V loňském obchodním roce investovala společnost dm do průběžné modernizace a vybavení prodejní sítě více než 180 milionů korun. Cílem takových investic je, aby se v prodejnách dm zákazníci cítili dobře, pohodlně a rádi se do své dm vraceli.
Pro zvýšení komfortu jsou tam, kde to prostorové možnosti dovolí, instalovány prostorné toalety s přebalovacím pultem pro maminky s malými dětmi, dále také hrací elementy pro děti, houpací koník a hrací kostka. Uličky mezi regály jsou dostatečně široké, aby jimi bez problémů projely maminky s kočárkem nebo osoby na invalidním vozíku. A právě zákazníkům se sníženou možností pohybu a orientace se společnost dm snaží v maximální možné míře vyjít vstříc. Proto si nechala v průběhu uplynulého obchodního roku zpracovat nezávislý audit od organizace Pestrá společnost, který hodnotil bezbariérovost prodejen. Výsledky dopadly pro společnost dm velmi pozitivně. Ukázaly, že téměř 90 % všech prodejen dm je bezbariérových.
Uličky v prodejnách dm jsou dostatečně široké, aby jimi pohodlně mohli projet i zákazníci s kočárkem či na invalidním vozíku.
„Není zcela běžné, aby si obchodní společnosti na českém trhu nechaly dobrovolně zpracovat audit bezbariérovosti svých prostor. O to cennější je, když se najde vlajková loď, jako je v tomto případě síť prodejen dm, která ukáže, že si váží všech svých zákazníků a chce pro ně být co nejotevřenější. Pestrá společnost, o.p.s. si váží této důvěry a příležitosti pracovat na tak unikátním projektu,“ říká Michal Prager, ředitel Pestré společnosti.
Pro zpracování auditu byla použita „Metodika kategorizace přístupnosti objektů“, kterou připravovala Pražská organizace vozíčkářů. Při hodnocení prodejen byl zkoumán přístup do prodejny či objektu, v němž je prodejna umístěna, vnitřní uspořádání prodejny, přístup k pokladnám, možnosti parkování a bezbariérovost toalety, pokud je součástí prodejny či objektu. Dále byla posuzována vhodnost přijetí dalších opatření, která by usnadnila nakupování lidem s postižením.
Společnost dm navíc přijala po provedeném auditu další opatření, aby se počet bezbariérových prodejen do budoucna ještě zvýšil. „Komfort při nakupování je pro zákazníky velmi důležitý a mnohdy je rozhodujícím faktorem při výběru prodejny, kde se rozhodne zboží nakoupit. Naším přáním je, aby v dm mohl pohodlně a bez překážek nakupovat opravdu každý,“ uvádí Markéta Kajabová, jednatelka dm drogerie markt Česká republika.
Pro usnadnění orientace osobám se sníženou zrakovou schopností byly na všechny automatické vstupní dveře do prodejen nově instalovány kontrastní prvky. Některé prodejny budou navíc na základě doporučení vybaveny speciálně upraveným nákupním vozíkem pro vozíčkáře.
„V průběhu letošního roku provedeme ještě technické a nákladové analýzy, a pokud to možnosti prodejny dovolí, realizujeme potřebná opatření a poté znovu audit, aby mohly být opravdu všechny prodejny, u kterých je to technicky možné, zařazeny do kategorie „bezbariérově přístupné“, uzavírá Markéta Kajabová.
O dm drogerie markt Česká republika
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 224 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer, Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 2.830 spolupracovníků. V obchodním roce 2016/2017 vykázala dm v České republice obrat ve výši 8,527 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, DAS gesunde PLUS, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio či nejnovější dm značku trend IT UP.