Značkové parfémy se v České republice dlouhodobě řadí mezi nejprodávanější zboží na internetu. Počet objednávek se zvyšuje každým rokem, stejně jako hodnota poptávaného zboží. Tento trend potvrzují pololetní výsledky největšího tuzemského e-shopu s parfémy Parfemy.cz, který oproti stejnému období roku 2007 registruje 16% nárůst obchodů.

 

 

Nejsilnějším prodejním měsícem v prvním pololetí letošního roku byl červen, kdy spotřebitelé pozitivně zareagovali na nástup nejnovějších parfémů. Největší zájem přitom projevovali zejména o odlehčené verze známých vůní, tzv. „summer edition". Naopak z obchodního hlediska nejslabším byl tradičně měsíc březen, který přichází bezprostředně po výprodejích na začátku roku. „V březnu navíc ještě nejsou k dispozici aktuální novinky, které poptávku po parfémech v první polovině roku ovlivňují nejvíce," vysvětlil Martin Rozhoň, ředitel společnosti VIVANTIS, a. s., která Parfemy.cz provozuje již od roku 2003. „Každým rokem je nejúspěšnějším obdobím poslední kvartál, kdy bývá zájem o parfémy vůbec největší. Od listopadu by se tedy měl obchodní nárůst e-shopu pohybovat kolem 20% ve srovnání s rokem minulým," doplnil.

Letos se mezi nejprodávanější parfémy na tuzemském trhu řadí LANVIN PARIS - Eclat D´Arpege, DOLCE&GABBANA - Light Blue a MOSCHINO - I love love. Pořadí nejpopulárnějších parfémů se tedy oproti loňskému roku téměř nezměnilo a v České republice i nadále vládnou celosvětově velmi úspěšné a populární vůně. „Právě o dárkové sady s těmito vůněmi očekáváme před Vánocemi největší zájem. Samozřejmě, že i v případě těchto parfémů garantujeme nejnižší ceny v České republice. Pokud snad zákazník přeci jen najde zboží levněji u konkurence, snížíme cenu pod ní," upřesnil Rozhoň.

Ve spolupráci s Kinder Bueno připravil e-shop Parfemy.cz kampaň s názvem „Zahal se do smyslné vůně s výzvou". Každý, kdo během října zašle výherní kód, bude moci v aktuální hodinu vyhrát jeden z 10 značkových parfémů, který si dle svého uvážení vybere na adrese www.parfemy.cz/bueno. Všichni účastníci soutěže přitom vyhrávají slevu 5 %, kterou mohou v internetovém obchodě Parfemy.cz uplatnit až do konce prosince, tedy i ve vánočním období.


Internetový obchod Parfemy.cz nabízí v současné době 4 000 originálních značkových parfémů a 300 dárkových sad od více než 150 značek. Portfolio nabízených produktů přitom hodlá e-shop ve druhé polovině letošního roku ještě rozšířit. V říjnu 2007 získaly Parfemy.cz prestižní ocenění WEB TOP 100 a speciální cenu Marketingová trefa. Zatím poslední akvizicí internetového obchodu je převzetí konkurenčního portálu Parfum.cz, jedné z nejstarších internetových parfumerií působící na českém trhu.
O společnosti VIVANTIS a.s.

Společnost VIVANTIS a.s. (do března roku 2008 působila pod názvem NATURAL MEDICAMENTS s.r.o.) je nejúspěšnějším internetovým prodejcem v České republice co do počtu objednávek. Zaměřuje se na prodej kosmetiky, parfémů, hodinek a produktů pro zdraví a provozuje největší internetové obchody ve svém oboru Parfemy.cz, Hodinky.cz, Krasa.cz, Sperky.cz, Prozdravi.cz a Nakupnicentrum.cz, jejichž rozsáhlý sortiment se pohybuje v řádu desetitisíců položek.

Zákazníky internetových obchodů společnosti VIVANTIS a. s. už se stalo více než 520 000 uživatelů internetu, měsíčně její servery zaznamenají v průměru více než milion návštěv. V široké nabídce najdou zákazníci celkově přes 90 000 výrobků od 800 značek, mezi nimi například 4 000 parfémů,
6 000 typů hodinek nebo 5 000 druhů kosmetických výrobků.

Společnost VIVANTIS a. s. je členem Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Její internetové obchody získaly certifikaci APEK Certifikovaný obchod, což je pro zákazníky jistota bezpečného a bezproblémového nakupování. Společnost se základním jměním 10 milionů korun předpokládá, že pod novým názvem letos dosáhne obratu kolem 430 milionů korun.

/tz/