Letošní rok je podle všeho pro maloobchodníky prvním po krizi, kdy mohou výrazněji povolit opasky. Potvrzuje to i počet rozesílaných obchodních SMS zpráv (tedy marketingových a notifikačních). Z nich lze totiž vyčíst počty nákupů a nepřímo odhadnout růst obratů. A přestože březen patří spíše k mimosezonním měsícům, počet SMS zpráv se meziročně zvedl podruhé v řadě - o celých 37 %. Data zveřejnila společnost Neogenia, provozovatel SMS brán neoGate a SMSbrána.cz.

V roce 2013 přitom obchodní SMS zprávy posílily o 32 %. A v letošním roce tak pravděpodobně jejich počet opět stoupne.
„Dlouhodobý vyrovnaný růst rozesílaných obchodních SMS zpráv má dvě provázaná vysvětlení," uvádí Ondřej Švrček, obchodní ředitel společnosti Neogenia. „Kromě růstu obchodních transakcí a s tím spojeným zvyšováním obratů dokazuje také to, že společnostem se vyplácí investovat do svých zákaznických komunit a že profesionalizují svoji komunikaci. Jen za loňský rok stoupl počet firem začínajících s rozesílkou o 11 %."
V březnu nejvíce SMS zpráv rozesílali tradičně provozovatelé spedičních a logistických služeb, mezi které patří i společnosti doručující zboží z e-shopů (cca 25 000 obchodních SMS na společnost měsíčně), následovaní módními a lifestylovými značkami (cca 12 750 obchodních SMS zpráv na společnost měsíčně) a lékárnami (cca 11 000 obchodních SMS zpráv na společnost měsíčně). Největším skokanem jsou s nárůstem o 282 % autoservisy, které v závěru minulého měsíce začaly odbavovat motoristy přezouvající sezonní pneumatiky.
Z dat mimo jiné vyplynulo, že letošní aktivní zimní výprodejová špička trvala přesně do konce února a byla nebývale silná. V meziměsíčním srovnání tedy bylo v březnu rozesláno o 28 % obchodních SMS zpráv méně. V březnu tak klesl traffic obchodních SMS zpráv e-shopů (- 19 %) i kamenných prodejen (- 12 %). Výrazně méně posílaly také módní a lifestylové značky, a to o celou třetinu. Propad zažily také finanční služby, které rozeslaly o polovinu méně SMS zpráv než v předchozím měsíci.
„Notifikační SMS zprávy budou i nadále považovány za standard zákaznického servisu," dodává Švrček. „Poroste význam marketingových SMS zpráv, které se stávají důležitým nástrojem pro vedení dialogu s cílovou skupinou. Stále důležitější roli budou hrát také SMS zprávy zasílané samosprávami, které slouží k rychlému oslovení desítek až stovek tisíc čísel v případě nenadálé události."

(tz)