Jak dnes fungují značky kvality? Usnadňují spotřebitelům rychlejší orientaci při výběru kvalitních potravin? Výsledky posledního průzkumu realizovaného společností STEM/MARK ze srpna 2014 ukazují, že označení kvality potravin více vnímá nejen odborná veřejnost, ale i běžní spotřebitelé a dochází k poklesu nevědomosti při rozeznávání původu značek.
„Provedený průzkum přinesl poměrně optimistická zjištění týkající se postojů českých spotřebitelů a odborné veřejnosti ke značení kvality potravin. Dříve opomíjené značky kvality se začínají rozvíjet a stoupá jejich znalost," uvádí Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory ČR a dodává: „U evropských značek kvality potravin nejvíce vzrostla znalost Chráněného zeměpisného označení a to z 8 % na 11 %. Toto označení nese např. CHZO České pivo."
Dotazníkové šetření ukazuje, že drtivá většina respondentů obeznámených se značkami kvality potravin je zná především z obalů potravin a došlo také k nárůstu zaznamenání značek z TV reklam (51 %).
„Respondenti většinou správně rozlišují mezi označeními kvality zřízenými národními institucemi a označeními, která zřídila EU a vyšší povědomí o značkách mají především lidé s vyšším vzděláním. Největší spontánní povědomí mají respondenti o značce KLASA, tak jako tomu bylo v loňském roce," doplňuje Ing. Miroslav Koberna.
Více informací na www.oznaceni-eu.cz