ross man 1Drogerie ROSSMANN a společnost Henkel spojily síly v boji proti jednorázovým plastovým obalům. Od listopadu 2019 ROSSMANN zavádí ve vybraných pobočkách v České republice plnicí stanice na značkovou drogerii bez obalu. Zákazníci si tak budou moci opakovaně doplňovat své oblíbené výrobky společnosti Henkel od pracího gelu Persil až po vlasovou kosmetiku Nature Box. Jedna česká domácnost nakupováním v projektu Drogerie bez obalu může ušetřit průměrně až 77 % plastového materiálu za rok. Kdyby všechny české domácnosti přešly v daných kategoriích produktů na drogerii bez obalu, ušetřily by přibližně 5 tisíc tun plastových obalů za jeden jediný rok.

Krása je společně šetřit přírodu – tak zní hlavní motto kampaně, na které se podílí drogerie ROSSMANN ve spolupráci se společností Henkel. Ta poskytla do plnicích stanic, které jsou již od 6. listopadu k dispozici na vybraných prodejnách v České republice, své značkové, u zákazníků velmi oblíbené výrobky: prací prostředek Persil Gel, aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Balsam, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely Nature Box. Své oblíbené drogistické produkty si tak zákazníci mohou s ohledem na ochranu životního prostředí opakovaně doplňovat nejen v Praze, ale i v Brně, Liberci, Českých Budějovicích nebo Pardubicích .

„K největšímu dopadu na životní prostředí nedochází jen při výrobě produktů či obalů, ale také při samotném používaní a spotřebě v domácnostech. Záleží tedy i na tom, jakou teplotu používáme při praní, zda třídíme odpad nebo recyklujeme. Společnost Henkel se obecně zabývá problematikou obalových materiálů, které spotřebují co nejméně zdrojů a lze je recyklovat. Proto nás nesmírně těší, že jsme našli na českém trhu partnera, jakým je společnost ROSSMANN, se kterým uvažujeme nejen stejným, k přírodě šetrným směrem, ale společně se také podílíme na změně zvyklostí koncových spotřebitelů. Iniciativa „Drogerie bez obalu“, je naším pilotním projektem, který umožní zákazníkům použít stejnou láhev vícekrát, a ušetřit tak obalový materiál,“ vysvětluje Roman Kýr, generální ředitel Henkel ČR a ředitel divize Laundry and Home Care pro Českou a Slovenskou republiku.

„Systém plnicích stanic byl navržen společností Henkel speciálně pro prodejny ROSSMANN v České republice tak, aby byl zákaznicky co nejvstřícnější. Při příchodu do prodejny si zákazník vybere prázdnou láhev libovolného výrobku a naskenuje její kód přímo v plnicí stanici. Ta mu po naplnění láhve vygeneruje etiketu, která zákazníka zároveň informuje o datu spotřeby daného produktu. Pak už zbývá láhev zašroubovat a za výrobek zaplatit. Efekt snížení množství plastů se projeví s každým dalším doplněním drogerie do této stejné láhve,“ říká Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN.

Pokladní následně označí zákazníkovi nově naplněnou nádobu samolepkou s poděkováním za doplnění. Takto označenou láhev si tedy při příštím nákupu donese zákazník opět přímo na pobočku a využije ji k dalšímu doplnění. Všechny velikosti nádob jsou při první koupi prodávány za jednotnou cenu 19,90 Kč.

Nádoby na všechno

Do zakoupených (prázdných) nádob si mohou zákazníci natočit až osm různých produktů od přípravků pro péči o domácnost až po tělovou a vlasovou kosmetiku poskytnutou společností Henkel. „Pro podporu drogerie bez obalu jsme zvolili produkty, které jsou u našich zákazníků nejoblíbenější
a nejpoužívanější,“ přibližuje Roman Kýr. Šampony řady Nature Box a prací gely Persil jsou ve stanici dostupné ve dvou variantách.

Společným projektem chtějí obě firmy přispět k udržitelnému rozvoji a zvýšit efektivitu boje proti jednorázovým plastům. „Drogerie bez obalu nabízí jednoduché a efektivní řešení, jak skutečně pomoci přírodě a mít při tom radost z šetrného nákupu. Přispět může úplně každý a svým rozhodnutím šetřit naši planetu,“ dodává Olga Stanley. Od 6. 11. do 10. 11. 2019 navíc dostane každý zákazník svou první vyměnitelnou láhev zdarma. Více informací o drogerii bez obalu naleznete na www.rossmann.cz a www.henkel.cz/udržitelnost

Drogerie ROSSMANN

Druhý největší německý drogistický řetězec ROSSMANN provozuje v sedmi evropských zemích téměř 4 000 prodejen
a zaměstnává 56 000 pracovníků. V roce 1994 společnost ROSSMANN expandovala na český trh, kde
v současnosti provozuje 138 prodejen s více než 800 zaměstnanci. V tomto roce oslaví společnost 25 let působení na českém trhu. Více informací naleznete na www.rossmann.cz.

Společnost Henkel

Společnost Henkel působí celosvětově s vyrovnaným a diverzifikovaným portfoliem produktů. Díky silným značkám, inovacím
a technologiím zastává Henkel vedoucí postavení na trhu jak v spotřebitelských, tak průmyslových odvětvích. V oblasti lepidel je Henkel divize Adhesive Technologies celosvětovým lídrem na trhu v rámci všech průmyslových segmentů. V oblastech Laundry & Home Care a Beauty Care je Henkel na vedoucích pozicích na více trzích a v kategoriích ve světě. Společnost byla založena v roce 1876 a má za sebou více než 140 úspěšných let. V roce 2018 dosáhla obratu ve výši 20 mld. eur a upravený provozní zisk přibližně ve výši 3,5 mld. eur. Henkel zaměstnává více než 53 000 lidí po celém světě, kteří spolu tvoří velmi různorodý tým, který spojuje nadšení, společné hodnoty, silná firemní kultura a zájem vytvářet udržitelné hodnoty. Jako uznávaný lídr
v oblasti udržitelnosti je Henkel na předních příčkách v mnoha mezinárodních indexech a hodnoceních. Prioritní akcie společnosti Henkel jsou kótovány na německém akciovém indexu DAX. Více informací naleznete na stránce www.henkel.com. V České republice působí společnost Henkel ve všech třech strategických oblastech již od roku 1991. Na českém trhu prodává firma Henkel ČR produkty více než 50 značek a zaměstnává 250 zaměstnanců.

(tz)