V oblasti potravin je několik mezinárodních standardů, které jsou celosvětově známé a nejsou primárně vytvořeny za účelem marketingu či propagace. Jejich cílem je garantovat zákazníkovi, že zboží je kontrolováno od skladu po konečný prodej a že je tak zachována mimo jiné maximální bezpečnost potravin. Penny Market - jako jediný z řetězců působících v České republice - získal pro svou centrálu, vybrané prodejny a sklady certifikaci ISO 22 000.
ISO 22 000 udává požadavky na všechny kroky a fáze prodeje zboží; podřídit se jí musí vše, a to od primárních surovin po finální výrobek, jeho obal, distribuci či skladování a prodej.
Za nepříliš atraktivním označením certifikace ISO 22 000 se tak skrývá jasný vzkaz zákazníkům: „Bezpečnost potravin nad rámec státních požadavků a legislativy, zdravotní nezávadnost, kvalita i kontrola možných rizikových bodů," vypočítal základní fakta ISO 22 000 Daniel Novotný, vedoucí oddělení marketingu.
Penny Marketu se zatím podařilo ISO 22 000 získat pro svých 10 deset vybraných prodejen napříč Českou republikou, centrálu a tři centrální sklady." Považujeme to za jakýsi pilotní projekt, naše snahy o rozšíření certifikace pro další prodejny Penny budou samozřejmě pokračovat, a to i přes velkou náročnost i úsilí, které je pro získání a udržení certifikace nutno vyvinout", doplnil Novotný.
Penny Market na českém trhu působí od roku 1997. Zaměstnává více než 7 000 zaměstnanců a provozuje přes 345 prodejen. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a letos odstartoval vlastní zákaznickou Penny kartu.
(tz)