MG 5370 1 edOd vozů kompaktních rozměrů si většina z nás nic neslibuje. Přesně podle metafory čím větší, tím lepší. Také jsem si to myslela. Dokud jsem nepoznala malého lva z Francie, šelmu, která i těm velkým umí zamotat hlavu. Vyznačuje se totiž několika rysy, které naši obvyklou preferenci velkých věcí staví na hlavu. Na pohled první je to design. Ikonické MINI mi tentokrát odpustí, ale mou osobní anketu o nejhezčího mrňouse roku vyhrává nový PEUGEOT 208. Je to totiž fascinující ze všech stran. Za druhé: je obdařeno opravdu vynikajícími motory. V případě mnou testovaného modelu s označením GT Line benzinovým s objemem 1,2 litru. Ten přeměnil malé auto v šelmu, nikoli v plížidlo, jak bývá u mnoha malých vozů špatným zvykem. Díky tomu se s „Pežotkem“ skvěle manévruje a umí dát na zadek i velmi troufalým řidičům drahých vozů. Ještě než stlačíte pedál plynu k podlaze, už se dere vpřed. Navíc se vejde kamkoli, což opravdu převrací naši posedlost velkými věcmi na hlavu. V Praze je radost s ním parkovat. S 208 se tam zkrátka vejdete, využijete každou mezeru, nad níž byste s lamentováním spráskli ruce a objeli blok s vozem střední třídy ještě jednou a pak znovu v marné naději, že se něco třeba uvolní. Než to dokončíte, já už jsem dávno půl hodiny v práci. Jsem produktivní a mohu si ušetřit zbytečné emoční napětí. A co uvnitř v interiéru? Je hezky. A chválím velikost kufru. Ten totiž rozhodně není jen na kabelku, ale dokonce i na pořádný nákup z farmářských trhů. S přehledem zvládne dva velké pytle brambor, tašku košťálové zeleniny, 10 kg pomerančů, 3 kg ryb a 5 kilo dietního krůtího masa. Vejde se tam i nákup z Ikea. Společně s tím vším, co už jsem vyjmenovala. Jen se budete muset spokojit s dvoučlennou posádkou. V 90 % případů totiž ve dvou jezdíme, a tak megalomanské nákupy stejně jako stěhování připadá s 208 v úvahu. Tento model PEUGEOT je auto pro velké výzvy. A jeho rozměry ho rozhodně nediskvalifikují. Mně se po něm stýská. Opravdu, upřímně.

Kateřina Šimková