Při třetím  ročníku  Národní  potravinové sbírky,  který  se konal 21. listopadu 2015, se v České republice  podařilo vybrat  celkem 236 tun  potravin.  Stejně jako loni se zapojila i dm,  jejíž zákazníci  darovali přes 5,85 tun potravin,  které  pomohou lidem v nouzi zpříjemnit nejenom období adventu.

Společnost  dm  drogerie  markt   se  již podruhé připojila  k  Národní  potravinové   sbírce,  aby pomohla lidem žijícím na pokraji chudoby.  Zákazníci mohli v sobotu  21. 11. 2015 v kterékoli dm darovat  potraviny.  „Celkem  se  v dm  podařilo  vybrat  5,85 tun  potravin,  čili o 350 kg více než vloni.  Toto  množství  odpovídá  téměř 12 000  porcím  jídla,“  uvedla  Martina  Horká,  vedoucí resortu marketingu & nákupu.

Zákazníci v dm  darovali  především dětskou výživu. Někteří  zákazníci  věnovali  také  sladkosti.

„Ty samozřejmě nejsou  ke zlepšení  životní úrovně  nezbytně nutné. Ovšem vzhledem k tomu, že  Mikuláš již přešlapuje za  dveřmi,  budou  děti  žijící s matkami  v azylových domech za  ně určitě šťastny. A jejich maminky  koneckonců  také,“  vítala Martina Horká.

Společnost dm  pomohla také  logisticky,  neboť potraviny  ze  všech  svých prodejen na  vlastní náklady  dopravila  do regionálních potravinových  bank.  Vybírat potraviny  v sobotu  21. 11. 2015 pomáhaly desítky dobrovolníků  z řad spolupracovníků dm.

O národní potravinové sbírce

Národní  potravinová   sbírka  se  letos  konala  již potřetí. Celkem  se  podařilo   vybrat  236  tun potravin.   To znamená o třetinu potravin  více než  v roce  předchozím. Z potravinových  bank budou   potraviny   rozvezeny   do  azylových  domů   pro   matky   s dětmi   a  dalších   organizací pomáhajícím  lidem,   pro   které   jsou   i  běžné   potraviny   těžko   dostupné.  Cílem  Národní potravinové   sbírky  je  upozornit  na   plýtvání  potravinami  na   straně  jedné   a  zároveň   na skutečnost, že 15 % obyvatel Česka je ohroženo chudobou či sociálním  vyloučením  a potřebuje
potravinovou pomoc.

O společnosti  dm drogerie markt

dm drogerie markt  s.r.o.  v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná  společnost dm drogerie markt  GmbH Rakousko.  V  roce  1993 otevřela  svou  první  prodejnu  v Českých  Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 220 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra  v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard  Fischer a Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2 485 spolupracovníků. V obchodním roce 2014/2015 vykázala dm v České republice obrat  ve výši
7,214 mld.  CZK  a upevnila  tak  své postavení  jedničky  na  trhu  specializovaných  drogerií.  Na trh  uvádí
mimo   jiné  dm   značky  Balea,   alverde   přírodní  kosmetika,  babylove,   Das  gesunde  Plus,   Denkmit,
SUNDANCE, Visiomax či dm Bio.