Při třetím ročníku Národní potravinové sbírky, který se konal 21. listopadu 2015, se v České republice podařilo vybrat celkem 236 tun potravin. Stejně jako loni se zapojila i dm, jejíž zákazníci darovali přes 5,85 tun potravin, které pomohou lidem v nouzi zpříjemnit nejenom období adventu.
Společnost dm drogerie markt se již podruhé připojila k Národní potravinové sbírce, aby pomohla lidem žijícím na pokraji chudoby. Zákazníci mohli v sobotu 21. 11. 2015 v kterékoli dm darovat potraviny. „Celkem se v dm podařilo vybrat 5,85 tun potravin, čili o 350 kg více než vloni. Toto množství odpovídá téměř 12 000 porcím jídla,“ uvedla Martina Horká, vedoucí resortu marketingu & nákupu.
Zákazníci v dm darovali především dětskou výživu. Někteří zákazníci věnovali také sladkosti.
„Ty samozřejmě nejsou ke zlepšení životní úrovně nezbytně nutné. Ovšem vzhledem k tomu, že Mikuláš již přešlapuje za dveřmi, budou děti žijící s matkami v azylových domech za ně určitě šťastny. A jejich maminky koneckonců také,“ vítala Martina Horká.
Společnost dm pomohla také logisticky, neboť potraviny ze všech svých prodejen na vlastní náklady dopravila do regionálních potravinových bank. Vybírat potraviny v sobotu 21. 11. 2015 pomáhaly desítky dobrovolníků z řad spolupracovníků dm.
O národní potravinové sbírce
Národní potravinová sbírka se letos konala již potřetí. Celkem se podařilo vybrat 236 tun potravin. To znamená o třetinu potravin více než v roce předchozím. Z potravinových bank budou potraviny rozvezeny do azylových domů pro matky s dětmi a dalších organizací pomáhajícím lidem, pro které jsou i běžné potraviny těžko dostupné. Cílem Národní potravinové sbírky je upozornit na plýtvání potravinami na straně jedné a zároveň na skutečnost, že 15 % obyvatel Česka je ohroženo chudobou či sociálním vyloučením a potřebuje
potravinovou pomoc.
O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 220 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2 485 spolupracovníků. V obchodním roce 2014/2015 vykázala dm v České republice obrat ve výši
7,214 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí
mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit,
SUNDANCE, Visiomax či dm Bio.