Prodejci těsně před Velikonocemi zlevňují své zboží. Nakupující tak mohou v akčních letácích najít až 40% slevy na vajíčka nebo na čokoládového zajíce. Vyplývá to z analýzy, kterou již po páté připravila společnost Česká distribuční na základě letákových slevových akcí obchodních řetězců (Tesco, Billa, Penny Market, Lidl, Kaufland, Globus a hypermarket Albert).
Velikonoční slevy se týkají jak tradičního velikonočního zboží, jako jsou například vajíčka, čokoládoví zajíci a vajíčka nebo pečený beránek, tak i dalších potravin, jako je ovoce, zelenina a další zboží vhodné na velikonoční hostinu. Jak vyplývá z analýzy slev, nevyplatí se ani uplést si vlastní pomlázku při její současné ceně za pouhých 40 Kč. Plato vajec po deseti kusech vyjde v průměru na 20 Kč, čokoládový zajíc na 26 Kč, čokoládové vajíčko pak na 12 Kč. Máslový mazanec mohou lidé zakoupit za 38 Kč.
„Opět se nám zde potvrzuje, že s blížícími se svátky, kdy lidé nakupují větší množství potravin, se prodejci snaží do svých obchodů nalákat zákazníky na akční ceny. Ty přitom v posledních týdnech dosahují až 40% výše slev na promované zboží," uvádí ředitel České distribuční Petr Sikora.
Analýzu cen velikonočního zboží provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v Česku. Zdrojem informací byly letáky obchodních řetězců platné v březnu a na začátku dubna 2015.
(tz)