Pro mnohé základní školy v České republice znamená měsíc únor, že k nim brzy zamíří společnost dm drogerie markt se svým preventivním programem „Veselé zoubky". dm preventivní program „Veselé zoubky" získal od České stomatologické komory oprávnění používat Pečeť České stomatologické komory. Tuto pečeť propůjčuje ČSK vybraným výrobkům a projektům v oblasti prevence jako známku kvality.
„Jsme rádi, že dm preventivní program již v uplynulých ročnících mohl prokázat svou prospěšnost. V průběhu předchozích tří ročníků již dal více než 90.000 dětem i jejich rodičům mnoho cenných informací, jak se správně starat o svůj chrup," hodnotí Mgr. Martina Horká, vedoucí resortu marketingu a nákupu společnosti dm, a dodává „Snažíme se, aby si děti utvořily co nejlepší návyky, které si s sebou ponesou do budoucího života, přičemž cílem letošního čtvrtého ročníku je zapojit do programu dalších 40.000 dětí!"
Možnost přihlásit se do programu „Veselé zoubky" mají všechny základní školy z České republiky až do naplnění 40.000 přihlášených žáků prvních tříd. „Školy byly osloveny v lednu a mohly se hlásit do začátku února, příp. do naplnění programu. Ihned od druhého dne po oslovení jsme zaznamenali obrovský zájem ze strany základních škol"
Jak probíhá dm preventivní program „Veselé zoubky"?
V únoru a březnu postupně navštěvují proškolení zástupci dm spolupracující školy a seznamují žáky prvních tříd se zásadami správné péče o zuby. „Preventivní hodinu „Veselé zoubky" i v letošním roce zahajuje zábavně-vzdělávací film „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek", který jsme natočili ve spolupráci s Mgr. Helenou Štáchovou přímo v Divadle Spejbla a Hurvínka. Hlavní postavy filmu dětem hravou formou vysvětlují, proč je nutné si zoubky důkladně čistit, jak při čištění zoubků postupovat a proč je důležité pravidelně navštěvovat zubního lékaře," říká Martina Horká.
Preventivní hodinu doplňuje praktický nácvik správné techniky čištění zubů. „Odborníci potvrzují, že nejčastějším důvodem vzniku zubního kazu není zanedbávání péče, ale právě špatná technika čištění. Dětem jsou proto během vyučovací hodiny zapůjčeny makety chrupu spolu se zubními kartáčky. Děti tak mají jedinečnou možnost nacvičit si správnou techniku čištění zubů pod dohledem proškoleného zástupce dm," vysvětluje Martina Horká.
Každé dítě, které se letos zúčastní dm preventivního programu „Veselé zoubky", získá preventivní balíček zaměřený na péči o dětský chrup, který obsahuje mimo produkty péče o zuby příslušné věkové skupiny také Příručku správné péče o dětský chrup určenou pro rodiče dětí.
Pro každou spolupracující základní školu společnost dm i letos připravila metodický program určený pro interaktivní tabule, který mohou pedagogové využívat pro edukační účely neomezeně.
Soutěž o nejzajímavější projekt
Loňská kreativita prvních tříd v soutěži o nejzajímavější projekt na téma „Prevence zubního kazu" ukázala, jak velkou měrou se jednotlivé třídy pro téma prevence zubního kazu dokázaly nadchnout. Společnost dm proto soutěž o nejzajímavější projekt na téma „Prevence zubního kazu" připravila pro spolupracující školy i v letošním roce. „Motivaci mají děti obrovskou. Vítězné třídy se totiž podívají do Divadla Spejbla a Hurvínka. Čeká je tak krásný zážitek spojený se zájezdem do Prahy," popisuje Martina Horká hlavní princip soutěže.
Oslovení veřejnosti
V letošním roce se dm rozhodla zapojit do dm preventivního programu rovněž širší veřejnost. Kromě online poradny na webu www.veselezoubky.cz připravila v šesti nákupních centrech napříč Českou republikou - Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Olomouci a Českých Budějovicích - zábavná odpoledne s „Veselými zoubky". Za doprovodu zábavně-edukačního filmu „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek" se děti a jejich rodiče mohou přímo na místě poradit s odborníkem, jak správně pečovat o zuby, dozvědět se, jaké jsou nejčastější chyby při čištění zubů, ale také si správnou techniku čištění zubů sami vyzkoušet na zapůjčených modelech zubů.
Na dm preventivním programu Veselé zoubky se společností dm drogerie markt dále spolupracovali a podpořili ho distributoři značek Colgate, Odol3dent, elmex, Signal, Odol, Vademecum, Orbit, Sensodyne, Profimed, TePe, Aquafresh, Dontodent, Oral-B, Curaprox
Fotografie (dm/České Budějovice): děti při dm preventivním programu „Veselé zoubky"
O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 216 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Ing. Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2270 spolupracovníků. V obchodním roce 2012/2013 vykázala dm v České republice obrat ve výši 6,513 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit či Sundance.
www.dm-drogeriemarkt.cz
www.facebook.com/dm.cesko