Další úspěšný projekt mohl začít fungovat díky crowdfundingu. Na portále Penězdroj vybral dostatek finančních prostředků, aby mohl být zrealizován. Jedná se o komiksový magazín XRXmag, který bude vycházet dvakrát ročně.

Co vás vedlo k nápadu začít vydávat komiksový časopis?

Prvotní časák XEROX vzniknul jako výsledek týdenního komiksovýho workshopu na pražský Scholastice, kterej vedl Vladimir 518. To bylo v roce 2012. Po konci workshopu šla celá věc k ledu, odkud jsme ji vytáhli my dva na podzim 2014, když jsme udělali ve staronový sestavě druhý číslo.

Kdo a z jakého důvodu vymyslel zrovna název XEROX (XRXMAG)?

Tehdy s XEROXem přišel Vladimir - skvěle to sedělo k punkový formě a striktně černobílýmu koloritu. Novej název XRXMAG vzniknul teď nově, někdy v říjnu 2015. Xerox je docela silnej a známej brand a když jsme začínali být trochu vidět, nechtěli jsme nuceně měnit název později.

Jaké máte s XRXMAGem plány do budoucna? Budete jej distribuovat jen on-line nebo plánujete expanzi do některé z kamenných distribučních sítí? Stane se z XRXMAGu mainstreamová stálice trafik, nebo půjde o exkluzivní, prémiový magazín pro fanoušky?

XRXMAG si už svou formou (černobílej tisk, nejzákladnejší vazba, nula procent doprovodnýho textu) zavírá dveře do velkonákladovýho prodeje v trafikách. Je to víceméně exkluzivní fanzine pro komiksový nadšence, který mají rádi špinavou estetiku a místy dost drsnej humor. Co se týče kamennýho obchodu, náš magazín je už delší dobu k dostání například v Comicspointu v Praze.

Co časová náročnost? Jak dlouho vám trvá nakreslit a kompletně připravit jedno číslo časopisu?

Časopis zatím vychází zhruba každýho půl roku a myslíme, že to je tempo, který chceme a zároveň reálně můžeme v kombinaci se studiem udržet. S dýlkou tvůrčího procesu je to u každýho z autorů individuální, taky záleží na rozsahu...

Na Penězdroji jste výrazně překonali původně stanovenou cílovou částku. Čekali jste takový úspěch?

Popravdě ne, nebo jsme spíš ani nevěděli, co od toho čekat. Nechtěli jsme, pravda, žádnou závratnou částku, ale taky jsme ještě neměli skoro žádný povědomí o naší čtenářský základně, o lidech, který nás jsou ochotný podpořit. Takže je to velmi příjemný překvapení - ne jen kvůli splněný kampani, ale spíš kvůli vědomí, že to máme pro koho dělat.

Jak naložíte s penězi navíc? Připravíte svým čtenářům nějaký bonus?

My jsme peníze vybírali spíš formou předplatnýho - lidi si objednávali za svoje peníze různý mixy odměn, který hodnotou zhruba odpovídaj, takže žádnej velkej profit z toho nemáme. Z toho, co nám zbylo, jsme vyrobili další časopisy.

Doporučili byste platformu Penězdroj.cz svým známým, kteří by přemýšleli o využití crowdfundingu pro financování svých projektů?

Jo, myslíme, že je to slušně rozjetej portál, kterej si jeho tvůrci vymazlili s láskou, což je vidět. Hlavně jsme jako crowdfundingový panicové ocenili vstřícnost a dobrou komunikaci.

Za redakci časopisu odpovídali Josef Sedlák a Tomáš Staněk


Kontakt pro média:
Anika Stará,
Account Executive
Chillicom s.r.o.
Tel.: +420 774 205 975
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


O portálu Penězdroj:
Penězdroj je nově založená ryze česká internetová platforma orientující se na crowdfundingové financování projektů. Cílem Penězdroje je získávat kapitál pro všechny druhy dobrých nápadů, obchodních, kreativních, neziskových či charitativních. Více informací naleznete na www.penezdroj.cz