Poradenská společnost KPMG Česká republika se letos rozhodla namísto tradičních dárků dát svým klientům možnost zapojit se do vánočního dobročinného projektu Darujte úsměv. Téměř 600 klientů v průběhu prosince vytvářelo virtuální perníčky a osobní vzkazy pro děti se sluchovým postižením. Za každý perníček pak KPMG věnovala finanční částku potřebnou ke koupi nových sluchadel a dalších pomůcek pro děti sdružené v Centru pro dětský sluch Tamtam, s nímž celoročně spolupracuje. 21 dětí s vadou sluchu tak obdrželo celkových 500 000 korun.
„Letos o Vánocích chceme společně s našimi klienty pomoci změnit k lepšímu život děti se sluchovým postižením a jejich rodin. Věnovali jsme půl milionu korun, které jim pomohou zajistit často drahé vybavení potřebné pro jejich vývoj a komunikaci s okolním světem," vysvětluje Pavel Závitkovský, partner odpovědný za CSR v KPMG Česká republika.
Projekt Darujte úsměv probíhal na stejnojmenné webové stránce www.darujteusmev.cz. Na ní mohli klienti vytvářet vlastní elektronicky ozdobené perníčky a vkládat osobní vzkazy pro děti, s jejichž příběhy se zde mohli seznámit.
„Nová sluchadla od nás děti dostanou k Vánocům spolu s osobními vzkazy od našich klientů. To první, co díky nám uslyší, tak bude přání veselých Vánoc a pro nás bude odměnou ten nejhezčí dárek - úsměv na jejich tváři," říká Závitkovský.
Letošní netradiční nadílka pro klienty KPMG je v souladu s dlouhodobým úsilím firmy o společensky odpovědné jednání. Spolupráce s Centrem Tamtam byla navázána v rámci dlouhodobého projektu KPMG ROK společně - KROK dopředu, jehož cílem je zefektivnit práci neziskových organizací. Pro ně firma každoročně organizuje odborná školení a semináře a vybrané neziskovce pak po dobu jednoho roku poskytuje zdarma své služby, vzdělávání a dobrovolnickou pomoc. V tomto roce si za partnerskou neziskovku zaměstnanci KPMG zvolili právě Tamtam - a proto bylo logickou volbou podpořit jeho činnost i vánočním projektem.
„Je běžné, že firmy ve vánočním období obdarovávají své klienty. My jsme klienty namísto toho požádali, aby se zapojili do vánočního projektu pro děti, a společnými silami jsme tak pomohli zpříjemnit svátky těm, kteří to opravdu potřebují. Doufáme, že se nám podaří touto formou společenské odpovědnosti inspirovat i ostatní firmy," dodává Závitkovský.
Na realizaci kampaně Darujte úsměv se podílela společnost Arkadia, aplikaci vytvářela firma Giant.
(tz)