Ilustracni foto 7.jpgZa lepší životní podmínky psů a zákaz množíren se rozhodla postavit společnost Pet Center. Ta ve spolupráci s Občanským sdružením na ochranu opuštěných zvířat spouští osvětovou kampaň, která by měla širokou veřejnost seznámit s problematikou množíren a všechny milovníky domácích mazlíčků tak přesvědčit, aby nenakupovali u neověřených chovatelů. Největší prodejce chovatelských potřeb v ČR podpoří boj finanční sbírkou.

30. červen bude vyhlášen jako Oficiální den STOP MNOŽÍRNÁM a zároveň v ten samý den odstartuje Pet Center finanční sbírku na podporu a pomoc psům odebraných z množíren. Vybrané finanční prostředky budou věnovány také na osvětovou kampaň veřejnosti. Všichni zákazníci budou moci přispívat do speciálních kasiček na vybraných prodejnách Pet Center, přičemž samotná společnost sbírku též aktivně podpoří.
Do kauzy týkající se množíren se nedávno zapojil i český europoslanec Jiří Pospíšil. „Boj proti množírnám vyžaduje lepší podporu v zákoně, současná zákonná úprava totiž pojem množírny nezná. Proto úřady postupují při řešení nejednotně. Zároveň by mohlo pomoct zavedení povinné registrace psů a koček. Následně by bylo dobré propojit registry na celoevropské úrovni, protože problém s množírnami netíží pouze Českou republiku," uvádí Pospíšil.
Množírny psů jsou noční můrou ochránců zvířat i všech zodpovědných majitelů čtyřnohých miláčků - špinavé klece, nedostatek potravy, brzké odloučení od matky, absence veterinární péče. Jen v České republice jich existují tisíce. Miniaturní znečištěné kotce v místnosti bez denního světla a možnosti výběhu, tak vypadá klasická „továrna na štěňata". To je ale pouze začátek pekla, kterým musejí zvířata procházet. Protože více štěňat rovná se více peněz, rodí feny doslova jako na běžícím páse. Pokud jsou již vyčerpané, majitel je nechá utratit, pořídí novou a proces začíná od začátku. Psi jsou podvyživení a neočkovaní, kvůli čemuž jsou náchylnější k různým onemocněním. Štěňata jsou od matek odebírána ve velmi nízkém věku, a mají proto později často problémy s ostatními psy. Kvůli nedostatku kontaktu s člověkem jsou také agresivnější a nedůvěřivější vůči lidem.
„Začátky jsou většinou velmi podobné. Lidé si chtějí pořídit nového čtyřnohého člena domácnosti, žádného vesnického voříška, ale ideálně nějaké menší plemeno, které se hodí do bytu. Potvrzení o původu nepotřebují, protože ho chtějí pouze na mazlení nebo pro děti na hraní, ne na chození po výstavách a soutěžích. A co je nejdůležitější, chtějí ho lacině. Proto se rozhodnou pro nákup zvířete u neověřeného prodejce, který tyto podmínky splňuje. Ve valné většině případů se u pejska dříve nebo později objeví méně či více závažné zdravotní problémy a majitelé musí ušetřené peníze investovat do veterinární péče, v horším případě zvíře během několika měsíců uhyne," vysvětluje Kateřina Holnová, marketingová ředitelka Pet Center.
O společnosti:

Společnost PetCenter CZ s.r.o. se zabývá nejen samotným prodejem, ale i rozvojem a popularizací chovatelství, a to prostřednictvím sítě prodejen s chovatelskými potřebami Pet Center. První prodejna vznikla v roce 2000 a v současné době má Pet Center po celé České republice více než 100 poboček. Nabízí široký sortiment chovatelských potřeb, rozsáhlou nabídku kvalitních krmiv nebo známé i méně známé druhy domácích zvířat. Pet Center je jasná volba pro každého stávajícího i budoucího majitele jakéhokoli domácího mazlíčka. Je místem, kde mohou chovatelé sdílet své zážitky a zkušenosti. Místem, kam může každý přijít pro radu a pomoc.

Pro více informací navštivte www.petcenter.cz