Podle průzkumu serveru www.zenaaauto.cz připraveného ve spolupráci s AAA AUTO, české řidičky chtějí stále lepší a kvalitnější automobily. Zatímco v roce 2005 si v kategorii ojetých vozů nad 150 tisíc Kč koupily jen 27 % vozů, loni už to bylo už 34 %. Vyplývá to z průzkumu skupiny AAA AUTO zaměřeného na spotřebitelské chování žen-řidiček.

Z výzkumu dále vyplynulo, že tuzemské řidičky mají stále větší zájem o vozy střední třídy, hlavně pak o Renault Laguna a Ford Mondeo. S takto velkými vozy se sice hůře parkuje, stále se ale rozšiřuje počet zkušených řidiček, kterým to nevadí a namísto malých rozměrů vozu preferují pohodlí a bezpečnost.

Tradičně nejprodávanějším ojetým vozem ale zůstává Škoda Fabia, která má nejširší servisní síť. Následují modely Škoda Felicia a Škoda Octavia, následované kultovním modelem Peugeot 206. Na pátém místě žebříčku se umístil Opel Astra, následovaný Fiatem Punto a Renaultem Megane. Tuzemské řidičky zvolily za svou nejoblíbenější barvu karoserie stříbrnou, následuje modrá a červená.

/tz/