produktů je plně k dispozici přímo u zboží na stránkách KASA.cz a HEJ.sk.„K nejčastěji kupovanému zboží značky SONY patří především televizory a přehrávače hudby, silnou poptávku zaznamenáváme také v oblasti fotoaparátů a příslušenství," uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka společnosti KASA.cz.„Od našich zákazníků se vždy snažíme získat co nejpřesnější zpětnou vazbu, díky níž se nám daří kontinuálně zlepšovat naše služby i rozšiřovat sortiment v souladu s poptávkou trhu. Díky tomuto průzkumu dokážeme lépe predikovat, které zboží budou zákazníci v nejbližším období poptávat nejčastěji," dodala Jitka Součková.
/tz/