DSC01926 2 copyPřemýšleli jste někdy, co budete dělat za pět, deset, patnáct, dvacet let? Výzkum společnosti DELL říká, že 85 % pozic, které budou existovat v roce 2030, zatím ještě nevzniklo. To není zas tak daleká budoucnost. Zároveň je jasné, že systém českého školství na to aktuálně není připraven. Proto agentura McCann Prague nachystala pro Vodafone novou vlnu dlouhodobé kampaně #jetovtobě nazvanou Future Jobs. Ta umožní mladým nadšencům vyzkoušet si za dozoru zkušených profesionálů své potenciální budoucí zaměstnání.

Něco málo o historii projektu

Projekt #jetovtobě vznikl již před třemi lety jako jedna z komunikačních platforem společnosti Vodafone. Je určen mladým lidem do 26 let a má za cíl je vést a pomáhat jim rozvíjet jejich potenciál. K dané platformě je také vázán i dosud nejvýhodnější studentský tarif na trhu s 10 GB dat. V uplynulých letech Vodafone navázal spolupráci s influencery a profesionály z mnoha zájmových oblastí jako je hudba, gaming, youtubering či sport. Ti pro své fanoušky a obdivovatele vyhlašovali každý rok různé výzvy. V loňském roce tak měl třeba mladý talentovaný umělec Sofian Medjmedj možnost odcestovat do legendárních Abbey Road Studios v Londýně a spolu s Benem Cristovao tam nahrát společný singl s názvem TV SHOWS. Ben se zároveň postupně stal průvodcem celého projektu.

Nové výzvy

Většina dospívajících řeší otázku „Co budu dělat, až dostuduju?“. Žijeme navíc ve velmi turbulentní době, den ode dne nastupuje čím dál více nových technologií a mnoho z nás pracuje na pozicích, které ještě před pár lety neexistovaly. A tak se v nové vlně digitální kampaně #jetovtobě Vodafone zaměřuje na budoucnost. Umožní mladým lidem vyzkoušet si a najít jejich tzv. „future jobs“. Vybraní zájemci projdou školeními, workshopy a budou mít možnost spolupracovat na reálných projektech. Vybrané obory jsou reprezentovány těmi nejlepšími profesionály, kteří jsou průkopníky ve svém oboru. Jsou známí svým odhodláním zkoušet nové věci a překonávat výzvy, jsou úspěšní nejen u nás, ale i ve světě a mají k cílové skupině navíc stále velmi blízko. Mladí lidé si tak budou moci vyzkoušet práci budoucnosti, jako je pilot monitorovacího záchranářského dronu, kdy s pilotem Janem Mittnerem a VZS (vodní záchrannou službou) budou zkoušet pomocí dronu urychlit záchranu tonoucích. Další možností bude pod dohledem mladé návrhářky Ivy Odivi Burkertové připravit návrh a realizaci kolekce v oboru smart fashion designer. Ta bude následně prezentována na Mercedes Benz Prague Fashion Weeku. Profesionální tým hráčů eSuba založí s Vodafonem akademii pro budoucí pro-gamery. Vycvičí zde nové hráče, kterým umožní zažít to, jaké je to být členem profesionálního gamingového týmu. Spolu s vědcem Janem Lukačevičem se jiná skupina vybraných nadšenců stane Marsonauty, kteří budou simulovat podmínky jako na Marsu a pokusí se v tomto prostředí vypěstovat zeleninu.

Komunikace kampaně #jetovtobě – Future Jobs

Celou kampaň provází komunikace na stránkách Vodafonu a na webu www.jetovtobe.cz. Hlavním pilířem kampaně jsou však sociální sítě od Facebooku přes Instagram až po YouTube a další kanály, a to ať už společnosti Vodafone, nebo jejích jednotlivých ambasadorů. Vodafone se mimo jiné stal partnerem letošního ročníku festivalu Future Port Prague, který se uskuteční letos v září. Televize Óčko navíc doplní komunikaci pořadem o „future jobs“.

Kreativní koncept a jeho exekuci má na svědomí početný tým agentury McCann Prague v čele s group creative directorem Filipem Kuklou a digital creative directorem Martinem Svetlíkem. Natáčení spotu a příprava reklamních materiálů se uskutečnila v průběhu jedné červencové noci v industriálním prostoru bývalé papírny Perla ve Vraném nad Vltavou. Celý koncept projektu navíc podtrhuje fakt, že byl spot režírován jedním z letošních finalistů soutěže Young Directors Matyášem Fárou (Armada Films), který zcela splnil očekávání agentury i klienta. Vizuály ke kampani na sociálních sítích fotil Patrik Klema z McCann Prague. Kampaň #jetovtobě – Future Jobs startuje spolu s první výzvou koncem července. Postupně pak během roku budou přicházet další výzvy.

(tz)