Česká republika sice nepatří mezi nejchudší země světa, přesto i zde žije více než 100.000 dětí pod hranicí chudoby. Nejde přitom jen o nedostatečné finanční zdroje a nízký příjem rodin. Chudoba je spojená také se zranitelností, nejistotou či sociálním vyloučením. „Propad na hranici chudoby může potkat každého z nás. Například ztráta zaměstnání či dlouhodobá nemoc jednoho z rodičů může znamenat výrazně snížený příjem rodiny," říká František Coufal, vedoucí oddělení komunikace organizace Charita Česká republika.
Pro dobrý začátek
Na základě těchto alarmujících čísel chce společnost dm drogerie markt společně s organizací Charita Česká republika prostřednictvím programu „dm pomáhá dětem" pomoci rodinám, které se ocitly v těžké životní situaci. Materiální pomoc v podobě dětských plen, které dm daruje Charitě ČR, je drobnou podporou rodinám na jejich cestě od pomyslného dna a z jejich tíživé situace. „Naší novou iniciativou chceme posílit povědomí o chudobě v České republice a trochu pomoci těm, kterých se to týká. Dobrým začátkem, jak ulehčit rozpočtu v rodinách s malými dětmi, jsou dětské pleny. Proto jsme se rozhodli darovat dětské pleny dm značky babylove rodinám, které je naléhavě potřebují," sděluje prokuristka společnosti dm Martina Horká a dodává: „Aby naše pomoc byla opravdu účinná, spojili jsme síly s významným partnerem, organizací Charita Česká republika, která nám pomáhá rodiny po celé České republice vytipovat."
„Hlavním požadavkem bylo, aby pomoc nabízená společností dm drogerie markt nečinila lidi na pomoci závislými. Kritéria výběru rodin proto odpovídají motivačnímu principu ´člověče, přičiň se a bude ti pomoženo´ a zajišťují, že pomoc bude směřovat k těm, kteří se snaží svůj život změnit," vysvětluje František Coufal z Charity ČR.
Společně jeden pro druhého
Pod mottem „Společně jeden pro druhého" společnost dm již několik let zastřešuje své aktiv ity společenské odpovědnosti. Velký důraz přitom klade na lokální působení firmy ve svém okolí. „Je pro nás důležité projekty společenské odpovědnosti nejen financovat, ale zejména do nich zapojit také naše spolupracovníky, zákazníky i partnery," sděluje Martina Horká.
Možnost pomoci v rámci programu „dm pomáhá dětem" tak mají v dm také zákazníci. Ti mohou darovat 30 nebo 200 bodů ze svých zákaznických kont z věrnostního programu dm active beauty svět výhod, a tím přispět na denní či týdenní potřebu plen jednomu dítěti.
„Během prvních sedmi týdnů darovali naši zákazníci ze svých zákaznických kont již více než 1.800.000 bodů na denní potřebu plen a 1.500.000 bodů na týdenní potřebu dětských plen a ukázali tak, že jim není lhostejný osud lidí, kteří se ocitli většinou ne vlastní vinou v tíživé životní situaci," sděluje s radostí Martina Horká a dodává: "Díky našim zákazníkům tak můžeme rozdělit do rodin již více než 600.000 kusů jednorázových dětských plen". 600 000 plen pro děti, pro jejichž rodiče jsou luxusním zbožím - to je nad očekávání dobrý výsledek. „Když jsme se pouštěli do nového programu „dm pomáhá dětem", zavázali jsme se darovat ročně min. 700.000 ks plen dětem z rodin, které se ocitly na hranici chudoby. Díky našim zákazníkům a jejich nad očekávání vysokému zájmu během prvních týdnů programu jsme se rozhodli náš závazek navýšit na 1 milion dětských plen ročně," dodává na závěr Martina Horká.
Účinná pomoc dm
Materiální pomoc v podobě dětských plen babylove putuje k rodinám prostřednictvím sociálních pracovníků Charity ČR, kteří s rodinami řeší jejich nepříznivou situaci v rámci tzv. registrovaných sociálních služeb. Těmi jsou například domovy pro matky s dětmi, sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi, raná péče a odborné poradny. „Již od prvních dnů spolupráce se společností dm v našich poradenských centrech slýcháme, jak velkou pomoc pleny či poukazy na pleny znamenají pro rodinu, která disponuje velmi omezeným rodinným rozpočtem. dm svojí aktivitou „dm pomáhá dětem" účinně pomáhá přesně tam, kde to mladé matky a rodiny nutně potřebují," říká František Coufal.
Na snímku: Vedoucí oddělení komunikace Charity Česká republika František Coufal předává poukazy „dm pomáhá dětem" rodině z Českých Budějovic
O organizaci Charita Česká republika
Charita Česká republika má v současné době registrovaných téměř 1.000 sociálních a více než 200 zdravotních služeb. Je současně poskytovatelem preventivních služeb, spolupracuje s městskými úřady, magistráty a úřady městských částí. Jejích služeb využívají desetitisíce lidí, kteří se ocitli v nepříznivé situaci a hrozí jim sociální vyloučení.
O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 220 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2 485 spolupracovníků. V obchodním roce
2014/2015 vykázala dm v České republice obrat ve výši 7,214 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax či dm Bio.
(tz)