P1130315.jpgEfekt sněhové koule v praxi se naplno ukázal v důsledku letošních prázdninových povodní. Zpočátku osobní iniciativa Aleše Válka, člena Czech Rescue Team a zaměstnance společnosti 3M, vedla ke vzniku masivní vnitropodnikové akce 3M na podporu a pomoc lidem postiženým povodní.

Společností 3M se v nedávné době prohnala vlna solidarity. Prvotní vina přitom padá na jediného člověka, Aleše Válka, který svým nápadem rozpoutal řetězovou reakci mezi svými kolegy. Jakožto dlouhodobý aktivní člen dobrovolnické organizace Czech Rescue Team, byl schopen adekvátně a okamžitě posoudit situaci lidí zasažených povodní na Liberecku. Věděl proto, že je pro tyto lidi životně důležité obstarat co nejrychleji dostatečné množství podpůrného materiálu.

Vyzval proto své spolupracovníky společnosti 3M, aby poskytli potřebnou pomoc ve formě finanční podpory, oblečení, ochranných pomůcek, balené vody a dalších základních prostředků. Celá myšlenka sbírky se velmi rychle rozšířila a setkala se ve vedení i zbytku společnosti s natolik kladným ohlasem, že dala vzniknout masivní vnitropodnikové akci. Kromě materiální pomoci, jež byla tímto způsobem nashromážděna, byla v rámci finanční sbírky vybrána i částka téměř 9000 korun, kterou společnost z vlastních prostředků nakonec zvýšila na dvojnásobek.

Výsledkem iniciativy bylo i rozhodnutí jednoho ze zaměstnanců, že se vydá společně s Alešem Válkem do povodní postižených oblastí, aby společnými silami pomohli přímo na místě s odstraňováním ničivých následků.

Celá akce se tak stala dokonalým příkladem, že i snaha jednoho člověka může vyústit v působivý dobročinný akt, který nabídne tolik potřebnou a nezbytnou pomoc v nouzi.

O společnosti 3M
Společnost 3M je vysoce inovativní výrobní společností působící v řadě oblastí. V jejím portfoliu je na padesát tisíc výrobků, které nacházejí využití nejenom v průmyslu, zdravotnictví, stavebnictví nebo elektroinstalacích, ale i v domácnostech. Vynalezli nejenom oblíbené Post-it papírky, ale třeba i první mikroprojektor na světě. Ačkoli je využití jednotlivých produktů zcela odlišné, všechny spojuje jedna vlastnost: ve svém odvětví vždy představují inovativní produkt, který kromě důmyslnosti dbá i na ekologii, bezpečnost a zdraví lidí.

Mezi hodnoty 3M patří serióznost a poctivost, uspokojování zákazníků inovativními řešeními, respekt k přírodě a respekt k zaměstnancům, zákazníkům i dodavatelům. 3M se stala jednou z prvních výrobních společností, která se v roce 1975 začala zajímat o aktivní řešení ekologických otázek. Program 3M Pollution Prevention Pays za 30 let svého fungování zabránil vzniku více jak 1 315 431.37 tun zplodin. Cílem 3M je neustále podporovat udržitelný rozvoj, který vnímá jako symbiózu trvalého ekonomického růstu, sociální odpovědnosti a ochrany životního prostředí.

3M je v otázce sociální odpovědnosti aktivní nejenom globálně, ale i přímo v lokalitách, kde působí. V Čechách 3M podporuje Zdravotního klauna, hnutí Brontosaurus a další akce, jichž je jednorázovým sponzorem.

3M v číslech:

• Celosvětový prodej: 23, 123 milliard USD
• Zastoupení ve více než 65 zemích - 35 poboček s výrobními závody, 35 laboratoří
• Výrobky 3M se prodávají ve 200 zemích světa
• Více než 75 000 zaměstnanců celosvětově - tým 6 700 výzkumníků, z toho 3 400 v USA, v Česku se jedná o 100 zaměstnanců
• 145 výrobních závodů po celém světě
• 169 míst s obchodním zastoupením po celém světě, v České republice v Praze
• V České republice prodeje 1,145 miliard Kč (2008)

WWW.3M.CZ