Díky zákazníkům dm se podařilo vybrat již více než 185.000 Kč na pomoc Balkánu. Finanční sbírka v České republice, zaměřená na pomoc přímo v oblastech postižených povodní mohla vzniknout díky dm zákazníkům. Mohou finančně přispět s vědomím, že se celá částka jejich příspěvku dostane opravdu tam, kam má, do míst, kde pomoc nejvíce potřebují.
V úterý 3. června 2014 vyhlásila společnost dm drogerie markt s.r.o. veřejnou sbírku na pomoc obyvatelům Chorvatska, Srbska a Bosny a Hercegoviny, kteří byli v květnu 2014 postiženi svým rozsahem největšími povodněmi za posledních 100 let. V úterý 10. června 2014 hlásí dm již více než 185.000 Kč, které za pouhý týden na speciální povodňový účet vložili zákazníci dm. Již po prvních dnech se tak ukazuje, že českým zákazníkům není osud tisíce kilometrů vzdálených obyvatel lhostejný.
„Společnost dm velice děkuje svým zákazníkům za ochotu podpořit ty, kteří se ocitli ve svízelné situaci. Přírodní živly ovlivnit neumíme, ale dobrým činem můžeme zmírnit jejich následky. Jsem hrdý na všechny naše zákazníky, kteří nezaváhali a přispěli,“ raduje se z vybrané částky na pomoc Balkánu jednatel společnosti dm Gerhard Fischer a dodává: „Společnost dm má ve všech třech zemích vyvinutou logistickou infrastrukturu. Proto jsme schopní poskytnout lidem bez dlouhého zdržení hygienické potřeby, čisticí prostředky, ale také dětskou výživu a produkty péče o dítě.“
O veřejné sbírce
Od úterý 3. června 2014 mají zákazníci dm v České republice možnost podílet se na pomoci obětem květnových povodní na jihu Evropy prostřednictvím finanční sbírky, kterou společnost dm vyhlásila: V každé prodejně dm v České republice mají zákazníci možnost zakoupit symbolické dm balíčky pomoci v hodnotě 100 Kč, 250 Kč a 500 Kč. Symbolické dm balíčky pomoci jsou naplněny ukázkovými produkty, které lidé v postižených oblastech Bosny a Hercegoviny, Srbska a Chorvatska naléhavě potřebují. „Zákazníci si tak udělají sami představu, jaké produkty budou moci být za jejich příspěvek poskytnuty potřebným. Z výtěžku ze sbírky budou okamžitě pořízeny a poskytnuty přímo v postižených místech nejvíce potřebné produkty, aniž by bylo nutné je nejprve do postiženého regionu transportovat,“ vysvětluje Gerhard Fischer.
Při rozdělování pomoci spolupracuje dm přímo s místními organizacemi, které mají přehled o aktuálních potřebách obyvatel z postižených oblastí a zaručuje tak, že 100 procent výtěžku z veřejné sbírky bude použito na prostředkynutné k odstranění škod přímo v postižených oblastech.
(tz)