Po převzetí britsko-polským investičním fondem Abris Capital Partners společnost AAA AUTO naplánovala na letošní rok v rámci své pokračující expanze rozšiřování počtu poboček, zvyšování jejich kapacity a návrat na polský trh. Díky expanzi by koncem letošního roku měl počet poboček dosáhnout čtyřiceti, s celkovou nabídkou minimálně 12 000 vozů ve čtyřech zemích. Za uplynulý rok 2014 AAA AUTO v regionu prodalo téměř 64 000 vozů a meziročně tak zvýšilo objem svých prodejů o 12,3 %. Letos skupina očekává růst v obdobném tempu, letos již prodala přes 12 000 vozů.
"Naší strategií je dosáhnout v každé zemi, a to i v Polsku a v Maďarsku stejné hustoty pokrytí autocentry, jaké dnes máme v České republice. Na tuzemském trhu jsme přítomni v každém kraji, v některých i vícekrát. Chceme být k našim zákazníkům tak blízko, jak jen to je možné. I tak stále vidíme další prostor pro expanzi jak v České Republice, tak i na Slovensku, kde budeme kromě otevírání nových poboček neustále rozšiřovat kapacitu stávajících autocenter. V Maďarsku a v Polsku půjdeme každý rok minimálně do jednoho nového města. Naším záměrem je expandovat i do dalších zemí v regionu, ale nejvíce se nyní zaměříme na Polsko," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.
Česká republika
Největší pobočka v Praze navýší kapacitu vystavených vozů o 500. Nabídka v Hradci Králové a Sokolově se na každé pobočce rozšíří o 100 automobilů. Pobočka v Liberci se přesune do větších prostor v jiné lokalitě, aby mohla celkem nabídnout 400 vozů. Celková nabídka AAA AUTO v České republice na 21 pobočkách se tak zvýší minimálně o 1 100 aut na více než 8 000 vozů.
Expanze v České republice bude v příštích letech pokračovat otevíráním nových poboček v mnoha městech. „Během následujících tří let máme v plánu otevřít nové autocentra v České Lípě, Jičíně, Mladé Boleslavi, Příbrami, Svitavách, Šumperku, Trutnově, Valašském Meziříčí a ve Žďáru nad Sázavou. Ve všech těchto městech se již díváme po vhodných lokalitách a objektech. Prostřednictvím zvyšování kapacity stávajících autocenter a díky otevírání nových chceme zvýšit náš podíl na domácím trhu ze současných zhruba deseti procent o pět procentních bodů na 15 %," zdůraznila Karolína Topolová.
Slovensko
Na Slovensku se v letošním roce zvedne počet poboček na 13, na jaře přibude nové autocentrum v Trnavě s kapacitou 200 vozů. Pobočka v Prešově zvýší svou nabídku o 100 vozů, v Michalovcích a Lučenci o 70 a v Trenčíně o 100. Celková nabídka AAA AUTO na Slovensku se tak zvýší o 470-500 vozů na celkových více než 4 500.
Maďarsko
V Maďarsku letos AAA AUTO otevře novou pobočku v Székesfehérváru s kapacitou 200 vozů. V průběhu roku se rozhodne o případném zahájení provozu nového autocentra v Szegedu. V těchto dnech společnost spustila projekt „mikropobočky" v rámci budapešťského tržiště ojetých vozů Autopiac s nabídkou zhruba čtyřiceti automobilů. „Je to velmi oblíbené místo pro maďarské motoristy s pětadvacetiletou tradicí, působí zde asi 100 prodejců, kteří nabízejí většinou ojeté vozy z dovozu. Naše prezentace čtyřiceti automobilů patří mezi největší. Stávajícím prodejcům konkurujeme naší standardní nabídkou kvalitních aut s lokálním původem, se servisní knihou, po jenom až dvou majitelích. Navíc poskytujeme doživotní garanci legality původu vozu, možnost sedmidenní výměny automobilu za jiný a do budoucna chystáme i garanci mechanických a elektrických závad. Pokud se tento způsob výkupu a prodeje osvědčí, budeme hledat obdobné příležitosti v dalších maďarských městech," řekla Karolína Topolová.
Polsko
Skupina AAA AUTO v polovině dubna 2015 oznámí svůj návrat do Polska, kde znovuotevře autocentrum pro Varšavu na jejím předměstí Piaseczno s kapacitou až 500 ojetých vozů.
Počet autocenter AAA AUTO by tedy koncem roku 2015 mohl v ideálním případě dosáhnout čtyřiceti. Celková denní nabídka vozů ve čtyřech zemích letos dosáhne minimálně 12 000 aut. „Může to být i více, pokud se i v dalším průběhu roku bude poptávka po ojetých autech i nadále zvyšovat takovým tempem, jako dosud," uzavřela Karolína Topolová. V letošním roce i díky expanzi skupina očekává obdobný růst prodejů jako v roce 2014.
(tz)