Už několik měsíců se Globus zabývá vymýcením dvojí kvality v rámci svých privátních značek. Od června 2018 tak již nebude mít v sortimentu vlastních značek žádné produkty dvojí kvality. Produkty, které nejsou identické s těmi německými, pro své zákazníky odliší. Produkty dodavatelů, které nesou označení privátních značek Globusu, podléhají ještě zevrubnějšímu drobnohledu, než je běžné. Počet kontrol i náklady na testování a celkový dohled nad kvalitou výrobků řetězec výrazně zvýšil.
Závazek Globusu
Globus v tuto chvíli nabízí pod privátními značkami stovky produktů. „S označením Korrekt, Globus a Natuvell nabízíme celkem 667 produktů. U 402 z nich máme identického výrobce a složení s německými Globusy. U dalších se pak snažíme, stejně jako Globus v zahraničí, podporovat regionální dodavatele, tedy dodavatele z Česka. Nechceme ohrozit naši dlouhodobou spolupráci s těmito dodavateli, jejich produkty jsou našimi zákazníky velmi oblíbené,“ vysvětlila Pavla Hobíková. „Abychom je však srozumitelněji zákazníkům již na první pohled odlišili, neponesou jméno vlastní značky jako ty německé, ale budou mít nové, jednoduché oranžovobílé obaly s označením „Dobrá kvalita – Nízká cena“. Konkrétně půjde o více než čtyři desítky produktů napříč sortimentem od našich osvědčených dodavatelů,“ uzavřela Hobíková s tím, že jde z naprosté většiny o výrobky s nejvýhodnější cenou v rámci nabídky hypermarketu.
Častější kontroly v nezávislých laboratořích
Globus v uplynulých měsících přitvrdil dohled nad produkty dodavatelů privátních značek. Na konci roku 2017 prověřil řetězec ve spolupráci s dodavateli a Globusem Německo všechny výrobky vlastních značek. Revize sortimentu dělal pravidelně, nově se však kontinuální kontrola týká hned stovek výrobků najednou, je detailnější a probíhá prakticky nepřetržitě. „Spokojenost našich zákazníků je pro nás nesmírně důležitá. Preventivně proto kontrolujeme produkty pro naše privátní značky, zda splňují to, co je uvedeno na etiketách a na čem jsme se s dodavateli domluvili,“ uvádí Pavla Hobíková, mluvčí hypermarketů Globus. Podle ní se věnuje hypermarket i podrobnějším zkoumáním obsahu a složení. Například čerstvé potraviny, jako jsou mléčné výrobky či uzeniny, prošly komplexním testováním nezávislé certifikované laboratoře. Ty budou pokračovat napříč výrobky privátních značek a náklady za zkoumání nese sám hypermarket Globus.
„Testy, které jsme do této chvíle nechali dělat, ukázaly, že produkty jsou v pořádku,“ řekla Hobíková a dodala: „Produkty, které od výrobců odebíráme, musí splňovat veškerá platná legislativní i bezpečnostní kritéria. Jsou to z naprosté většiny výrobky, které tito výrobci pod svými značkami běžně na trhu prodávají a pro dodávky do Globusu se jejich složení nijak nemění,“ vysvětlila Hobíková. V souvislosti se zvyšováním kvality sortimentu Globus vypsal u několika vytipovaných výrobků nová výběrová řízení s cílem zvýšit kvalitu výrobků, mimo jiné i také na Pizzu salámovou, která dosud byla v nabídce pod značkou Korrekt. Ta v původním složení již v regálech není a Globus nabídne nové složení se sýrem a se změnou nevyhovujících ingrediencí.
(tz)
Ilustrační foto Pixabay.com