V dubnu loňského roku spustily Národní galerie v Praze (NG) a Komerční banka společný projekt volného vstupu do stálých expozic pro děti, mládež do 18 let a studenty do 26 let. Při meziročním srovnání návštěvnosti během prvního čtvrtletí 2015 s placeným vstupem (13 972) a letošním prvním kvartálem s bezplatným vstupem (17 233), vzrostl zájem mladé generace téměř o čtvrtinu. Možnost bezplatného vstupného potrvá minimálně do konce letošního roku.
Návštěvnicky nejsilnějšími měsíci jsou březen, duben a říjen, kdy dochází ke kombinaci několika pozitivních faktorů - počasí, průběhu školního roku i přílivu zahraničních turistů. „Mladá generace je pro Národní galerii bezesporu jednou z priorit. Díky spolupráci s Komerční bankou plníme jeden z našich hlavních cílů, kterým je maximální možné zpřístupnění galerie veřejnosti. To podporujeme i skrze konkrétní akce - vernisáže, kde mladé publikum často tvoří většinu hostů, či atraktivní doprovodné programy, jako jsou setkání s umělci či filmové projekce," uvádí generální ředitel Národní galerie v Praze Jiří Fajt.
„Růst počtu mladých návštěvníků v Národní galerii je pro nás velmi potěšující zprávou. Daří se tak naplňovat náš hlavní cíl - přiblížit mladé generaci shromážděné umělecké poklady a aktivně ji podporovat v její vzdělanosti a kulturnosti. Věřím, že této možnosti využije i letos co nejvíce dětí a mladých lidí," poznamenal Albert Le Dirac'h, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.
Na vrcholu žebříčku návštěvnosti Národní galerie se již tradičně drží Veletržní palác s expozicí Sbírky moderního a současného umění. Na druhém místě je letos zatím Klášter sv. Anežky České se středověkým uměním, který je populární především mezi zahraničními návštěvníky.
Národní galerie v Praze otevřela zcela zdarma svoje stálé expozice pro děti a mládež do 18 let a studenty do 26 let 2. dubna 2015. Nulové vstupné, které umožňuje právě spolupráce NG s Komerční bankou, platí pro české i zahraniční návštěvníky.
Komerční banka je dlouholetým partnerem institucí, projektů a akcí celospolečenského významu. Cílí na oblast kultury, neprofesionálního sportu a vzdělávání. Právě podpora české kultury je hlavní sférou sponzorských aktivit banky. Této oblasti věnovala od roku 2006 cca 300 mil. Kč. Více než deset let je Komerční banka generálním partnerem Národního divadla v Praze, nejvýznamnější české divadelní scény. Stejnou dobu podporuje Festival francouzského filmu. Od roku 2014 je rovněž partnerem Národní galerie v Praze.
(tz)