Z 54 přihlášených žen a jejich podnikatelských příběhů vybrala porota 20 nejzajímavějších, z nichž na základě hlasování veřejnosti vzešla finálová desítka. „Segment podnikajících žen považujeme v českém byznysu za nesmírně důležitý. Dlouhodobě podnikavé ženy podporujeme nikoliv z důvodu sociálních, ale čistě proto, že ženy začínají patřit ke klíčovým elementům tuzemského obchodu. Jejich počet roste mimořádným tempem, jsou odolné, rafinované a dosahují velmi slušných výsledků. Našim cílem je přesvědčit je, že jejich schopnosti a kvalita práce je nejenže dobře uživí, ale že jejich aktivita bude mít pozitivní dopad na obnovování řemesel, tradic a zkvalitňování služeb," říká Karel Havlíček, předseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

„Odstartovat v dnešní době vlastní podnikání chce pořádnou dávku statečnosti, neotřelý nápad a samozřejmě finanční prostředky. Velmi si vážíme všech začínajících podnikatelek
a snažíme se je v rozvoji jejich byznysu maximálně podpořit," říká segmentový specialista Raiffeisenbank Jan Pari.

Seznam TOP 10 PODNIKAVÝCH ŽEN ROKU 2015:

Barbora Doležalová hledala cestu, jak se zas po dlouhé mateřské dovolené navrátit do pracovního procesu. Vystudovaná kadeřnice milující líčení, psychologii, duchovno a esoteriku se pustila do vlastního projektu. Nejdříve pracovala zdarma, aby se měla čím prezentovat, postupně zaplňovala své portfolio, až jí začaly ženy psát. Dnes má svůj vysněný salon a plný diář. Jak říká, jejím posláním je navracet ženy zpátky do života.

Bětka Ježková začala podnikat po tom, co dostala výpověď po 14 letech v jednom zaměstnání. Právě to ji přivedlo k tomu, aby realizovala nápad, o kterém do té doby jen přemýšlela - začala vyrábět čelenky do vlasů, které nepadají, neklouzají a netlačí. Bětka, kterou při sportování vždy trápily nezkrotné kadeře, tak našla řešení i pro ostatní s podobným problémem.

Daniela Čaloudová propadla vášni k pole dance. Ani její mateřské povinnosti ji nedaly na tanec zapomenout, a aby mohla skloubit vše dohromady, spolu s další energickou ženou si otevřela vlastní taneční studio na Praze 5. A protože jsou obě maminky, nechybí ve studiu prostorná herna s hlídáním dětí pro klientky během lekce zdarma. Do budoucna plánují rozšíření a další růst.

Darina Hubáčková Ermisová začala podnikat na rizikovém těhotenství, kdy ušila první kabelku. Když se vrátila z porodnice, měla už tolik zakázek, že mohla najmout první dvě švadleny. Od té doby její firma stále roste a Darina dnes zaměstnává 30 lidí na HPP.

Eva Moravcová vystudovala textilní výtvarnictví a krátce na to začala navrhovat linie dámského sportovního oblečení pro jednu nadnárodní společnost, práce ji ale tak úplně neuspokojovala. S narozením dcery si dovolila změnu a začala dělat na sebe - vyrábět dětské rostoucí oblečení CHIARO. Charakteristické je tím, že z něho dítě jen tak nevyroste a všechny modely mají „delší záda", aby děti nenastydly.

Eva Urbanová pracovala ve farmacii. Po nemoci v rodině prudce změnila směr a pustila se do Českých bedýnek. Jedná se o hrdý produkt z České republiky - malou dřevěnou bedýnku, která vzniká ve spolupráci s hendikepovanými, naplněnou ryze českými potravinami, nechybí třeba kvalitní med nebo sušené ovoce z Vysočiny. Do budoucna má Eva v plánu kamenné prodejny a především ambici dál vyrábět kvalitní produkt, který dělá lidem radost.

Lenka Gajdoštíková byla úspěšnou manažerkou v korporaci. Pak ale přišel syndrom vyhoření a pocit, že chce žít jinak. Začala se věnovat józe, poznala životního partnera, prožila komplikované těhotenství a porodila první miminko. Dnes má dvě děti a své pozitivní zkušenosti s jógou se rozhodla předávat dál a založila značku BabYoga.

Ludmila Špačková je terapeutkou, která rozšířila své pole působnosti kromě klasické praxe i do výroby terapeutických panenek. Proč? Snažila se najít pracovní místo pro svou maminku, která je v ohrožené skupině 55+. Navíc dokáže, díky nepříjemné zkušenosti z dětství, sama posoudit, že práce s personalizovatelnou panenkou má smysl. Objednávky rostou a Ludmila se věnuje práci s radostí.

Marcela Texlová vyrábí unikátní výrobky z FIMO hmoty už pět let a poslední rok s nimi i podniká. Marcelu nejvíc baví zdokonalování techniky, sebevzdělávání a práce na sobě. V říjnu roku 2014 získala za svou práci ocenění „Hanácké vérobek", což je ochranná známka udělovaná za přísných podmínek tvůrcům v rámci regionu Haná. Největší radost má Marcela ze spokojených zákazníků.

Naďa Cigaleová má velké srdce a touhu pomáhat. Rodinná situace ji přivedla až mezi nemocné děti a rozhodla se pomáhat formou charitativních bazárků. Začalo to hračkami, které dělaly radost nemocným dětem nejen pod vánočním stromečkem. Touha obdarovat jich více ji přivedla na myšlenku veřejné sbírky hraček a dobročinného bazaru pro získání finančních prostředků na léky a vybavení. Z důvodu velkého zájmu se rozhodla hledat prostory, kde by takové bazárky mohla uskutečnit. První byly Slavonice a do budoucna by ráda své charitativní bazárky rozšířila do více měst.

AMSP ČR, ŽENY s.r.o. a Raiffeisenbank nadále pokračují v tomto projektu zaměřeném na propojování a podporu žen v malém podnikání v platformě PODNIKAVÁ ŽENA. Téměř pět tisíc podnikatelek, které sdružujeme v projektu Podnikavá žena, může nadále využívat nový web, který jako první spojuje světy podnikavých žen se zázemím a podporou jejich podnikání a zároveň také se světem spotřebitelek, které se mohou stát zákaznicemi sdružených českých podnikatelek. Aktuálně celá platforma čítá přes 50 tisíc registrovaných žen a z toho je téměř 10 % podnikatelek a podnikavých žen.
To, že žen, které projevují zájem o podnikání, stále přibývá, potvrzuje závěrem Eva Čejková Vašková, patronka projektu Podnikavá žena AMSP ČR a zakladatelka a jednatelka ŽENY s.r.o.: „Podnikat dnes začíná stále více žen, tvoří třetinu ze všech podnikatelů a jenom za poslední dva roky přibylo 33 tisíc nových podnikatelek oproti mužům, kterých ba naopak o 6 tisíc ubylo."

(tz)