V okolním přetechnizovaném, zkratkovitém a na zisk zaměřeném světě se velmi často setkáváme s cílením pouze na webové stránky. Na jejich tvorbu si zjednáváme specializované firmy, toužíme po co nejlepší vizuální stránce našeho podnikání, dbáme na aktuálnost obsahu a šíři nabídky.
Často jsme však v rozpacích, když nějaký z odběratelů požádá o prezentaci našeho sortimentu přímo v sídle naší firmy a my tak máme odkrýt prostor, v kterém vznikají naše zakázky či kde je skladován, kompletován nebo vyráběn námi tak dokonale „po síti“ prezentovaný sortiment.
S postupným rozvojem českého porevolučního podnikání a prezentace výrobků už vážně není doba na „vedení firmy ze sklepa či půdy“. Zvláště dbáte – li na svou vlastní podnikatelskou tvář, pojďte se také trochu zamyslet nad tváří firmy, jejíž jste duší. Vždyť přímo zrcadlí vás samotnou a to, jakou ideu do svého podnikání vizuálně vnášíte.
Jak zákazníkovy kroky obrátit na „vaši cestu“
Částky vynakládané menšími firmami na online prezentaci se běžně pohybují mezi 50.000 až 100.000 Kč. Podívejme se, čím vším je v této sumě možné vyšperkovat prezentaci místa, kde operujete.
Pokud máte k dispozici přízemní vstupní prostor nebo jeho část, rozhodně je třeba ho stylově obohatit (samozřejmě v závislosti na zvolený styl vašich podnikatelských prostor) o staromilské áčkové poutače, ať už v jejich původní dřevěné a křídotabulové popisovací podobě či modernější a strozejší hi–tec hliníkové verzi.
Jestliže o áčka v ulici přímo zakopáváte, není na škodu “vysunout “ vaši firmu o půl patra výše, zhruba do výšky očí, a nahradit áčka o něco modernějšími potištěnými stojany na způsob rolovacích stojanů s vaší reklamou. Pokud nehodláte dennodenně stojany uklízet, ještě o něco modernějšími uzamykatelnými plakátovými totemy s nočním LED svícením.
V případě velkorysé vstupní haly rozhodně lobbujeme za promyšlený podlahový informační systém, nejlépe protiskluzový, odolný proti poškrábání a s certifikátem pro čistící stroje a invalidní vozíky. Jeho velkou výhodou je snadná a rychlá manipulace s výměnou plakátů a zaručeně navede na správnou obchodní cestu i dosud nerozhodnutého zákazníka klopícího zrak.
Přehlednost vstupní haly rozhodně zaručí vkusný a jednoznačný informační systém, ať už nástěnný či samostatně stojící. Čas je pánem většiny vašich odběratelů či zákazníků a ušetříte – li jim ho také rychlou orientací v jim dosud neznámém prostředí, dorazí k vám a vaší nabídce s jednoznačně lepší náladou než po několikaminutovém bloudění spletí chodeb.
Prezentace sídla samotného
Má – li vaše provozovna málo či nadbytek čtverečních metrů, rozhodně v ní naleznete několik stěn vhodných pro designové kliprámy či vitríny na prezentaci vašich produktů ve 2D i 3D podobě. U obou zmiňovaných variant je zaručena vysoká flexibilita a rychlá možnost výměny zastarávající nabídky za aktuální zboží.
Jestli hodláte vynaložit maximální možné prostředky na prezentaci firmy a dohnat, pokud ne rovnou předehnat, konkurenci, opatřete těmto stěnám a tím i svým zákazníkům jednu z verzí digitální prezentace, včetně totemů a stojanů pro tablety.
Ale i do mnohem menšího plánovaného rozpočtu se vejdou stojánky na vizitky, letáky či informační stojany, tak, aby celý prostor jevil známky promyšlené stylovosti a péče vašich zaměstnanců. Povalující se letáky a přesycené pulty jsou už vážně věcí business minulosti.
Chcete oddělit veřejně přístupnou část od obchodního zázemí? Co takhle použít sloupkové stojany a zábrany s barevným vyplétaným lanem známé ze starých divadel či biografů? Trváte na 21. století? Dobře, tedy se nasměrujte k samonavíjecím chromovým sloupkům či jiným modernějším zástěnám.
V případě, že vyjíždíte na prezentace mimo firmu, ani zásuvné poutače nemusí ležet ladem. Jejich jednoduchou manipulací je možné využít je jak ve volných prostorách firmy, tak i na cestách.
Na koho ještě nezapomenout
V závislosti na proměňující se tvář naší společnosti je třeba myslet i na menšinovou reklamu a oslovit např. rozrůstající se cyklistickou skupinu obyvatelstva. Není problém obohatit centrální či vedlejší totem s názvem firmy o cyklistický stojan , tak, aby uživatelé kol nemuseli přemýšlet, kde svůj oblíbený dopravní prostředek chráněně odložit. Ani na kuřáky není třeba zapomínat, jakkoli jsou oklešťováni plánovanými zákony, a ve venkovních prostorách firmy umístit vkusné a nenápadné stojanové či nástěnné popelníky, opět s možností drobné prezentace loga firmy či jejích výrobků.
Sečíst, podtrhnout
Sečteno podtrženo, tato sada komunikace v kanceláři bude stát něco přes 50 000 korun a výrazně zvedne tvář vaší firmy. Životnost těchto systémů je z dlouhodobé zkušenosti osm až deset let, její flexibilnost zaručena. Dovedete si představit, že vaše weby budou bez investice fungovat deset let? Navíc je pozitivem, že interiérové prezentační prvky přežijí i opakované stěhování, tak že je můžete jednoduše přenést a uzpůsobit jejich umístění i při změně adresy provozovny nebo sídla společnosti.
Nestojí to za trochu popřemýšlení, ideálně při podrobném prozkoumání prostor vaší firmy očima nezúčastněné osoby poptávající vaše výrobky? Co takhle trochu kosmetiky a manikúry právě pro vaši firmu? Vážně nemáte co vylepšovat?
(red)