Ekologie je téma, které se v naší společnosti objevuje stále častěji. Čím dál více dbáme na to, jak nakupované potraviny i spotřební zboží ovlivňuje nejen nás, ale i přírodu. Japonský čaj MatchaTea od české společnosti Čajová květina, s.r.o. se může pochlubit označením BIO, které vyžaduje splnění přísných podmínek. I tato ekologická známka je jedním z důvodů, proč jej lidé vyhledávají.
Společnost Čajová květina, s.r.o., největší český dodavatel čaje Matcha v BIO kvalitě, se zeptala lidí, jaké jsou jejich nákupní zvyklosti v souvislosti s ekologickými produkty a také proč pijí MatchaTea.
„Lidé, kteří se o Matcha zajímají a mají jej rádi, jsou ženy i muži všech věkových kategorií, různého vzdělání i povolání a žijí v různých koutech České republiky a někteří dokonce i v zahraničí," říká Petr Patočka, majitel společnosti z MatchaTea.cz a pokrčuje: „Názor lidí nás zajímá, proto jsme se rozhodli pomocí výzkumu zjistit více o jejich nákupních zvycích. Naposledy jsme například dali na jejich názor při výrobě nové řady plastových šejkrů, které mají velký úspěch."
Ekologie nám není cizí
Podle čeho se při nakupování rozhodujeme? Hraje roli jen cena (19 %), nebo se díváme i na další vlastnosti? Že se Češi spokojí s nízkou kvalitou za nízkou cenu, rozhodně u ekologických výrobků neplatí. Téměř 80 % respondentů se rozhoduje podle kvality produktů a pouze šestina oslovených dává přednost nízké ceně.
„Velkou roli začíná hrát i ekologické značení. Nejvíce se lidé poohlížejí po eko potravinách a kosmetice - tedy to, co je nejblíž našemu tělu i zdraví," dodává Petr Patočka.
Pokud lidé zvolí bioprodukt, z 37 % se dle průzkumu jedná o biopotraviny, 28 % zaujímá kosmetika, dále 18 % potřeby pro domácnost a 17 % ekologické čisticí prostředky. Zájem o tuto kategorii produktů projevují spíše ženy, a to především z důvodu dopadu na lidské zdraví.
Co nás na věcech s nálepkou EKO nebo BIO přitahuje a proč je upřednostňujeme? Věříme, že jsou pro nás zdravější (37 %), ale zároveň pro 28 % tázaných pomáhají životnímu prostředí. Skeptiků je mezi námi jen okolo 15 %. První kontakt s tímto typem produktů nám nejčastěji zprostředkovávají média, ale téměř pro čtvrtinu Čechů je to rodina, pro necelou šestinu pak kamarádi, případně škola.
„Tato důvěra v ekologické zemědělství nás samozřejmě těší, protože na označení BIO našeho MatchaTea jsme pyšní. I díky tomuto dokážeme splnit slib, že čaj neobsahuje žádné přidané látky, pouze to nejlepší z lístků čajovníků," říká Patočka z MatchaTea.cz.
Proč milujeme čaj Matcha
Nejen ve světě, ale i v České republice je tento unikátní jemně mletý japonský čaj velkým trendem. Je pro naše tělo zdrojem antioxidantů, katechinů, aminokyselin, vlákniny, stopových prvků i vitaminů. Dodává nám energii, pomáhá v boji s cukrovkou, rakovinou, nadváhou, zvýšenou hladinou cukru a cholesterolu v krvi. Pro 35 % konzumentů je pití čaje Matcha způsobem detoxikace organismu. Pro téměř stejně velkou skupinu (33%) je zdrojem energie. Přibližně 12 % lidí pak čaj Matcha vyhledává pro pozitivní vliv při hubnutí, ale i zlepšení paměti.
V jednom šálku kvalitního mletého japonského čaje najdeme až desetkrát více živin a zdraví prospěšných látek než ve stejném množství sypaného zeleného čaje. Je to díky jeho tradičnímu zpracování: mladé lístky čajovníku se napaří, zbaví stopek, usuší a rozemelou na jemný prášek. Matcha tak obsahuje vše dobré, co nám zelený čaj může nabídnout. Čaj se mele tradičním způsobem v žulových mlýnech, což zajišťuje zachování prospěšných látek, ale i barvy a chuti. Obsah se proto skládá pouze z čaje, nepřidávají se žádné další látky.
Kromě zdraví a energie nás ale láká i jeho neobvyklá chuť. A snad i právě proto dnes potkáme nápoje i pokrmy s obsahem tohoto jasně zeleného prášku nejen ve specializovaných čajovnách, ale i kavárnách a dokonce i některých gastronomických řetězcích. „Jsem sice rád, že se čaji Matcha dostává stále více pozornosti, ale zároveň chci upozornit na kvalitu některých nabízených produktů. Ty správné účinky i lahodnou chuť má jen opravdu kvalitní Matcha přímo z Japonska," vysvětluje Petr Patočka.
O společnosti Čajová květina, s.r.o.
Společnost Čajová května, s.r.o. je největším dodavatelem MatchaTea - prvotřídního 100% zeleného čaje v BIO kvalitě přímo z Japonska, a to zejména do gastronomických zařízení, obchodů a welness & fitness center. V nabídce jsou i další BIO produkty s obsahem čaje včetně doplňkového sortimentu. MatchaTea nakupuje společnost přímo u japonského výrobce a čaj se pěstuje pouze na organických plantážích. Společnost volí výrobky reprezentující moderní, zdravý životní styl, přičemž se zaměřuje na popularizaci méně známých produktů a/nebo inovativní zpracování či nabídku tradičních výrobků. Je nositelem řady certifikátů kvality, včetně české známky BIO. Nabídka a prodej jsou realizovány přednostně prostřednictvím vlastní sítě obchodních zástupců, která umožňuje dodržet vysokou kvalitu prezentace produktů koncovým spotřebitelům.
Více na http://www.matchatea.cz/.